Китайски дизел за една по-чиста София
110 нови автобуса ще заменят 30-годишни превозни средства по 9 линии


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Първите седемдесет нови китайски автобуса тръгват по линиите в София. Машините бяха представени от кмета Йорданка Фандъкова. Те са част от поръчката на "Столичен автотранспорт" за 33.3 млн. лв. без ДДС на 110 нови дизелови машини, спечелена през миналата година от компанията "Джънджоу юйтун бус ко. лимитид" (Zhengzhou Yutong Bus Co. Ltd). Останалите 40 превозни средства са на пристанището в Бургас и ще бъдат докарани до дни, съобщи Фандъкова.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
64 коментара
Добре са дошли тези автобуси. Факт е, че при сегашния кмет градът значително се преоразява към по-добро!
Спестени пари за сметка на по-отровен въздух :)
Който пести от здравето си, умира рано.
Иначе да са ни честити, както винаги ще отбележа, че по-добре нещо, отколкото нищо.
От спестеното постройте нови стадиони на Студено буче и Лещен, че старците няма къде да ритат мачле.
Едва ли са по-скъпи заради метана, къде е МАН, къде е Джънджоу юйтун.
Защо не взехме още МАНове ами тия китайски "чисти" дизели ?
"Китайски дизел за една по-чиста София" - бе не знам за вас, ама за мен това си е христоматиен пример за оксиморон.
Не разбрах много кое поставя под съмнение стратегията на Фандъкова, за "по-чиста София", това че имали ЕВРО 6, но тези сертификати на Фолксваген били фалшиви (явно от това трябва да заключим, че и на останалите фирми са фалшиви) или това, че са китайски!?
Ако са мозамбикски или корейски това по-добре ли е и откъде изобщо трябва да бъдат автобусите за да не бъде компрометирана стратегията!?
Е..., всъщност дизела не е точно китайски...! По-скоро американо-английски, с китайски нюанс.
Лично за мен, е голяма загадка, защо автобусите не са МАН, Мерцедес, Рено или Ивеко на метан?! Всичко останало е с тежък дъх, на пост-социалистическа корупция...!
дизел? достатъчно
670 000 са регистрираните автомобили в София, усреднен показател на двигателя някъде между Евро 1 и Евро 2. На техен фон тези китайски автобуси са 110 броя и то все пак Евро-6. Автобусът е грешното място да се търси перфектната екология. Евро-6 е предостатъчно.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.