Поредно местно състезание за отсечка от "Хемус" за 130 млн. лв.
Осемте оферти в търга са по-малко дори от по-евтината част от магистралата до Боаза


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Най-скъпата поръчка за магистрална отсечка с прогнозна стойност от 133 млн. лв. без ДДС - тази за продължението на "Хемус" към Търговище, предизвика умерен интерес. Кандидатите са осем, основно големи местни строители и малко италианско и испанско участие за цвят. Любопитен детайл е, че по-евтината част от "Хемус" - 80 млн. лв. за 10 км до Боаза, привлече 11 оферти. А скъпият тунел "Железница" на "Струма" - цели 17. Краткото обяснение за слабото участие е, че в района има малко кариери, и те дават предимство на шепа кандидати и че вече традиционно чуждестранният интерес е убит, защото всички търгове се печелят от местни строители.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
6 коментара
Може ли да ми посочите друга магистрала в света от скромните 420 км., чието строителство отнема поне един век. Също така бих се радвала много ако ми се обясни и защо магистрала от 420 км, се прави на по 10-15 км.? Нали уж всичко беше готово в началото на годината и се работеше. После ББ спря подписването на договорите, че не бил проведен по прозрачен начин търга. Сега трябвало още поне 2 години да се проектира. Е как преди 6-7 месеца е било всичко налично, а сега не е? Разбирам желанието на ББ с една магистрала да нахрани всички, ама няма как да стане. Хемус я започнаха по времето на бащами, а ако всичко върви добре, ще я завършат при внуците ми. Е, има ли нещо сбъркано или не?
Като начало добре, нещо се задвижи и в Северна България!
Време е и за магистралта Търново Дунав мост, кога?
До коментар [#1] от "mammita":
Забелязвате ли - нова връзка с пътя Шумен-Търговище до небезизвестната Бойколина.
Погледнете в картите как изглежда пътния възел до Нови пазар да речем и колко пара е отишла за Бойколината. Затова няма да има скоро магистрала, трябва да се пректира с максимални разходи и да спечели правилната фирма, която дава максимални комисионни. Това е!
Голяма глупост беше разделянето на магистралата на 20 лота и подлота, за да е уж по-евтино. Няма кво повече да се каже.
[quote#1:"mammita"]Може ли да ми посочите друга магистрала в света от скромните 420 км., чието строителство отнема поне един век. [/quote]
точно, вече всяка статия за Хемус поражда само смях в мен - не бяха лотове, лотчета, проекти, проектчета - уникална родна картинка
До коментар [#4] от "xax":
Това с разделянето на лотове се направи, за да не знаем кой да псуваме като караме (ще карат някои други след найси години) по нея - една фирма направила 10 км вълнички по трасето, другата 15 км с коловози и т.н.... Размиват отговорността, а парите не само, че не са по-малко, а са доста повече, има за крадене явно, богати сме...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.