Мляко, биопродукти и мед са агросекторите с потенциал
Добри политики, по-висока конкурентоспособност на фермерите и нови географски пазари са факторите, от които ще зависи бъдещето на българското производство


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
млн. т зърнени култури е произвел ЕС през 2015 г., като 8.5 млн. т от тях са в България, обяви Йенс Шапс. По думите му селското стопанство в България има 5.6% дял в БВП, което е повече от средното за ЕС.
До 2050 г. световното търсене на храни ще расте в големи мащаби, но пазарите на селскостопанска продукция ще продължават да изпитват кризи заради волатилността на цените, които засега трудно могат да се преодолеят с инструментите на настоящата Обща селскостопанска политика (ОСП). През такава криза в последните години преминава млечният сектор, а в момента и цените в зърнения сектор са в низходяща тенденция. Въпреки това именно зърнопроизводството в България успява най-добре да се възползва от повишаващото се световно търсене. С голям пазарен потенциал са още млечните продукти, биопроизводството и производството на пчелен мед, докато плодовете, зеленчуците и месодайното животновъдство са изправени пред предизвикателството да предложат по-качествени продукти, и то в достатъчно големи обеми. Така бъдещето развитие на всички стопанства извън зърнения сектор неизменно трябва да премине през повишаване на ефективността, внедряване на иновации, сдружаване и последователна маркетингова политика.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.