Пътят Пловдив - Асеновград ще стане четирилентов след ремонт
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пътят Пловдив - Асеновград ще стане четирилентов след ремонт

В момента има по една лента за посока, но заради широчината на шосето често се правят изпреварвания при насрещен трафик и тежки катастрофи с жертви има почти всеки месец.

Пътят Пловдив - Асеновград ще стане четирилентов след ремонт

Проектът ще бъде финансиран с 25 млн. лв. по оперативна програма "Региони в растеж"

13753 прочитания

В момента има по една лента за посока, но заради широчината на шосето често се правят изпреварвания при насрещен трафик и тежки катастрофи с жертви има почти всеки месец.

© Цветелина Белутова


Пътят Пловдив - Асеновград ще бъде ремонтиран и ще стане четирилентов. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова на форум в Пловдив. В момента има по една лента за посока, но заради широчината на шосето често се правят изпреварвания при насрещен трафик и тежки катастрофи с жертви има почти всеки месец.

Инвестицията за ремонта e по линия на оперативна програма "Региони в растеж", като за целта са предвидени 25 млн. лева. Очаква се отваряне на обществената поръчка и ако няма обжалване, може да бъде избран изпълнител още през октомври и реализацията на проекта да започне максимално бързо, се казва в съобщение на пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Това е една от най-големите инвестиции в пътен ремонт по оперативната програма. Участъкът не само свърза Пловдив с община Асеновград, но е и основно направление за пътуващите към областите Кърджали, Смолян и Хасково. Трасето се явява основна пътна връзка и на туристите с курорта Пампорово и други туристически дестинации в Родопите.

Регионалният министър припомня, че със средства от бюджета се ремонтира и пътят Асеновград – Смолян. С осигурени допълнителни средства се работи по тунелите и полутунелите, правят се обрушвания на скатовете на всички критични места, за да бъдат предотвратени свличанията, допълни Павлова.

Западната дъга вече е изцяло готова

Западната дъга на околовръстния път на София ще може да се ползва в цялата си дължина от вторник, когато ще бъде открит нейният втори участък. Той е с дължина пет километра и половина, започва при моста над река Какач и свършва с вливане в Северната скоростна тангента. Първият участък от дъгата беше пуснат през декември миналата година, като започваше от края на магистрала "Люлин" и стигаше до пътния възел с бул. "Сливница". С пускането на Западната дъга се осигурява бърз достъп до "Ботевградско шосе" и магистрала "Хемус", а през вече съществуващия участък на околовръстното и до "Цариградско шосе" и магистрала "Тракия".

Километър от втората част на Западната дъга излиза около 20 млн. лева, което се обяснява с няколкото сложни съоръжения по нея - четири надлеза и един подлез. Нужните за реализацията на проекта почти 102 млн. лева бяха осигурени по програма "Транспорт", а изпълнител на проекта бе консорциум между "Джи Пи груп", "Автомагистрали – Черно море" и "Пътстройинженеринг".

Пътят Пловдив - Асеновград ще бъде ремонтиран и ще стане четирилентов. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова на форум в Пловдив. В момента има по една лента за посока, но заради широчината на шосето често се правят изпреварвания при насрещен трафик и тежки катастрофи с жертви има почти всеки месец.

Инвестицията за ремонта e по линия на оперативна програма "Региони в растеж", като за целта са предвидени 25 млн. лева. Очаква се отваряне на обществената поръчка и ако няма обжалване, може да бъде избран изпълнител още през октомври и реализацията на проекта да започне максимално бързо, се казва в съобщение на пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    the_european avatar :-|
    the_european

    Идеята е добра, изпълнението рискува да е провал, заради малоумен проект, проектиран от малоумни проектанти. По проект липсва връзка между пътя (Пловдив-Асеновград) и пътя до летището. Има чудесен път до летището, в отлично състояние, наскоро ремонтиран, с монтирано осветление. Той ще остане така, като паметник на глупостта на проектанта, милиони левове - на вятъра. Защото според проектантите трябва да има само две кръгови кръстовища на главния път - на разклона за Куклен, на разклона за Крумово, но не и за летище Пловдив. Там си остава Т-образно кръстовище, до което има достъп само лентата в посока от Асеновград за Пловдив, но не и лентата от Пловдив за Асеновград. Не специалист, а нормален здравомислещ човек би могъл да си помисли, че точно пътя до летището е най-важната пресечна точка, но не и малоумните проектанти. Но не бива да ги виним само тях, все пак концепцията е на възложителя - АПИ, становища и позиции активно трябва да защитят и общините. Ама то и акъл трябва. Та така драги зрители.

  • 2
    the_european avatar :-|
    the_european

    А снимката по-горе е тъкмо от шосето, което свързва летище Пловдив с пътя Пловдив-Асеновград, който предстои да се разширява. Ей това шосе НЯМА ДА ИМА ВРЪЗКА с Пловдив-Асеновград, т.е. ще премине в ИСТОРИЯТА. А Летище Пловдив остава без достъп до Пловдив, Асеновград и от/до там ще се ходи по заобиколни черни пътища без асфалтова настилка... А сигурно някой ще каже, че съм хейтър и мрънкач. И че завиждам.

  • 3
    the_european avatar :-|
    the_european

    А, и още едно малоумие - част от пътя остава двулентов - точно където е едно от най-натоварените Т-образни кръстовища в България - връзката на околовръстния път на Пловдив с шосето Пловдив-Асеновград. Това било част от Околовръстното и предмет на друг проект. Само си представете - 6 лентов булевард от Пловдив от север (Асенвградско шосе), околовръстния път от запад (едно от най-най-най-натоварените шосета в България) и от юг скоростния прясно ремонтиран вече четирилентов път от Асеновград се събират в безкрайно натоварено двулентово Т-образно кръстовище, утежнено от жп-прелез. Представям си каква невероятна "тапа" ще ни подарят АПИ и Правителството. Ама кой съм аз да мрънкам и да се изказвам негативно, когато хората ми подаряват нови пътища с парите от моите данъци.

  • 4
    ddo43435975 avatar :-|
    ddo43435975

    Наистина един много важен път, който крещи за ремонт! Дано да се обмислят добре връзките с околвръстното и летището и КЦМ! За околовръстния път на Пловдив... ами то един междуселски път е по-добър!

  • 5
    edin131 avatar :-|
    edin drugii

    абе трепете са на широк и хубав път ,защото никой не ще да отстъпи ,всеки напира да кара с 180 , а ние в Русе какво да кажем пътувайки по пътя убиец към Бяла ,на това отгоре 40 % от търговския трафик на южна Европа минава по този път плюс туристите от Румъния и Украйна и Молдова и Русия към моретата на юг ,само убийство е да караш по този път

  • 6
    cinik avatar :-|
    cinik

    Добро начинание. Давайте и с околовръстното на Пловдив.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK