Седем кандидата искат да строят обхода на Ахелой за 26 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седем кандидата искат да строят обхода на Ахелой за 26 млн. лв.

Седем кандидата искат да строят обхода на Ахелой за 26 млн. лв.

Предимно български фирми участват в търга

Мила Чернева
10058 прочитания

© АПИ


Общо седем кандидата са подали оферти за строителството на обхода на Ахелой с дължина 4.5 км и с прогнозна стойност 26 млн. лв. без ДДС, като шест от тях са български фирми. "Трейс груп холд", "Автомагистрали Черно море" и "Хидрострой", която неотдавна купи свързваната с Делян Пеевски "Водстрой 98", са участвали самостоятелно в търга. В консорциуми са "ПСТ груп" (свързвана с ПИБ), "Пътстрой-92" (от групата на "Геотехмин" на Цоло Вутов) и "Пътища Пловдив" и "Агромах". Чуждото изключение е австрийската "Щрабаг", която ще разширява и друг участък в близост - пътя между Поморие и Ахелой срещу 16.47 млн. лв. без ДДС.

Това е последния търг от поредица, които трябва да направят пътя от Бургас към Слънчев бряг по-широк и бърз.

Кой с кого

"ПСТ груп" участва заедно с бургаската "Бургаспътстрой", която е свързана, защото е заложена в ПИБ, а основен собственик е кипърска офшорка, представлявана от Георгиус Георгиу (акционер в "Юлен", купувачите на фалиралите ОЦК и "Кремиковци" и т.н.). "ПСТ груп" вече е класирана на първо място с най-ниска цена в друг търг - за обхода на Поморие, където участва в обединение с "Понсстройинженеринг". До пролетта дялово участие в "ПСТ груп", която е под номер 7 в класацията на "Капитал" за най-големи обороти в строителството през 2015 г., в сектора се приписваше на депутата Делян Пеевски. През май от директорския борд на "ПСТ груп" излезе пътният експерт Цветан Цонев, сочен за близък до депутата от ДПС. В момента в борда на директорите на ПСТ е единствено бившият зам.-министър на транспорта Камен Кичев. От сектора смятат, че контролът на компанията отново е изцяло в ПИБ.

"Пътстрой-92", която е в групата на "Геотехмин" на Цоло Вутов, участва в "Обединение "Ахелой БПА 2016" заедно с "Брилянт Слънчев бряг" и "Алфа Адвайс", а "Агромах" и дъщерната й "Пътища Пловдив" са в обединение "АПП Ахелой".

Единствен критерий за оценка е ценова оферта. Тя се изчислява на база предложена цена за изпълнение на договора в левове без ДДС и баланс на единичните цени за изпълнение на строител, като двата показателя са с равна тежест.

Участъкът

Обходният път ще преминава по нов терен, като се отделя от съществуващото трасе на пътя Слънчев бряг – Бургас след кръгово кръстовище при Равда. Той ще обхожда гр. Ахелой от север и ще се включва отново в главния път малко след отбивката за гр. Каблешково. Ще бъдат изградени две самостоятелни платна, с по две ленти за движение във всяка посока. "С новото трасе ще се повиши безопасността, тъй като транзитният трафик ще бъде изведен извън град Ахелой, скоростта на движение и удобството при пътуване", твърдят от Агенция "Пътна инфраструктура".

Общо седем кандидата са подали оферти за строителството на обхода на Ахелой с дължина 4.5 км и с прогнозна стойност 26 млн. лв. без ДДС, като шест от тях са български фирми. "Трейс груп холд", "Автомагистрали Черно море" и "Хидрострой", която неотдавна купи свързваната с Делян Пеевски "Водстрой 98", са участвали самостоятелно в търга. В консорциуми са "ПСТ груп" (свързвана с ПИБ), "Пътстрой-92" (от групата на "Геотехмин" на Цоло Вутов) и "Пътища Пловдив" и "Агромах". Чуждото изключение е австрийската "Щрабаг", която ще разширява и друг участък в близост - пътя между Поморие и Ахелой срещу 16.47 млн. лв. без ДДС.

Това е последния търг от поредица, които трябва да направят пътя от Бургас към Слънчев бряг по-широк и бърз.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK