С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 20 сеп 2016, 18:52, 14588 прочитания

Павлова: Близо сме до консенсус за "Струма" през Кресненското дефиле

Природозащитниците все пак настояват трафикът да се изведе изцяло източно от дефилето

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-рано през пролетта или лятото на 2017 г. ще има индикативна стойност за проекта.
Близо сме до консенсус с природозащитниците с избора на алтернатива за преминаването на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, заяви регионалният министър Лиляна Павлова по време на Шестия дискусионен форум на Камарата на строителите в България. По думите й става въпрос за вече представения вариант с две отделни трасета: от София към Кулата магистралата ще дублира сега съществуващия път с известни корекции, а в направлението Кулата - София магистралата ще минава източно от дефилето през ниските части на Пирин и Стара Кресна.

"Шестнайсет години нямаше решение, сега сме почти на финала, мисля, че намерихме компромис. Ако не се обединим сега, ако не довършим успешно магистралата, ще загубим завинаги възможността да я довършим след 2020 г. До пролетта на 2017 г. ще е готов докладът по Оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) на алтернативния вариант, след което можем да направим идейния проект и да преминем към избор на изпълнител", посочи министър Павлова.


Сложен проект
С екологичните организации вървим в една посока, коментира и председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров. Той също е на мнение, че трябва да се намери алтернатива на сегашния път през дефилето. "Затова на самата Кресна ще има изпълнен обходен път. Този обект ще е предизвикателство за строителството до този момент в България. Теренът е изключително сложен", каза Лазаров.

"Втората посока, от Кулата към София, ще минава източно от Кресненското дефиле, на няколко километра, по изцяло нов терен, с минимално удължение, може би 3-4 километра. Там пътното платно ще бъде с две ленти за движение, в една посока и ще има безконфликтно преминаване. Ще има отливания за съответните населени места и няма да има кръстовища", посочи той. "Максималната скорост за това трасе ще бъде като за скоростен път, предполагам около 150 км", коментира още Лазаров.

Природозащитници: Не бързайте



Впоследствие природозащитникът Андрей Ковачев, който заедно с алпиниста Боян Петров в края на август беше блъснат от румънски автомобил на път Е-79 в Кресненското дефиле, коментира пред "Капитал", че само донякъде е съгласен с администрацията. "Алтернативният вариант от изток е доста близо до това, което предлагахме още през 2002 г. Коридорът е същият. Съгласни сме, че до края на този програмен период има пари само за две платна в едната посока, но това трябва да е само първият етап от изграждането на магистралата в тази й част", каза Ковачев.
Според него след 2020 г. на изток трябва да се изградят още две платна - за движение в противоположната посока, и така автомобилният трафик да се изведе изцяло от Кресненското дефиле. "Този обходен път на Кресна - това няма как да се случи. Ако оставят трафика в дефилето и не направят оценка и на варианта с двупосочно движение източно от Е-79 - това ще е крещящо нарушение на европейските директиви и на Бернската конвенция за опазване на дивата флора и фауна и пак ще изгубим парите", каза Ковачев. Той допълни, че консенсусът не може да е едностранен.

По време на форума се чуха призиви "да застанем срещу зеления рекет". Те дойдоха от страна на Симеон Пешов, основен акционер в "Главболгарстрой", който заяви, че "30-40 души придобиха правото да говорят от името на всички". "И аз съм зелен, обичам природата, откъде накъде ще говорят от мое име", заяви Пешов от трибуната на форума.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Електрическите тротинетки Lime започват работа в София от днес Електрическите тротинетки Lime започват работа в София от днес

Компанията ще ги отдава под наем чрез приложение

22 авг 2019, 236 прочитания

Прокуратурата нападна и "Медиапул" - с обвинения във "вандалски акт" Прокуратурата нападна и "Медиапул" - с обвинения във "вандалски акт"

Медията само направи сравнение за различната практика на обвинението при случаи на обругаване чрез некролози

21 авг 2019, 1079 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Уникредит: България е в добра позиция за противодействие на ефектите от Brexit

Според икономистите от банката въздействието от британския вот върху страната ще започне да се усеща в края на тази или началото на следващата година

Арх. Борислав Игнатов: Всеки лев от данъците трябва да добавя качество на живота

Кандидатът за кмет на София на "Демократична България" пред "Капитал"

Обезлесяването в Бразилия: "Капитан Моторна резачка" срещу Амазонската гора

Бразилският президент Болсонаро отхвърля наложения му прякор, но при неговото управление загубата на дървесна покривка опасно се ускорява

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда