БСП инвестира близо два пъти повече от ГЕРБ в реклама на кандидата си за президент Румен Радев. Според договорите, публикувани от медиите във връзка с изборите за президент, лявата партия е дала 364 хил. лв. без ДДС за предизборна реклама. Най-голяма част от него е насочен към бТВ. Медията е и най-големият предизборен бенефициент сред телевизиите. От началото на предизборната кампания бТВ е сключила договори за реклама на политически партии на обща стойност повече от 139 хил. лв. без ДДС. ГЕРБ пък са платили дотук малко над 196 хил. лв.
Информацията за инвестициите на партиите в политическа реклама е представена на базата на подадените от кандидатите списъци към Сметната палата, с наименованията на социологически и рекламни агенции, както и на агенциите за осъществяване на връзки с обществеността, с които ще работят по време на предизборните си кампании. Стойността на договорите е публикувана от медиите и се отнася за публикации както в печатното издание, така и в сайта им, а данните са актуални към 17 октомври.
В кампаниите за президентските избори и тази години не се забелязва творчески подход или интересна визия. Основната цел на кандидатите е да бъде представен достатъчно добре номерът на бюлетината им и евентуално част от политическите им програми. Предизборните кампании присъстват основно в големите телевизиии и доста по-малко в печатните издания. Най-големи инвестиции са привлекли изданията "24 часа", част от "Медийна група България" с общо 82.5 хил. лв. и в. "Стандарт" с 30.8 хил. лв. Сред радиата най-големи постъпления отчита "Дарик радио" с 82.6 хил. лв. Някои медии все още не са публикували информация за стойността на договорите си с политическите партии, макар че присъстват в официалните списъци на Сметната палата. Това са информационна агенция Блиц и ПИК, "Фрог нюз", "Фокус нунти", "Инфопрес и Ко", "Труд медия", "Журнал за жената", Vesti.bg и Clubz.bg.
Макар още в началото на предизборните си кампании кандидатите да заявиха, че ще заложат основно на организиране на събития и лични срещи с избирателите, партиите и инициативните комитети са сключили договори за реклама с повечето големи телевизии. Освен към бТВ, най-големи инвестиции кандидатите са направили в БНТ (134 хил. лв), следвана от близката до депутата от ДПС Делян Пеевски "Канал 3" с постъпления повече от 122.5 хил. лв. Приходите на "Канал 3" идват основно от партиите ГЕРБ и БСП. Малко по-малки са инвестициите в телевизия за кампаниите на Ивайло Калфин и Красимир Каракачанов. "Нова тв" се нарежда на четвърто място по привлечени средства от договори за реклама, равняващи се общо на 111.7 хил. лв.
Интересното е, че тази година от ГЕРБ не са сключили договори за реклама с най-големите медии в страната - бТВ и Нова. За сметка на това най-големи постъпления за предизборната кампания на кандидата на партията Цецка Цачева са отчетени към "Канал 3", БНТ и "24 часа". Предизборната кампания на БСП и кандидата Румен Раден разчита на силно рекламно присъствие основно в бТВ, "Нова ТВ" и групата на "Инвестор", към която влизат телевизиите Bulgaria On Air и Bloomberg TV, както и в "Дарик радио". От АБВ и Ивайло Калфин най-големи постъпления има към групата на "Инвестор" и отново "Канал 3", докато Красимир Каракачанов от коалицията "Обединени патриоти – НФСБ, "Атака" и ВМРО" залага на рекламно рпостранство в бТВ, "Нова тв" и БНТ.
Повече по темата четете в съботния брой на вестник "Капитал".
По темата работи и Весислава Антонова
БСП инвестира близо два пъти повече от ГЕРБ в реклама на кандидата си за президент Румен Радев. Според договорите, публикувани от медиите във връзка с изборите за президент, лявата партия е дала 364 хил. лв. без ДДС за предизборна реклама. Най-голяма част от него е насочен към бТВ. Медията е и най-големият предизборен бенефициент сред телевизиите. От началото на предизборната кампания бТВ е сключила договори за реклама на политически партии на обща стойност повече от 139 хил. лв. без ДДС. ГЕРБ пък са платили дотук малко над 196 хил. лв.
Информацията за инвестициите на партиите в политическа реклама е представена на базата на подадените от кандидатите списъци към Сметната палата, с наименованията на социологически и рекламни агенции, както и на агенциите за осъществяване на връзки с обществеността, с които ще работят по време на предизборните си кампании. Стойността на договорите е публикувана от медиите и се отнася за публикации както в печатното издание, така и в сайта им, а данните са актуални към 17 октомври.
5 коментара
Явно след ТВ7, сега Канал 3 се очертава новата отглеждана телевизийка на политико-олигархческата пасмина ... Горните графики показват кой на кого има да връща и кои са медиите на хранилката на политиците
До коментар [#1] от "xki52318522":
Забравил ли си на #Кой е Канал 3?
Другари, не се напъвайте за Канал 3. Колкото е дала БСП, толкова е дал и ГЕРБ. Малко над 40 000. Отговорете на въпроса защо винаги БСП пръска толкова пари за реклама, нима хората имат нужда от убеждаване и промиване, коя е най-социалната партия???
Естествено, че ще е така, след като се оказа, че основното лице на коалицията издигнала генерал Румен Радев, е издигнал още 5 кандидати за президент, с което е присвоил над 2 млн. лв. публични средства за реклама. Генерала преди да е станал президент започна яко да краде!
"Освен към бТВ, най-големи инвестиции кандидатите са направили в БНТ (134 хил. лв), следвана от близката до депутата от ДПС Делян Пеевски "Канал 3" с постъпления повече от 122.5 хил. лв. Приходите на "Канал 3" идват основно от партиите ГЕРБ и БСП. "
Бившите (и настоящи) апаратчици се обединиха добре около новата-пеевска-медия.