Обединение с основен участник "Геострой" ще строи "Земляне"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Обединение с основен участник "Геострой" ще строи "Земляне"

В депо "Земляне" ще се помещават чисто новите мотриси Siemens, които ще превозват пътниците по третия метродиаметър

Обединение с основен участник "Геострой" ще строи "Земляне"

Конкуренцията свали цената на депото с близо 8 млн. лв.

Мила Чернева, Десислава Лещарска
18095 прочитания

В депо "Земляне" ще се помещават чисто новите мотриси Siemens, които ще превозват пътниците по третия метродиаметър

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


Обединение "Геометро Земляне" очаквано победи в търга за метродепо "Земляне" и ще строи съоръжението в кв. Красно село през следващите две години. Консорциумът предложи втората най-ниска цена- почти 50.6 млн.лв. без ДДС, но получи максималния брой точки за техническа оферта. Обединението заедно със следващите два кандидата в класирането трябваше да предоставят финансови обосновки за предложените си цени. Причината е, че в търга се регистрираха рекордни разлики в цените на отделните кандидати, достигащи до почти 40 млн. лв., при положение че прогнозната стойност за цялата поръчка е 58 млн. лв. без ДДС.

Победителите

Най-ниската цена предложи "Трейс груп холд" - 49.89 млн.лв. По техническия показател обаче те получиха по-малко точки и останаха на трето място в класирането. Второто място зае компанията "ИСА 2000".

Консорциумът победител е с участници "Геострой"- с 93%, "Трансремонтстрой" - с 5% (и двете са част от групата на "Геотехмин" на Цоло Вутов) и проектантската компания "Биас-М"- с 2%. "Геострой" заедно с "Геотехмин" и "Метропроект" изградиха участъка от софийското метро до "Бизнес парк София", който включва метростанция 16 и тунел с дължина 0.9 км. "Геострой" ще отговаря за управлението на проекта, строително-монтажните работи и въвеждането на депото в експлоатация. "Трансремонтстрой" ще отговаря за релсовия път и за транспортирането на отпадъци. На "Биас–М" са поверени проектирането и авторският надзор на обекта. Обединението ще използва и два подизпълнителя - "Старт инженеринг" и "Атко трейд". Първата компания ще изгради електрическата системата на обекта, а втората ще достави технологичното оборудване.

Проектът

Поръчката е за проектиране, изпълнение и технологично оборудване на метродепото, което ще се изгради върху част от територията на сегашния автобусен гараж "Земляне". През него преминава основното трасе на метрото от трета метролиния - между метростанции 14 и 15. Съоръжението включва гаражно отделение за 26 влака, ремонтно хале, административна сграда, автомобилен гараж и релсов път с 13 коловоза. Срокът за изпълнение е 24 месеца.

В депо "Земляне" ще се помещават чисто новите 20 мотриси Siemens Inspiro, които ще превозват пътниците по отсечката "Красно село" - бул. "Владимир Вазов" - първият етап от трети метродиаметър. В бъдеще депото ще обслужва целия трети лъч на метрото (от кв. "Горна баня" до кв. "Левски"), а броят на влакчетата може да се увеличи до 30 според условията на договора за доставка.

Обединение "Геометро Земляне" очаквано победи в търга за метродепо "Земляне" и ще строи съоръжението в кв. Красно село през следващите две години. Консорциумът предложи втората най-ниска цена- почти 50.6 млн.лв. без ДДС, но получи максималния брой точки за техническа оферта. Обединението заедно със следващите два кандидата в класирането трябваше да предоставят финансови обосновки за предложените си цени. Причината е, че в търга се регистрираха рекордни разлики в цените на отделните кандидати, достигащи до почти 40 млн. лв., при положение че прогнозната стойност за цялата поръчка е 58 млн. лв. без ДДС.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK