Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 30 окт 2016, 17:10, 26724 прочитания

България е на четвърто място по най-лоши пътища из ЕС

Страната е с най-голям брой на смъртните случаи по пътищата на глава от населението

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
България попада сред петте страни - членки на ЕС, с най-некачествена транспортна инфраструктура. Това показва доклад на Европейската комисия, който разглежда и класира състоянието на транспортния сектор в различните държави от съюза. Цялостният рейтинг за българската транспортна инфраструктура е "сравнително нисък".

По-лоши пътища има само в три други държави: Латвия, Малта и Румъния. Добрата новина е, че в миналогодишния доклад сме били на предпоследно място, следвани само от Румъния, но тази година сме изпреварили две от страните. Съвсем леко подобрение се забелязва в инфраструктурата на въздушния транспорт и пристанищата. Според изчисленията в доклада годишният разход, свързан с транспорта, на глава на населението през 2014 г. е бил 600 евро.


Лоша инфраструктура, по-малко време в задръствания

Българската транспортна инфраструктура във всяка от категориите - пътища, железопътен, въздушен транспорт и пристанища - попада в топ пет на най-зле развитите.

Освен че сме на четвърто място по лоша пътна инфраструктура, пристанищата ни също са под средното ниво на Европейския съюз и в тази класация сме предпоследни, като единствено румънците са получили по-нисък резултат.



Българските летища и служби, които обслужват въздушния транспорт, са се подобрили, но пак сме едва на 25-о място сред 28 държави. Железопътната инфраструктура се е влошила според данните от доклада спрямо миналата година. Тогава Полша е била след нас, но тази година ни е изпреварила по този показател.

От друга страна, според проучването на ЕК пазарът на железопътния превоз на товари в България е сред най-отворените за конкуренция из ЕС: конкурентите на основния оператор имат пазарен дял от 48.8%, третия най-висок в ЕС.

Броят на смъртните случаи по пътищата e най-високият в ЕС - 98 жертви на милион души население на всеки 30 дни, като се е увеличил от предишните две години. През 2014 г. броят им е бил 91, а през 2013 г. - 83. Последни сме и по удовлетвореност на потребителите от железопътния транспорт. Потребителите обаче са по-доволни от въздушния транспорт - по този показател сме на 10-о място от 28 държави. На шесто място сме по неудолетвореност от градския транспорт.

Годишно българските шофьори прекарват 30.37 часа в задръствания, което е съвсем малко под средното за ЕС. Делът на енергията от възобновяеми източници в потреблението на транспортни горива е също малко под средното за ЕС - 5.3%. За сравнение, шампионът в категорията - Финландия, е с 21.6% дял.

Лидерите в класациите са на запад

Като цяло транспортната инфраструктура е най-добра в Холандия, Швеция, Германия и Австрия.
В категорията за пътна инфраструктура Холандия е на върха на класацията за втора поредна година, следвана от Франция. Останалите страни в топ пет са Австрия, Португалия и Дания. Германия е чак на осмо място. Холандците са първенци и в още две инфраструктурни категории: пристанища и въздушен транспорт. Железопътната инфраструктура на Франция пък е най-добрата в ЕС, следвана от финландската и холандската.
Европейският анализ на транспорта

Данните в така наречения Индекс на транспорта в ЕС сравняват постиженията на страните членки в общо 30 категории, свързани с транспорта. Целта на годишния доклад, изготвен от експерти в Европейската комисия, е да се идентифицират сферите, в които са необходими приоритетни инвестиции и действия. Освен това има за цел да покаже как вътрешният пазар в ЕС в областта на транспорта се задълбочава и да насърчи преминаването към мобилност с по-малко емисии. Индексът се публикува за трета поредна година.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Столичната община актуализира бюджета си и ще промени начина си на работа Столичната община актуализира бюджета си и ще промени начина си на работа

Общинските съветници от всички групи са изготвили доклад с общи предложения, който ще представят на кмета

4 апр 2020, 106 прочитания

ГЕРБ и ДПС удължиха извънредното положение 1 ГЕРБ и ДПС удължиха извънредното положение

"Обединените патриоти" се разцепиха по искането на правителството то да продължи до 13 май, само БСП и ВМРО са против

3 апр 2020, 2637 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Дневник: Производството на напитки и дървени изделия поскъпва

Хартията и химическите изделия поевтиняват

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10