АПИ избра изпълнителите на седем пътни ремонта за 68 млн. лв.

АПИ избра изпълнителите на седем пътни ремонта за 68 млн. лв.

Парите са по "Региони в растеж", но много от позициите се обжалват

Мила Чернева
19056 прочитания

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


19.2 млн. лв. най-скъпата отсечка между Пловдив и Асеновград, която ще се ремонтира от "Иса 2000".

Първият голям търг за пътни ремонти по оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020 г. предизвика сериозен интерес и вече има няколко определени изпълнителя по различни позиции. Общо отсечките за рехабилитацията на над 240 км второкласни и третокласни пътища в търга са 15. Общата стойност на цялата поръчка е 150 млн. лв., като избраните изпълнители са за близо половината сума. До фаза отваряне на ценови оферти бяха допуснати 35 от общо 74 подадени оферти на фирми и обединения.

Класираните досега

По седем от общо петднадесет позиции са определени изпълнители, като по повечето задания бяха останали само по един участник на етап отваряне на ценови оферти. "Инжстройинженеринг", чийто собственик е варненското дружество "Стили роуд", ще изпълнява строителството на отсечките Добрич - Кардам и Гроздьово - Провадия на обща стойност около 17.5 млн. лв.

За втората отсечка е победило обединение "Пътища" (с участници БАРС, "Пътища и мостове", "Пътно строителство", "Пътстроймонтаж" и "Команс" 2000) с максимален брой точки за техническото предложение, въпреки че са предложили по-висока цена.

Съвсем очаквано, тъй като бяха останали единствени в надпреварата за позициите, обединението "Пътища Северозапад 2016" с участници "Галчев" и "Фармвил" ще строи пътя Враца - пещера "Леденика", а "Иса 2000" - най-скъпата отсечка за 19.2 млн.лв. между Пловдив и Асеновград. Въпреки високата си цена пътят привлече само два кандидата в началото, Причината най-вероятно е лошото състояние на отсечката, която не е ремонтирана основно от над 20 години, както и сложността на проекта, който предвижда разширяване на пътя.

"Пътперфект Т" е победил "Автомагистрали - Черно море" за ремонта на пътя между Кубрат и Тутракан, който ще струва около 4 млн. лв. "Пътперфект Т" е силистренска фирма, собственост на "Пътинженерингстрой Т", която пък участва самостоятелно в надпреварата за ремонта на пътя Търговище - Разград на стойност около 12 млн. лв.

Консорциум "ПХ - Добрич", в който участват "Пътстрой Бургас" и "Хидрострой" (която купи преди време свързваната с депутата от ДПС Делян Пеевски "Водстрой 98"), ще строи пътя между Варна и Добрич с дължина 15.5 км, на стойност 7.11 млн.

"Пътстрой Габрово" е дал по-ниска цена от консорциум "Шипка" и ще строи отсечката между Драгановци и Габрово за близо 9 млн. лв. Консорциум "Шипка" обжалва решението на Агенция "Пътна инфраструктура".

Предстои определянето на изпълнителите по още осем позиции, в които на етапа с отварянето на ценовите оферти имаше по-голяма конкуренция.

Критерият за оценка на офертите беше "Икономически най-изгодна оферта". Показателите за избор на изпълнител по различните позиции са еднакви: предложената цена е с тежест 40%, показателят "Вътрешен баланс на единичните цени" - 35%, и техническото предложение е с тежест 25%.

Много отстранени, много обжалвания

Въпреки че някои от позициите вече са възложени, едва ли изпълнението им ще започне твърде скоро, тъй като почти всички отстранени участници са обжалвали решението пред КЗК. Според регистъра на комисията това са направили над десет кандидата по различни позиции.

Най-обжалвана е позицията за пътя между Враца и "Леденика". От осем първоначални кандидата на етапа с отваряне на ценови оферти е останал само един. Затова и някои от отпадналите участници - сдружение "Леденика 2016", сдружение "ПИМ АС" ДЗЗД, обединение "Пътища 2016 - I Етап" и "Каро трейдинг", са подали жалби в КЗК.

"Трейс груп холд" също обжалват отстранението си по четири от общо седем позиции, за които са подали оферти. Причините за отстраняванията са различни, но най-вече свързани с пропуски или неточности в техническите предложения.

19.2 млн. лв. най-скъпата отсечка между Пловдив и Асеновград, която ще се ремонтира от "Иса 2000".

Първият голям търг за пътни ремонти по оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020 г. предизвика сериозен интерес и вече има няколко определени изпълнителя по различни позиции. Общо отсечките за рехабилитацията на над 240 км второкласни и третокласни пътища в търга са 15. Общата стойност на цялата поръчка е 150 млн. лв., като избраните изпълнители са за близо половината сума. До фаза отваряне на ценови оферти бяха допуснати 35 от общо 74 подадени оферти на фирми и обединения.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


4 коментара
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik

    Радвам се за разширението на Пловдив - Асеновград.

  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik

    Инфраструктурното обвързване е най-добрата социална програма за градчета на една плюнка разстояние от областни центрове, на които обаче това изобщо не им личи и сякаш са друг свят. Асеновград не е най-типичният пример от тази група, но например София-Перник, В. Търново - Г. Оряховица, Бургас - Айтос...

  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    "Най-обжалвана е позицията за пътя между Враца и "Леденика". От осем първоначални кандидата на етапа с отваряне на ценови оферти е останал само един."

    Тия сигурно и за цвета на химикалката са ги връщали! Откъде са ги изкопали Фармвил и Галчев тия връзки, не знам....

  • 4
    znayko84 avatar :-?
    znayko84

    Като гледам, че Галчев ще прави и ремонта на НДК ми мирише, че ще да е КОЙ работата ;)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход