С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 5 окт 2016, 23:41, 20172 прочитания

Военното министерство скри поръчката за двигателите за МиГ-29

Търгът е заменен с пряко договаряне, след като се оказа, че единственият одобрен участник няма да ги достави навреме и иска 12.7 млн. лв. повече

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Военното министерство спря обществената поръчка за нови или ремонтирани двигатели за старите съветски изтребители МиГ-29 и обяви, че преминава към пряко договаряне с участниците в процедурата. Това става ясно от документи, публикувани на сайта на ведомството.

Няколко часа по-късно военният министър Николай Ненчев уточни на специално свикана по този повод пресконференция, че прякото договаряне всъщност ще се извършва със... същата единствена компания, която бе допусната до търга - българската "Авиостарт" ЕООД.


Основната разликата с тръжната процедура сега ще е, че преговорите няма да са публични и финансовите условия на практика могат да бъдат предоговорени, както в посока надолу, така и нагоре, без това да стане обществено достояние. Първоначално прогнозната стойност на търга бе 30 млн. лв., но от доклада за прекратяването на поръчката сега става ясно, че "Авиостарт" са предложили цена от 42.7 млн. лв.

Също така няма да може да се разбере откъде идват двигателите за МиГ-29 и дали това се случва в нарушение на оръжейните санкции на ЕС срещу Русия заради анексирането на Крим.

Официалният мотив

Изненадващото решение официално е мотивирано с това, че единствената допусната в търга фирма всъщност ще разполага с търсените нови или ремонтирани двигатели едва през 2017 година и към момента не може да отговори на изискванията на обществената поръчка. Пред журналисти в сряда военният министър Ненчев не успя да уточни има ли опция нови двигатели за МиГ-29 да бъдат произведени в държава, различна от Русия, и от компания, различна от РСК МиГ.



Едно от изискванията към участниците в търга бе да могат да доставят двигателите до година след заявката. Затова поради невъзможност на "Авиостарт" да се справи в срок министерството е решило да премине към доста по-рисковата по отношение на гарантирането на честната конкуренция процедура за пряко договаряне, "за да могат да се изпълнят заявените необходимости двигателите да бъдат доставени своевременно на ВВС". Не е много ясно обаче по какъв начин непубличното пряко договаряне отново с "Авиостарт" би могло да ускори производството на двигатели за МиГ-29 или удължаването на работния ресурс на двигатели втора употреба.

Поръчката

Преди няколко месеца министър Николай Ненчев обяви, че ведомството му планира да купи няколко нови или ремонтирани двигателя за старите изтребители, с които използваните от авиацията МиГ-29 да могат да оперират, докато не бъдат купени нови натовски бойни самолети. В края на месец август стана ясно, че българската "Авиостарт" е единствената компания, допусната до етап подаване на оферта за доставката на до 10 нови или ремонтирани двигателя. Комисията по поръчката е преценила, че другите кандидати – "Трейд къмпани" С.Р.Л. и Haltech Kft, не отговарят на условията. В заданието изрично е отбелязано, че ще бъдат закупени само толкова двигатели, за колкото има пари.

Междувременно Министерството на отбраната избра и още две фирми за доставката на части за изтребителите. "Армар корпорейшан" ще трябва да осигури 7 кутии на самолетните агрегати КСА-2. "Армар корпорейшан" и украинската държавна "Укринмаш" ще доставят и други части и консумативи за МиГ-29. Общата стойност на двете поръчки е за около 15 млн. лв. Днес от военното ведомство обаче уточниха, че търгът за кутиите на самолетните агрегати КСА-2 също е блокиран заради обжалване в КЗК от страна на един от участниците.

Това е поредната обществена поръчка, която ведомството спира в последните месеци. Преди няколко седмици заради грешки и неясноти в документацията бе спряна и обявена през юли поръчка за доставка на горива на стойност 71 млн. лв. Повторно бе пусната и обществена поръчка за 10 нови и 10 рециклирани автобуса за около 3 млн. лева, а миналия месец бе прекратена и поръчката за ремонт на вертолета Ми-17 за около 10 млн. лева.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Столичните общинари подкрепиха "доклад, писан на коляно" за водата, за да помогнат на Перник Столичните общинари подкрепиха "доклад, писан на коляно" за водата, за да помогнат на Перник

Планът на управляващите е неясен и в него липсват конкретика и финансови разчети, но съветниците го гласуваха почти единодушно в името на разрешаването на водната криза

28 яну 2020, 296 прочитания

Държавата готви "бърза писта" за наемане на 170 000 млади безработни 2 Държавата готви "бърза писта" за наемане на 170 000 млади безработни

Бизнесът иска бързи решения, внос на специалисти, по-добро образование, "зелена" яснота, дигитализация

28 яну 2020, 879 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Човекът на Борисов във ВСС скрил писмо за мисията на европейските прокурори

Димитър Узунов еднолично посочил кой ще се среща с европейските експерти, одитиращи прокуратура

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10