Нова година - нов лиценз
Държавата е на път да наложи нова регулация на пазара на горива. Опасността е от него да бъдат изтикани малките играчи


Екип на Капитал

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
- Повече от година междуведомствена работна група търси начини за борба със сивия сектор при горивата.
- Поводът са доклади на Държавния резерв, от които става ясно, че военновременните запаси от горива на страната не са съвсем пълни.
- Една от идеите е търговците на нефт и нефтени продукти да минат на регистрационен или лицензионен режим.
- Опасността е администрацията да залитне в посока налагане на ненужни нови или пък да ги направи непосилни за малките търговци и така да свие конкуренцията на пазара.
- Окончателното решение ще се вземе от министрите на енергетиката, икономиката и финансите.
В бизнеса с горива се влиза трудно - нужни са не само познания за сектора, но и значителен начален капитал, както и солидна юридическа подготовка. Поне ако се съди по броя на законите, които регулират търговията с нефтени продукти. В момента секторът се отчита ежегодно пред НАП и митниците, ежемесечно пред Държавна агенция "Държавен резерв и военновременни запаси". Фирмите подлежат на контрол по Закона за чистотата на атмосферния въздух, от Държавна агенция за метрологичен и технически надзор, трябва да изпълняват задълженията при превозите на опасни товари, да разполагат с големи банкови гаранции и т.н, и т.н...
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
9 коментара
То е очеизваждащо, че министъра Горанов работи в полза на олигархията - все прокарва закони на мафията. Банкова гаранция от 100 000 лева за 1 бензиностанция плюс изискването за нови колонки на практика убива малките бензиностанции, ще останат само 5-те големи, плюс още 2-3 "назначени" контрабандисти
Така големите ще унищожат по- малките фирми и още по- лесно ще се договарят за цените.
Много яко лоби от Капитал за търговците на горива. Като идеята е да се разкарат всички от сивия сектор, защо да е лошо, че ще намалеят дружествата? Това намаление от 330 до 30 е чиста спекулация. Ако половината отпаднат, другата половина ще имат на разположение нови пазари и ще могат да растат. А хазната няма да търпи загуби. Когато има неспазване на закона, ще има и мерки. Да сте си ги борели сами наглеците.
До коментар [#1] от "dimitar2007":
Банкова гаранция от 100 000 лв. не струва повече от 5%, стига компанията да има реален бизнес модел, а да не е еднодневка. Понеже основното предимство на малките е, че са в сивия сектор, затова и им идва нанагорно да си изкарат гаранция.
До коментар [#4] от "Георги Георгиев":
Не е точно така. Ако имаш бензиностанция в село Ясен, Плевенско, или в Айтос, парите са ти проблем. Освен това има нови изисквания за бензиноколонките, тоест малките са задължени да купуват нови, а една от такъв тип струва м-у 15 и 20 000 лева. За ЛукОйл, ОМВ, Газпром, Шел, румънците и Е
копетролиум парите не са проблем, ама ако с търговез с 1 бензиностанция, закриваш 100% и пак минаваш към сивия сектор
До коментар [#5] от "dimitar2007":
Ами нали затова си имате картел, за да трупате печалби. Ако парите са инвестирани в нещо друго освен лично потребление, лесно биха могли да се платят колонките и дребната сума за гаранция.
И не ми обяснявайте, че не очаствате в картела - не е нужно да участваш, че да осетиш ползите. На практика навсякъде в България цените са надути.
Участвате*
До коментар [#7] от "Георги Георгиев":
Малките търговци, говоря за тези със селските бензиностанции и по-малките обекти, купуват на 95% горива от ЛукОйл, основно чрез посредник Бент Ойл (Маджо), печалбата им от литър е около 15 стотинки. Другите зареждат от Бент Ойл, Средно една бензиностанция в по-малките градчета печелеше около 5 000 лева на месец. С новите изисквания почти всички обекти извън международните компании плюс Петрол (каквото още не е заграбено) ще затворят. Има обекти, които даже няма как да намерят управител на фирмата си с висше инженерно образование. Излиза, че за кмет или за министър не ти трябва висше задължително, но да си управител на бензиностанция м село Петърч, ти се иска висше.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.