С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 20 сеп 2016, 10:14, 20335 прочитания

Мрежа от електрически велосипеди ще обслужва двете страни на Дунав

В момента се набират оферти за оператори по трансграничния проект между България и Румъния

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Предстои създаването на мрежа от електрически велосипеди, които туристи и жители ще могат да използват, за да се движат в трансграничния регион на България и Румъния. Мрежата се финансира по Програмата за трансгранично сътрудничество "ИНТЕРРЕГ V-A Румъния - България 2014 - 2020 г.". Проектът започна през февруари 2016 г. и трае две години.

В него ще вземат участие общо 32 града от двете страни на Дунава. Сред 16-те български града са Добрич, Русе, Велико Търново, Плевен, Враца, Свищов, Мездра, Лом, Монтана, Силистра и Видин. До март 2017 г. ще се очаква да бъдат доставени всички 120 велосипеда за българската страна, обясни пред "Капитал Daily" Евтим Стефанов, изпълнителният директор на Агенция за регионално развитие и Бизнес център – Видин, която е водещ партньор по проекта.


От двете страни на Дунав

Стойността на проекта е 762 хил. евро, от които над 647 хил. евро са от Европейския фонд за регионално развитие. Доставчикът на електрическите велосипеди от българска страна е фирма "Инфинити Уейк паркс". Във Видин ще има 20 велосипеда, а в останалите големи градове, участващи в проекта, ще са по 10. В по-малките градове, например Свищов, Мездра, Лом и Балчик, ще има по пет велосипеда.

От румънската страна ще участват градовете Констанца, Крайова, Александрия, Гюргево и др.



В рамките на проекта 32-та участващи града ще бъдат оборудвани със станции за електрически велосипеди, като у нас те ще са общо 35. Освен в населените места, откъдето ще могат да се взимат велосипедите, станции ще бъдат поставени и в други - Никопол, Елена, Кнежа и т.н. С колелата ще може да се изминат между 50 и 70 км, като се разчита на електрическата батерия.

Целите

Целта на проекта е обвързана с няколко приоритета от програмата за трансгранично сътрудничество ИНТЕРРЕГ - "Добре свързан регион" и "Зелен регион". Планират се промоционални събития - турове и фестивали, които да популяризират електрическото колоездене като устойчив начин за индивидуална мобилност. През 2017 г. се планират фестивали в по-големите градове от трансграничния регион, за да се промотира услугата и дейността.

Общият бюджет на програмата ИНТЕРРЕГ е 258.5 млн. евро, от които средствата от Европейския фонд за регионално развитие са над 215 млн. евро. Засега са одобрени 35 проекта, 23 от които са в процес на изпълнение.
Избор на оператори

В момента тече и процедурата по избор на оператори на електрическите велосипеди, които ще ги отдават под наем и поддържат. Те може да са неправителствени организации, хотели, туристически агенции и др. В момента текат срещи със заинтересованите лица, като на 19 септември във Велико Търново ще има такава среща с 40 от тях.

За да кандидатстват, желаещите трябва да попълнят заявление, налично в сайта на бизнес центъра във Видин и по създадената методология кандидатите ще бъдат класирани и избрани. Операторите ще получат безвъзмездно електрически велосипеди от бенефициента, за да ги отдават под наем на клиенти. Максимална такса за наем на електрически велосипеди е 2 лв. на час или 16 лв. на ден.

Част от критериите за оценка са свързани с локацията - разстояние от жп гари, достъпност и видимост на локацията, сигурност и възможност за осигуряване на допълнителни услуги, например нощувки. След като операторите бъдат избрани, ще се проведат и обучения за поддръжка на велосипедите.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Реформа в прокуратурата? Може и без промени в Конституцията 3 Реформа в прокуратурата? Може и без промени в Конституцията

Частно обвинение и съдебен контрол ще решат голяма част от проблемите

13 дек 2019, 1132 прочитания

Накъде след Венеция 1 Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

13 дек 2019, 912 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Прокуратурата оспорва законността на таксите в "Слънчев бряг"

Намесата на държавното обвинение идва в контекста на дългогодишни спорове между курорта и Община Несебър за инфраструктурата, които стигнаха и до съд

Още от Капитал
Букурещ - по-големият офис събрат

Румънската столица има по-ликвиден пазар, повече инвеститори и по-големи наематели

Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

Песимизъм печели, оптимизъм - губи

Създаването на къс ETF фонд върху SOFIX отваря възможност за печалби при падащ пазар

Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци

Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

Пича с фотоапарата

Фотографският проект на актьора Джеф Бриджис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10