Мляко, биопродукти и мед са агросекторите с потенциал

Добри политики, по-висока конкурентоспособност на фермерите и нови географски пазари са факторите, от които ще зависи бъдещето на българското производство

Успехът на сектора неизменно е свързан и с внедряване на иновациите, сдружаването и последователна маркетингова политика, бе сред изводите от конференцията
Успехът на сектора неизменно е свързан и с внедряване на иновациите, сдружаването и последователна маркетингова политика, бе сред изводите от конференцията
Успехът на сектора неизменно е свързан и с внедряване на иновациите, сдружаването и последователна маркетингова политика, бе сред изводите от конференцията    ©  Цветелина Белутова
Успехът на сектора неизменно е свързан и с внедряване на иновациите, сдружаването и последователна маркетингова политика, бе сред изводите от конференцията    ©  Цветелина Белутова
300

млн. т зърнени култури е произвел ЕС през 2015 г., като 8.5 млн. т от тях са в България, обяви Йенс Шапс. По думите му селското стопанство в България има 5.6% дял в БВП, което е повече от средното за ЕС.

До 2050 г. световното търсене на храни ще расте в големи мащаби, но пазарите на селскостопанска продукция ще продължават да изпитват кризи заради волатилността на цените, които засега трудно могат да се преодолеят с инструментите на настоящата Обща селскостопанска политика (ОСП). През такава криза в последните години преминава млечният сектор, а в момента и цените в зърнения сектор са в низходяща тенденция. Въпреки това именно зърнопроизводството в България успява най-добре да се възползва от повишаващото се световно търсене. С голям пазарен потенциал са още млечните продукти, биопроизводството и производството на пчелен мед, докато плодовете, зеленчуците и месодайното животновъдство са изправени пред предизвикателството да предложат по-качествени продукти, и то в достатъчно големи обеми. Така бъдещето развитие на всички стопанства извън зърнения сектор неизменно трябва да премине през повишаване на ефективността, внедряване на иновации, сдружаване и последователна маркетингова политика.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал