С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 3 ное 2016, 15:55, 16609 прочитания

Остра конкуренция в търга за пътни ремонти за над 150 млн. лв.

Общо 35 компании и обединения продължават в състезанието за рехабилитация на 240 км пътища по програма "Региони в растеж"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Значителен интерес привлече първия голям търг за пътни ремонти на оперативна програма "Региони в растеж" за новия програмен период на стойност над 150 млн. лв. Общо 35 от първоначално подадени 74 оферти на фирми и обединения са допуснати до следващата фаза - отваряне на ценови оферти, и продължават да се състезават по 15 обособени позиции за рехабилитацията на над 240 км второкласни и третокласни пътища, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".

Повечето позиции остават оспорвани - с по 3-4 оферти, но за други е допуснат само по един кандидат, което означава, че -ако няма обжалвания по тях, победителите са ясни. Изострената конкуренция се е отразила позитивно и на цените, като предложенията на компаниите и обединенията са или по-ниски от прогнозните цени, или равни на тях.


И някои победители

За отсечката Варна-Добрич с дължина 15.5 км и на стойност 7.11 млн. лв. вече има само един кандидат - консорциум "ПХ Добрич", в който участват "Пътстрой Бургас" и "Хидрострой", която купи преди време свързваната с депутата от ДПС Делян Пеевски "Водстрой 98". Като самостоятелен участник "Хидрострой" не е допусната до етап отваряне на ценови оферти по две други позиции.

За ремонта между Добрич и Кардам единствен допуснат участник е "Инжстройинженеринг", а "ИСА 2000" най-вероятно ще ремонтира пътя между Пловдив и Асеновград, която е и най-скъпата отсечка - за над 20 млн. лв.
Пътят между Враца и пещерата "Леденика" също има само един останал участник - обединението "Пътища Северозапад 2016" с участници "Галчев Инженеринг" и "Фармвил". Цената е над 11 млн. лв.



Консорциумът "Обединение – Пътища" (с участници "БАРС", "Пътища и мостове", "Пътно строителство", "Пътстроймонтаж" и "Команс" 2000) има реален шанс да победи в състезанието за ремонтите на отсечките между Старо Оряхово и Гроздьово и между Гроздьово и Провадия, тъй като са предложили най-ниски цени.

"Трейс Груп Холд" бяха подали оферти за седем позиции, но са допуснати само в три. Предложили са най-ниска цена за две отсечки: между Плевен и Ловеч и Бучин проход и Берковица.

Чуждите участници като "СД Гранит" Скопие и португалската "Лена Инженеринг" са отпаднали. Австрийската Strabag беше подала оферти за четири отсечки и са преминали на следващ етап за три от тях.

Критерият за оценка е "икономически най-изгодна оферта". Показателите за избор на изпълнител по различните позиции са еднакви: предложената цена е с тежест 40%, показателят "вътрешен баланс на единичните цени" - 35% и техническото предложение е с тежест 25%. На този етап все още няма информация за оценките на техническите проекти на кандидатите.

Какво ще се ремонтира

Стойността на целия търг е малко над 150 млн. лв. и в рамките на поръчката ще се ремонтират общо 238 км пътища. Средствата са по оперативна програма "Региони в растеж". През новия програмен период акцент е поставен върху Северна България - повечето участъци са именно в този район. На юг от Стара планина ще се рехабилитират само двата лота на пътя Стара Загора - Раднево, един с дължина 30.24 км и един по-къс - 8.67 км.
Този участък е в лошо състояние от десетилетия и пътната агенция обеща да е един от първите по програмата

В Централна и Северна България ще се ремонтират отсечки в областите Габрово, Плевен, Враца, Разград, Силистра, Варна и Добрич. Сред по-съществените са участъкът Костинброд - Берковица (42.7 км) през прохода "Петрохан", връзката между Плевен и Ловеч (11.8 км), пътят Варна - Добрич - Кардам (29.6 км) и др.

Това е първият търг по оста за пътища от ОПРР. Бюджетът й е 380 млн. лв. и в зависимост от постигнатите в състезанията цени ремонтите могат да обхванат над 400 км пътища 2 и 3 клас.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Главният архитект на София предлага промените в ЗУТ. Но отказва да ги обясни Главният архитект на София предлага промените в ЗУТ. Но отказва да ги обясни

"Капитал" поиска от Здравко Здравков да даде детайли и примери за внесените законови предложения за ателиета, апартхотели, общежития, системи за паркиране, но не получи отговор

20 ное 2019, 657 прочитания

Нов опит системата бонус-малус да заработи от следващата година Нов опит системата бонус-малус да заработи от следващата година

Първите отстъпки и надбавки от базовите цени на задължителната застраховка "Гражданска отговорност" ще дойдат през 2021 г.

20 ное 2019, 589 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Наръчник на избирателя: Задължително ли е задължителното гласуване?

Нововъведения и заблуди за процеса на гласуването

Още от Капитал
Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10