НКЖИ възложи пореден договор за над 28 млн. лв. на "Водстрой 98"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

НКЖИ възложи пореден договор за над 28 млн. лв. на "Водстрой 98"

НКЖИ възложи пореден договор за над 28 млн. лв. на "Водстрой 98"

Държавната компания е дала на водено от компанията обединение над 100 млн. лв. за три години

Десислава Лещарска
32108 прочитания

Това е най-големият договор на консорциума на "Водстрой" от сключването на рамковото споразумение досега.

Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) възложи пореден договор на "Водстрой 98". Последната поръчка е за 28.5 млн. лв. с ДДС на обединение "ЕТС технолоджи", съставено от строителните компании "Водстрой 98", "Хидрострой" АД, "Балкантел" и "Бонети", става ясно от регистъра на обществените поръчки. Той е за "електрификация на 83-а железопътна линия Симеоновград - Нова Загора". С този договор сумата, предоставена от държавната компания на сдружението "ЕТС технолоджи" от 2013 г. насам, надхвърля 100 млн. лв. Другите две избрани за подобни дейности обединения нямат почти нищо поръчано.

Допреди три месеца "Водстрой 98" се свързваше в сектора с депутата Делян Пеевски и за 3-4 години натрупа обществени поръчки за над 800 млн. лв. През юни компанията беше продадена на "Хидрострой" с мажоритарен собственик Велико Желев. Освен в "ЕТС технолоджи" двете компании си партнираха преди сливането и в обединението, изградило Северната скоростна тангента. Позициите в железопътното строителство на "Водстрой 98" бяха изтъкнати от Велико Желев като една от причините да купи компанията.

Всички милиони за един

В "ЕТС технолоджи" "Водстрой 98" държи 40-процентов дял, "Хидрострой" и "Балкантел" са с по 25%, а "Бонети" - с 10%. През 2012 г. обединението се явява заедно с осем други участника в търг на НКЖИ за сключване на 4-годишно рамково споразумение за "Рехабилитация и модернизация на високо-, средно- и нисковолтови съоръжения, слаботокови, осигурителни и телекомуникационни съоръжения, които осигуряват нормалната експлоатация на жп инфраструктура".

Държавното предприятие избира три потенциални изпълнителя за въпросните дейности, но от сключваните впоследствие договори излиза, че те са възлагани почти само на обединението на "Водстрой 98". От 2013 г. досега то има 14 договора за над 108 млн. лв. Другите изпълнители на рамковото споразумение са сдружение "ЕМИС 2012" (съставено от "Енемона" и "Мармет") и "Консорциум ТБС 2012 - 2016" ("ГБС", "Инфраструктурно строителство", Държавно предприятие "Транспортно строителство и възстановяване"). "Емис" има 5 договора за малко над 7 млн. лв. без ДДС, а "Консорциум ТБС" - един договор за 309 хил. лв. Само от началото на тази година "ЕТС технолоджи" има 6 договора с НКЖИ за близо 44 млн. лв. без ДДС, или за половината от спечелената сума. Срокът на рамковото споразумение изтича през декември.

За всеки от договорите е провеждан вътрешен конкурс с покани до трите потенциални изпълнителя. От протоколите става ясно, че в спечелените процедури "ЕТС технолоджи" дава най-нисък срок за изпълнение и най-ниски цени и конкурентите му нямат шанс.

Любимците на НКЖИ

Разследване на "Капитал" от март 2016 г. показа, че НКЖИ - собственикът на жп мрежата у нас, от години раздава стотици милиони чрез рамкови споразумения на един и същ ограничен кръг фирми, сред които се открояват "Водстрой 98", фирмите на депутата от ДПС Илия Илиев и "Крам комплекс" на Симеон Кралев. През юни Софийската градска прокуратура повдигна обвинение на Антон Гинев - бивш зам.-министър на транспорта и шеф на НКЖИ в периода 2006 - 2009 г., заради сключвани неизгодни договори.

Държавната компания преразпределя и още стотици милиони еврофондове за реконструкция на жп мрежата. За последната голяма поръчка от 120 млн. лв. беше избрана неизвестната в сектора хасковска компания АБ. Според представители на бранша това е новата строителна фирма под контрола на Делян Пеевски. Тя повтаря модела на "Водстрой" - закъсал местен играч започва да печели големи поръчки и взема финансиране от държавната ББР, в случая с АБ кредитът е от август и е за 29 млн. лв.

Оглавяваната от Милчо Ламбрев държавна компания от години раздава стотици милиони чрез рамкови споразумения на един и същ ограничен кръг от фирми
Фотограф: Мария Съботинова
Това е най-големият договор на консорциума на "Водстрой" от сключването на рамковото споразумение досега.

Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) възложи пореден договор на "Водстрой 98". Последната поръчка е за 28.5 млн. лв. с ДДС на обединение "ЕТС технолоджи", съставено от строителните компании "Водстрой 98", "Хидрострой" АД, "Балкантел" и "Бонети", става ясно от регистъра на обществените поръчки. Той е за "електрификация на 83-а железопътна линия Симеоновград - Нова Загора". С този договор сумата, предоставена от държавната компания на сдружението "ЕТС технолоджи" от 2013 г. насам, надхвърля 100 млн. лв. Другите две избрани за подобни дейности обединения нямат почти нищо поръчано.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    gosko22 avatar :-|
    gosko22

    Управляващите упорито финансират Пеевски и фирми близки до ДПС.
    На думи се мразят на дела се обичат.

    Не думите са важни а делата. Това показва кои сме всъщност. Просто делата показват, че ни управлява Ахмед, Пеевски и ДПС.

  • 2
    blagocvetanov avatar :-|
    Благовест Цветанов

    Освен медиите, някой друг прави ли разследвания по тази тема? Имам предвид някоя от институциите?

  • 3
    neam_dumi avatar :-|
    neam_dumi

    До коментар [#2] от "Благовест Цветанов":

    ..е крадеца как да хване сам себе си? Докато Боко Т е премиер нищо добро няма да и се случи на клета България!

  • 4
    spyrogyra. avatar :-|
    spyrogyra.

    А, бе едно име ми се губи.....как беше..... БББББББББББ - не мога да се сетя. Как беше.....

  • 5
    gembirdkz avatar :-(
    gembirdkz

    Бойко обичам да ми шепне в ушите как мразел Пеевски и бил десен политик,просто ми е любимо!!!Няма да се оправим още 100г с такива продажници,вече си мисля че е влезнало в Гена на Българина това да предава собствения си народ и да има неква далаверка.

  • 6
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    До коментар [#2] от "Благовест Цветанов":

    какво има да разследваш? Нали прочете текста, Водстрой 98 дава най късите срокове за изпълнение и най ниската цена ..... На кого да го възложат, на най бавния или на този с най-високата цена?? :-)

  • 7
    barel avatar :-P
    пустиняк

    Виж ти?! Колко изненадващо! Да неповярва, чак човек!

  • 8
    hm avatar :-|
    хм

    До коментар [#2] от "Благовест Цветанов":

    в РъБъ няма институции.

    има прокурватура (цацаратура), златанов, искров и др. безименици, назначени да пазят номер 10 от обществото.

  • 9
    rosiraycheva50._ avatar :-|
    Роси

    А уж Пеевски беше напуснал българския бизнес. Борисов и ти си вътре, не знам за какви ни мислиш.

  • 10
    jtl44505506 avatar :-?
    Анийдмъни

    Може би се изказвам неподготвен, но ми се струва странно как "най-големите" строителни компании в България (Водстрой 98 и Хидрострой) имат интернет страници които са недовършени и като цяло не-впечатляващи. При участие в сдружение с такъв завиден успех за привличане на инвестиции би следвало тези компании да се гордеят със завършените си проекти и да имат по-професионален изглед. Освен ако не се притесняват за продължаващият си бизнес...хммм?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK