Новият брой:
Образованието: Лунната мисия на България

Китайски дизел за една по-чиста София

110 нови автобуса ще заменят 30-годишни превозни средства по 9 линии

Първите китайски автобуси тръгват от 1 септември по линиите 64, 604 и 309
Първите китайски автобуси тръгват от 1 септември по линиите 64, 604 и 309
Първите китайски автобуси тръгват от 1 септември по линиите 64, 604 и 309    ©  Цветелина Белутова
Първите китайски автобуси тръгват от 1 септември по линиите 64, 604 и 309    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Първите седемдесет нови китайски автобуса тръгват по линиите в София. Машините бяха представени от кмета Йорданка Фандъкова. Те са част от поръчката на "Столичен автотранспорт" за 33.3 млн. лв. без ДДС на 110 нови дизелови машини, спечелена през миналата година от компанията "Джънджоу юйтун бус ко. лимитид" (Zhengzhou Yutong Bus Co. Ltd). Останалите 40 превозни средства са на пристанището в Бургас и ще бъдат докарани до дни, съобщи Фандъкова.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
64 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    rcs20503603 avatar :-|
    Kamen Iliev
    • - 41
    • + 26

    Добре са дошли тези автобуси. Факт е, че при сегашния кмет градът значително се преоразява към по-добро!

    Нередност?
  • 2
    qdk12501326 avatar :-|
    qdk12501326
    • - 11
    • + 44

    Спестени пари за сметка на по-отровен въздух :)

    Който пести от здравето си, умира рано.

    Иначе да са ни честити, както винаги ще отбележа, че по-добре нещо, отколкото нищо.

    От спестеното постройте нови стадиони на Студено буче и Лещен, че старците няма къде да ритат мачле.

    Нередност?
  • 3
    glia avatar :-|
    shogun
    • - 5
    • + 42

    Едва ли са по-скъпи заради метана, къде е МАН, къде е Джънджоу юйтун.

    Нередност?
  • 4
    indiana avatar :-|
    Индиана
    • - 9
    • + 36

    Защо не взехме още МАНове ами тия китайски "чисти" дизели ?

    Нередност?
  • 5
    xpc avatar :-P
    xpc
    • - 5
    • + 29

    "Китайски дизел за една по-чиста София" - бе не знам за вас, ама за мен това си е христоматиен пример за оксиморон.

    Нередност?
  • 6
    svoboden avatar :-|
    svoboden
    • - 25
    • + 16

    Не разбрах много кое поставя под съмнение стратегията на Фандъкова, за "по-чиста София", това че имали ЕВРО 6, но тези сертификати на Фолксваген били фалшиви (явно от това трябва да заключим, че и на останалите фирми са фалшиви) или това, че са китайски!?
    Ако са мозамбикски или корейски това по-добре ли е и откъде изобщо трябва да бъдат автобусите за да не бъде компрометирана стратегията!?

    Нередност?
  • 7
    tww09306483 avatar :-|
    Petleshev
    • - 7
    • + 39

    Е..., всъщност дизела не е точно китайски...! По-скоро американо-английски, с китайски нюанс.
    Лично за мен, е голяма загадка, защо автобусите не са МАН, Мерцедес, Рено или Ивеко на метан?! Всичко останало е с тежък дъх, на пост-социалистическа корупция...!

    Нередност?
  • 8
    foenyx avatar :-|
    тони
    • - 2
    • + 23

    дизел? достатъчно

    Нередност?
  • 9
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 9
    • + 37

    670 000 са регистрираните автомобили в София, усреднен показател на двигателя някъде между Евро 1 и Евро 2. На техен фон тези китайски автобуси са 110 броя и то все пак Евро-6. Автобусът е грешното място да се търси перфектната екология. Евро-6 е предостатъчно.

    Нередност?
Нов коментар