Малко са сигурните кандидати за летище София

Fraport и TAV вече проучват държавното дружество. По искане на колебаещи се оператори срокът за оферти за концесията се удължава с месец

Държавата очаква да получи за целия й 35-годишен период 2.676 млрд. лв.
Държавата очаква да получи за целия й 35-годишен период 2.676 млрд. лв.
Държавата очаква да получи за целия й 35-годишен период 2.676 млрд. лв.    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Държавата очаква да получи за целия й 35-годишен период 2.676 млрд. лв.    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Само двама са сигурните кандидати за концесията на летище София според трима независими източника на "Капитал", близки до процедурата. Това са турската TAV и германската Fraport, която от години оперира летищата във Варна и Бургас. Двете компании са активно проучващите държавното дружество в т.нар. дигитална информационна стая (online data room), където на кандидатите се предоставят нужните разяснения и финансови данни. На кантар е решението за участие на обединение между турската Limak и руската ВТБ, а с много малък шанс да се включат са испански, ирландски и швейцарски оператори. Така към най-големия държавен актив в транспорта интересът изглежда слаб.

Вероятно по тази причина срокът за подаване на оферти ще бъде удължен от 20 октомври до края на ноември. Това беше обявено от транспортния министър Ивайло Московски пред журналисти по време на международната конференция "Европейско и американско партньорство на авиационния бизнес и инвестициите", която се проведе в София. Удължаването на сроковете е поискано от три компании с интерес към сделката, обясни още Московски.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker
    • - 2
    • + 14

    Това е лоша новина. Имаме нужда от голям международен оператор на Летище София, защото иначе отново рискуваме да живуркаме в сянката на Белград. А бъдете сигурни, че сърбите ще привлекат най-големите стратегически оператори за тяхното летище.

    Нередност?
  • 2
    birdman avatar :-|
    birdman
    • - 1
    • + 10

    До коментар [#1] от "karen_walker":

    Никола Тесла е мноого по-добре уредено летище от мизерното летище София . А бай дъ уей има директен полет от Блеград до НюЙорк от 6 месеца . Летище София по-скоро го прилича на посткомунистическа автогара .

    Нередност?
  • 3
    riazor_bg avatar :-|
    riazor_bg
    • - 2
    • + 11

    Очевидно ще падат комисионни. Очевидно летището е мръсно (тоалетните!!), а чрез раздут персонал и неизгодни договори на се държи на нереално ниска печалба, за да се оправдае даването му на мутрите от ТИМ.

    Мутро-държава.

    Нередност?
  • 4
    cezar_cezar avatar :-|
    есе
    • + 5

    До коментар [#3] от "riazor_bg":

    Летището е кенеф, не за да се оправдае даването му на концесия, а защото няма качествено управление и това е от много години.

    Нередност?
Нов коментар