Петър Диков се завръща
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Петър Диков се завръща

Петър Диков се завръща

Бившият главен архитект на София кандидатства в търг на Столична община, вече има спечелена поръчка в Стара Загора. Партньорствата му са с компании, печелили търгове по негово време.

Мария Манолова
34627 прочитания

© Велко Ангелов


Бившият главен архитект на София Петър Диков кандидатства за обществена поръчка на Столична община за за обновяване на Плана за устойчива градска мобилност за близо 600 хил.лв. става ясно от публикация на "Медиапул". Конкурсът беше обявен в края на лятото, а кандидатите са четирима - сред които и консорциум с участие на новосъздадения от арх. Диков "Институт за градско планиране" АД.

София вече има един подобен документ, изготвен през 2010г. от британската консултантска компания "Мот Макдоналд" срещу 2.3 млн.лв. Настоящата поръчка е за обновяване на съществуващата с хоризонт как да изглежда транспортът в столицата до 2035г.

Комисията в Столична община, която заседава по обществената поръчка за нов план за устойчива градска мобилност, все още не е публикувала официалното си решение по казуса. Според Закона за предотвратяване на конфликт на интереси обаче, не би следвало арх. Диков да има право да участва в общестевни поръчки на Столична община. Според нормата лицата на публични длъжности, които включват провеждането на обществени поръчки, нямат право да участват в такива пред същата институция в продължение на една година след освобождаването си от длъжност.

Кандидатите

В състезанието за новата стратегия по информация на "Медиапул" участват общо четирима кандидати: обединенията "Устойчива градска мобилност 2016 – 2035 г", "Инфрамобилен", "УИГ-София мобилен план" и "Нет-АйБиВи-КАП". Протоколът от отварянето на кандидатите все още не е публично достъпен, въпреки че заседанието се е състояло преди две седмици - на 7 октомври.

В първото обединение влизат компаниите "Трансконсулт 22" ООД и "Институт за градско планиране" АД на Петър Диков. "Трансконсулт-22" и свързани с него дружества са активни участници в обществeни поръчки за проектиране и строителство. Дял от 20% в "Трансконсулт-22" има Адрияна Драганова - Тюфекчиева. Нейният съпруг Юлиан Тюфекчиев е управител на българския клон на "Мот Макдоналд" - фирмата, създала предишния план за устойчива градска мобилност на София.

Сред останалите три кандидата има и българско, и чуждестранно участие. "Инфрамобилен" е обединение между местните "Бим консултинг" и "Инфрапроект консулт". В "УИГ-София мобилен план" влизат британското "УИГ Интернешънъл", "УИГ Консултинг" и "УИГ България". В "Нет-АйБиВи-КАП", в което влизат "Нет инженеринг" АД, "АйБиВи Хюслер" АД, "ККАП Гмбх" и "Нет инженверинг" ЕООД.

Новият живот на стария главен архитект

Новата компания на Петър Диков "Инситут за градско планиране" е създадена на 9 декември миналата година - по-малко от месец, след като Диков обяви, че подава оставка от поста главен архитект на столицата. Първоначално той не влиза в управлението на дружеството, но 95% от акциите се държат от Христо Пенчев, който е в управлението на друга фирма на Диков - "Проарх" АД. Към м. април 2016г. арх. Диков вече притежава 80% от акциите на "Институт за градско планиране".

Два месеца по-късно фирмата на бившия главен архитект на София вече има и спечелена обществена поръчка. "Институт за градско планиране" печели първо място в конкурс на община Стара загора за разширение на парка в кв. "Казански" в града. Първото място в конкурса се възнаграждава с пет хиляди лева, но след това ще получи още 120 хил.лв. за изработване на инвестиционния проект. За реализацията на строителните работи след това пък се предвиждат 4 млн.лв.

През април Петър Диков учредява и фирмата "Асилун Констръкшън", в която си дели поравно собствеността с Румен Първанов. Първанов е съдружник и в архитектурното студио "А.Д.А.", което спечели конкурси за реконструкция на две централни зони в София - край храма "Александър Невски" и край ул. "Граф Игнатиев", както и за реконструкцията на Женския пазар в София. И трите конкурса бяха организирани по време на управлението на арх. Диков.

В началото на годината бившият главен архитект си е върнал и 69% от собствеността в архитектурното бюро "Проарх". Част от съдружниците му в "Проарх", както и в другата негова фирма - "Проин" участват и в проектантската фирма "Проин плюс", която стои зад новоизникналия жилищен комплекс край "Софиляленд" в Борисовата градина в София.

Бившият главен архитект на София Петър Диков кандидатства за обществена поръчка на Столична община за за обновяване на Плана за устойчива градска мобилност за близо 600 хил.лв. става ясно от публикация на "Медиапул". Конкурсът беше обявен в края на лятото, а кандидатите са четирима - сред които и консорциум с участие на новосъздадения от арх. Диков "Институт за градско планиране" АД.

София вече има един подобен документ, изготвен през 2010г. от британската консултантска компания "Мот Макдоналд" срещу 2.3 млн.лв. Настоящата поръчка е за обновяване на съществуващата с хоризонт как да изглежда транспортът в столицата до 2035г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    stavrogin avatar :-|
    Stavrogin

    ех не се научха тея журналя, че обществените поръчки не са търгове, тълковни речници няма ли да се справите, ако нямате прочетете закона

  • 2
    buran avatar :-|
    buran

    наглост ли?...
    Значи план за 2.3 млн. изготвен през 2010, през 2016 вече е остарял и неактуален и се нуждае от осъвременяване. И това осъвременяване ще струва едни 600 хил. но пък е с хоризонт 20 години... Дали след 5 години няма пак да се наложи осъвременяване?

  • Gopeто

    Нищо ново и нищо чудно. Поредното ГЕРБерско л@йно. Остава всяка надежда за нормален и мечта за удобен градски транспорт. Нашите внуци, ако решат да останат в София или да се върнат може и да направят нещо за техните внуци. Свиквайте, че София ще става още по-голяма кочина от сега и още по-голям роб на автомобилите.

  • jordani

    Тия от "Мот Макдоналд" дали четат медиапул ?
    Как така техният управител участва в качеството си на съдружник, като физическо лице, за да осъвремени план изготвен от "Мот Макдоналд" когато той му е бил управител ?
    Кога е заложил нуждата от доработка ? И Диков е приел недоработен план за да го доработи след 5 г.

  • 5
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец

    Пълен наглец

  • 6
    qdk12501326 avatar :-|
    qdk12501326

    Пак ше намаже :)

    Дай боже всеки да е нагъл, арогантен и крадлив :)

  • 7
    jif44392826 avatar :-?
    jif44392826

    Аз ли нещо не схващам, или Диков е имал фирма, още докато е бил главен архитект на София?
    Това си е чист конфликт на интереси.
    А това, че в България за едно и също нещо се дават по 2-3 пъти пари не би трябвало да е изненада за никой.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK