КЗК позволи концесията за обществени велосипеди в София да продължи
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

КЗК позволи концесията за обществени велосипеди в София да продължи

КЗК позволи концесията за обществени велосипеди в София да продължи

В процедурата участват едва четири кандидата

Мария Манолова
13783 прочитания

© Юлия Лазарова


Процедурата за поставяне на обществени велосипеди на концесия в София продължава, след като Комисията за защита на конкуренцията отхвърли жалбата на един от участниците в конкурса. Това показва справка в регистъра на КЗК.

Процедурата беше обжалвана от обединението "Вело Арчър София", в което влизат свързаните с рекламния бизнесмен Красимир Гергов фирми "Арчър айдиас" АД и "Арчър айдиас София" АД. Според рекламния консорциум общината неправомерно е променила част от условията на концесията, както и е допуснала използването на незаконна схема за поставяне на велосипедите. От антимонополното ведомство обаче оставят жалбата без разглеждане, тъй като тя е била неправилно адресирана към КЗК вместо към съответния административен съд, става ясно от решението.

Състезание с нисък интерес

Обжалването забави конкурса с два месеца. По план документите на участниците трябваше да бъдат отворени на 18 юли. В конкурса има само четири кандидата, макар че по информация на "Капитал Daily" около 20 фирми са заявили интерес за участие. В крайна сметка желаещи да поемат велоконцесията в София са "Вело Арчър София"; обединението "Собайк", в което влизат "ИдеяКом", "Арт адвъртайзинг груп", "Имидж" - свързана с бизнесмена Любомир Павлов, и една от (бившите) рекламни агенции на министъра на младежта и спорта Красен Кралев - "Про адвъртайзинг". Това всъщност е новото име на "Маг адвъртайзинг", част от "Маг комюникейшънс", която Кралев прехвърли на майка си, като стана министър. Други участници са консорциумът "София байк" на компанията, която стопанисва рекламата в метрото, и "Метрополис груп", която се занимава с външна реклама.

Бъдещо задължение

Бъдещият концесионер ще трябва да постави стоянки за обществени велосипеди на 33 определени от общината места в центъра на града. В замяна на това изпълнителят ще плаща концесионна такса от най-малко 93 хил. лв. на година. Цените за наем на велосипеди ще бъдат определени от концесионера, но вероятно ще бъдат свързани с цената на билета за градски транспорт - 1.60 лв. Първият половин час от използването на велосипедите обаче ще бъде безплатен - а за това време може да бъде покрита на практика всяка дистанция в обсега на велостоянките. Столичният общински съвет дава и допълнителен стимул на концесионера заради безплатното предоставяне на велосипедите - фирмите ще имат право да стопанисват 150 рекламни елемента от типа "ситилайт" по протежението на 14 улици, булеварди и площади в центъра на града.

Процедурата за поставяне на обществени велосипеди на концесия в София продължава, след като Комисията за защита на конкуренцията отхвърли жалбата на един от участниците в конкурса. Това показва справка в регистъра на КЗК.

Процедурата беше обжалвана от обединението "Вело Арчър София", в което влизат свързаните с рекламния бизнесмен Красимир Гергов фирми "Арчър айдиас" АД и "Арчър айдиас София" АД. Според рекламния консорциум общината неправомерно е променила част от условията на концесията, както и е допуснала използването на незаконна схема за поставяне на велосипедите. От антимонополното ведомство обаче оставят жалбата без разглеждане, тъй като тя е била неправилно адресирана към КЗК вместо към съответния административен съд, става ясно от решението.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK