Мляко, биопродукти и мед са агросекторите с потенциал

Добри политики, по-висока конкурентоспособност на фермерите и нови географски пазари са факторите, от които ще зависи бъдещето на българското производство

Успехът на сектора неизменно е свързан и с внедряване на иновациите, сдружаването и последователна маркетингова политика, бе сред изводите от конференцията
Успехът на сектора неизменно е свързан и с внедряване на иновациите, сдружаването и последователна маркетингова политика, бе сред изводите от конференцията
Успехът на сектора неизменно е свързан и с внедряване на иновациите, сдружаването и последователна маркетингова политика, бе сред изводите от конференцията    ©  Цветелина Белутова
Успехът на сектора неизменно е свързан и с внедряване на иновациите, сдружаването и последователна маркетингова политика, бе сред изводите от конференцията    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

300

млн. т зърнени култури е произвел ЕС през 2015 г., като 8.5 млн. т от тях са в България, обяви Йенс Шапс. По думите му селското стопанство в България има 5.6% дял в БВП, което е повече от средното за ЕС.

До 2050 г. световното търсене на храни ще расте в големи мащаби, но пазарите на селскостопанска продукция ще продължават да изпитват кризи заради волатилността на цените, които засега трудно могат да се преодолеят с инструментите на настоящата Обща селскостопанска политика (ОСП). През такава криза в последните години преминава млечният сектор, а в момента и цените в зърнения сектор са в низходяща тенденция. Въпреки това именно зърнопроизводството в България успява най-добре да се възползва от повишаващото се световно търсене. С голям пазарен потенциал са още млечните продукти, биопроизводството и производството на пчелен мед, докато плодовете, зеленчуците и месодайното животновъдство са изправени пред предизвикателството да предложат по-качествени продукти, и то в достатъчно големи обеми. Така бъдещето развитие на всички стопанства извън зърнения сектор неизменно трябва да премине през повишаване на ефективността, внедряване на иновации, сдружаване и последователна маркетингова политика.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.