С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
31 авг 2016, 9:59, 8111 прочитания

Евгени Крусев: Работим с главния архитект по цялостен план за велотранспорт в града

Заместник-кметът по транспорта на София пред "Дневник"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Визитка

Евгени Крусев пое поста заместник-кмет по транспорта в София, след като през пролетта Йорданка Фандъкова поиска оставката на предшественика му Любомир Христов заради скандал с обществена поръчка. Крусев е завършил Университета за национално и световно стопанство и магистратура по "Транспортно планиране и инженеринг" в университета Napier в Единбург. Занимава се с транспорт от 5 години и е участвал в изготвянето на плана за устойчивост на градската мобилност в столицата. Работил е като експерт в отдел "Международни програми и проекти и обществени поръчки" в Центъра за градска мобилност. "Дневник" разговаря с него за качеството на пътните ремонти, предстоящата интегрирана билетна система и начините за намаляване на автомобилния трафик в София.
Поскъпването на еднократния билет доведе до 50% ръст при абонаментните карти през юни и юли 2016 г. Буферните паркинги на метрото вече са прехвърлени към ЦГМ и всеки, който има карта за градския транспорт, може да ги ползва безплатно.
Как ще противодействате на некачественото изпълнение на част от мащабните ремонти, на които станахме свидетели в последните месеци?
- Ще се срещна със строителния надзор и инвеститорския контрол, с които ще обсъдя причините за пропуските до момента. На тази база, след като проуча опита досега, свързан с некачествено изпълнение, ще направя анализ. Идеята ми е контролът на всички обекти да бъде превантивен и да бъдат предвидени всички непредвидени обстоятелства. Всеки ден проверявам лично строителните обекти и разговарям със строителите.

Колко ще струва интегрираната билетна система за таксуване в София, има ли вече анализ?
- Има подготвена документация за обществена поръчка от старото ръководство на ЦГМ за интегрираната билетна система. Новото ръководство на дружеството ще се запознае с нея в най-кратки срокове. Очакваме скоро обществената поръчка да бъде обявена. Основното предимство на тази система е, че ще позволява справедливо плащане спрямо време, зона или разстояние. Решението кой вариант ще бъде избран ще вземе общинският съвет. В момента пропускът е, че се плаща една сума за превозване както за една спирка, така и за десет.
Другото основно нещо, на което залагаме, е видеонаблюдението. Идеята е да намалим многобройните случаи на вандализъм в превозните средства. Столичната община в момента дава много средства за покриване на подобни щети, каквито има и в новите превозни средства - счупени стъкла и повредени седалки. С видеонаблюдението ще можем да разберем и колко от гражданите пътуват гратис.


Имате ли стратегия за запазване на трамвайните трасета и модернизация на депата?
- Подкрепям развитието на трамвайния транспорт, защото това е един от символите на София. След метрото той е един от най-екологичните начини за придвижване и може да поеме голям брой пътници. Има няколко проекта, които са подготвени от Столичната община. Сред тях беше продължението на трамвайното трасе до кв. "Дървеница", което отпадна до първия етап. Причината е недоволство от страна на гражданите. Предвиждаме трамвайна линия по бул. "Копенхаген", продължението на линия 23 от квартал "Дружба" до кв. "Младост". Този трамвай ще изпълнява функцията на довеждащ транспорт до метростанцията в "Младост 3". Там обаче има изключително тежки отчуждителни процедури, които ще продължат още няколко години. За квартал "Модерно предградие" също има план за изграждане на трамвайна линия по ул. "Връх Манчо", но също сме зависими от отчуждителните процедури.

Приоритет за мен е замяната на старите трамваи с нови. По линия 1 има нови трамваи. Още нови мотриси очакваме от Швейцария. От пл. "Руски паметник" до пл. "Македония" релсите ще бъдат затревени и целият булевард ще се превърне в едно зелено място. Поддръжката на този тип зелени трамвайни трасета е по-трудна от стандартните, защото изисква редовно косене и поливане, но ефектът е положителен.

Ще се подобрят ли условията в градската среда за велосипедистите?
- Факт е, че има проблеми по действащите велоалеи, но не може да се отрече и прогресът в последните години. Преди време за велоалеи минаваха едни обособени с боя пространства. В момента изграждаме функционални велоалеи, каквито ще има по бул. "Витоша", ул. "Обиколна". Отделена велоалея ще има и по бул. "Ботевградско шосе". Всички те ще бъдат отделени физически. Мястото на велоалеите е на пътното платно, а не на тротоара. Заедно с главния архитект на София Здравко Здравков разработваме цялостна концепция за велоалеите, с която ще направим велосипедна връзка между кварталите и центъра на София.



С въвеждането на двете системи - на интегрираната билетна система и тази за наемане на велосипеди, всеки пътник по най-бързия начин ще може да планира своето своя маршрут с различни видове транспорт.

Доведе ли покачването на цената на еднократния билет до купуване на повече карти или увеличи гратиса?
- Доведе до увеличение на използването на по-дългосрочни превозни документи. За юни и юли 2016 г. има ръст от 50% на абонаментните карти в сравнение със същия период на миналата година. Два пъти се е увеличил броят на издадените и заредени абонаментни карти по редовна тарифа. Най-голям е ръстът при персонализираните годишни карти, чиято цена от юни тази година беше намалена от 500 лв. на 365 лв. До края на август са закупени близо 10 000 годишни карти. За сравнение - за цялата 2015 г. са издадени само 226 персонализирани годишни абонаментни карти.

Приблизително 10 000 са и издадените тридневни карти, които са нов превозен документ с цена 10 лв. и дават право на неограничен брой пътувания в рамките на 3 дни. Запазването на цената на еднодневната карта от 4 лв. и възможността за неограничен брой пътувания в рамките на деня доведоха до близо трикратно увеличение на броя продадени карти през месеците юни и юли на 2016 г. спрямо същия период на 2015 г. Едномесечните карти за метро са с повече от 80% ръст.

Очаквано при билетите за еднократно пътуване, чиято цена беше увеличена, има спад от 40 на сто. При картите с талони за 10 пътувания намалението е 22%.

В София има проблем с паркирането. Как ще се освободят главните булеварди от безразборно паркирани коли?
- Основната ни цел е да дадем подходяща алтернатива на придвижването с автомобил. Ще намалим автомобилния трафик с подобряването на услугите на градския транспорт. Когато градският транспорт се превърне в предпочитан начин на предвижване, автомобилният трафик ще намалее. В тази посока работим по много проекти – обновяване на автопарка, включване на нови системи и приложения за улеснение на пътниците. Това ще бъде основната цел, която преследваме. В момента се строи третата линия на метрото, а едновременно с това се изграждат буферни паркинги, които ще са разположени в крайните станции. Всичките бяха прехвърлени към Центъра за градска мобилност. Вече всеки гражданин, който има карта за градския транспорт, ще може да паркира безплатно автомобила си на буферните паркинги.

Предвиждате ли въвеждане на синя и зелена зона в кварталите?
- Въвеждането на синя и зелена зона е с цел да бъде урегулирано безразборното паркиране и не е просто начин за изкарване на пари от Центъра за градска мобилност. Има райони в София, за които е необходимо разширяването на зоните за платено паркиране. В "Лозенец" още през 2014 г. беше внесено предложение от районния кмет за въвеждане на платено паркиране. Достигнахме до етап, в който хората сами искаха да се въведе платено паркиране, защото напрежението в кварталите, които са гранични на сега действащата зона, е много голямо.

Приемате ли идеята за въвеждане на нощен градски транспорт, какъвто има в повечето европейски столици?
- Идеята за нощен градски транспорт е била реализирана в миналото, но опитът показва, че пътниците са изключително малко. Това не ни спира да правим още анализи, които да ни покажат дали подобна услуга може да улесни гражданите. От изключителна важност при нощния градски транспорт е да бъде осигурена сигурност, защото в противен случай бихме рискували здравето на хората.

Интервюто взе Евгения Попова. Целия разговор можете да прочетете тук.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Магистрала "Струма" ще е "затапена" поне 2 месеца; Борис Джонсън може да не плати 30 млрд. паунда на ЕС Уикенд новини: Магистрала "Струма" ще е "затапена" поне 2 месеца; Борис Джонсън може да не плати 30 млрд. паунда на ЕС

Приятелските отношения отстъпват пред политически различия на срещата на G-7

25 авг 2019, 47 прочитания

Дирекция "Изпълнение на наказанията" е нарушила закона с кратък срок на обществена поръчка Дирекция "Изпълнение на наказанията" е нарушила закона с кратък срок на обществена поръчка

Ведомството обявява поръчка за 260 хил.лв., като събира оферти само за 11 дни, без да мотивира бързата процедура

25 авг 2019, 657 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Правителството няма да търси доходност от парите в Сребърния фонд до 2019 г.

Средствата във фонда ще продължат да се държат на депозит в БНБ при 0% лихва

Новото златно тепе на Крумовград

Първата нова мина в България след социализма започва да работи край Крумовград в местността Ада тепе

Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кино: "Момчета за пример"

Лошият вкус като гег и "възпитание" за живота

Should I Stay or Should I Go

Групата Hayes & Y за уроците, на които Великобритания ги научи