Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
31 окт 2016, 17:00, 12094 прочитания

Превозвачи блокираха граници като протест срещу бавните проверки

Браншът се оплаква от загуби заради мудна работа и дълги опашки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Автомобилни превозвачи, които в понеделник блокираха няколко гранични пункта, заплашиха, че след месец ще поискат оставките на ръководствата на Агенция "Митници" и на Гранична полиция, ако проблемите не бъдат решени. Причина за гнева им е бавното обслужване на товарните превози на граничните пунктове. Според превозвачите по граничните пунктове има системни проблеми заради недостатъчния брой служители и лошата организация, а от друга страна, проверките в последните месеци са по-обстойни заради бежанския поток.

Протест в мека форма


Протестиращите блокираха преминаването през няколко гранични пункта, сред които Дунав мост 1 и 2, Калотина, Капитан Андреево и Лесово. Около 50 шофьори затвориха с жива верига Кулата и до обед не се пропускаха автомобили и в двете посоки Аналогична бе и ситуацията на Дунав мост, където камиони и шофьори изразиха подкрепата си за бранша, като затвориха подходите към и от моста. За близо два часа бе блокиран и граничният пункт Капитан Андреево. Превозвачите се оплакват от системното образуване на колони от тирове на българско-турската граница. На граничния пункт Видин - Калафат превозвачи изразиха недоволството си с мирен протест и движението там не беше спряно.

Председателят на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт Илиян Филипов определи ситуацията като нетърпима. "Наистина сме изправени до стената и сме принудени на тези действия. Чака се по много часове. Ще търсим отговорните институции за опашките. Даваме срок от 1 месец и ще искаме оставките", обяви той, цитиран от агенция "Фокус".

Председателят на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов допълни, че само в международния транспорт работят 300 хил. българи. "Искаме наистина да има граница. За един мост дадохме 420 млн. лв. (втория мост на Дунав - бел. ред.), а той работи наполовина", посочи той. Лалов обяви, че протестът ще продължи, докато не започнат да се взимат правилните решения.



Националният протест на превозвачите няма никакъв политически характер и елементи. Това каза Христо Христов, председател на Комитета по транспорт към КРИБ. "Шофьорите ни са живи хора и имат семейства, а престояват десетки часове по полетата. На ден губим между 300 и 400 хил. лв. Това са преките загуби, косвените са много повече. Конкретните ни искания са осигуряване до 2 часа на пропускателна възможност на българско-румънската и българско-гръцката граница и до 4 часа на българско-сръбската и българско-турската граница", обясни Христов.

Къде е проблемът

Изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев също подчерта, че дават един месец на компетентните институции трайно да решат проблема с престояването на товарните автомобили по границата. "Има лоша организация от страна на институциите. Има нежелание на служителите да работят качествено. Те са приели за даденост опашките и не решават проблеми. Не работят на максимална степен. За нас е важно нашите гранични органи да работят бързо и ефикасно", каза той. И разказва, че на ГКПП Капитан Андреево влизат 8 коридора и всички се събират само в един, където се проверява за бежанци. На Дунав мост 2 има шест коридора, от които два не работят, два работят за леки и два за товарни автомобили. Според него липсва желание за справяне с проблема. От Съюза на българските транспортни работници пък припомниха, че са изпратили до ресорните министерства няколко писма с конкретни искания за подобряване на условията на българските граници, както и предложения за работни срещи, на които до този момент не са получили официални отговори.

Министърът на транспорта Ивайло Московски посочи в Бургас, където е на посещение, че преди няколко седмици е имало среща на превозвачи с Гранична полиция и Агенция "Митници". "Изговориха се темите, знае се, че това е проблем. Явно до момента не са видели адекватна реакция превозвачите и това ги е принудило да протестират", каза министърът на транспорта. Той не посочи дали оплакванията на транспортните фирми за лоша организация и бавна работа са основателни, както и какво може и ще бъде направено, за да се избегнат опашките.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: ЕК предлага фонд от 750 млрд. евро за възстановяване на икономиката, за България ще са 15 млрд. 1 Вечерни новини: ЕК предлага фонд от 750 млрд. евро за възстановяване на икономиката, за България ще са 15 млрд.

И още: Борисов реши, че детската болница все пак няма да се строи върху старо скеле

27 май 2020, 1235 прочитания

Телефонната палата на Божков е със запор. Законен, но заради много дребна сума Телефонната палата на Божков е със запор. Законен, но заради много дребна сума

НАП претендира за вземане от 135 хил. лв., а причината е ползван данъчен кредит за ремонт на имота

27 май 2020, 2081 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Европрограмата "Черноморски басейн" тръгва до края на годината

Над 56 млн. евро могат да се усвоят за съвместни проекти за туризъм, търговия, селско стопанство

Още от Капитал
Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10