С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 дек 2016, 14:58, 6241 прочитания

КЗК отхвърли жалби за тол-системата срещу кратките срокове за подаване на оферти

Агенция "Пътна инфраструктура" пусна поръчката за пореден път, но със срок от едва седем дни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е отхвърлила жалбите на три фирми във връзка с обществената поръчка за изграждане на тол-система у нас. При последното обявяване на търга през ноември бяха подадени жалби само от чуждестранни компании, като основата причина за несъгласието им е твърде краткият срок от седем дни за подаване на оферти.
Първоначално търгът беше пуснат през април, но оттогава е обжалван и спиран няколко пъти. Общата стойност на поръчката е 200 млн. лв., което предизвиква голям интерес сред местни и чужди кандидати.
Защо са обжалвали

Чешката "ТоллНет" е била против обявлението на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), в което срокът за подаване на оферти беше една седмица. Аргументът на АПИ беше, че поръчката е открита още през април и "общият период за подготовка на офертите за участие в процедурата за потенциалните заинтересовани от нея лица е повече от 7 месеца". Според чешкото дружество, когато на 9 септември 2016 г. процедурата е спряна, всички приложими срокове по нея са спрели да текат, като към този момент са оставали общо 18 дни до крайния срок за подаване на оферти. Тоест срокът не е трябвало да бъде 17 ноември, а 28 ноември. В жалбата се посочва още, че съкратените срокове могат да увредят потенциалните участници в търга, а "непредвидимостта в обявените срокове след възобновяване на процедурата компрометира подготовката на качествени и две законосъобразни оферти". Унгарското дружество "Ерба 96" също е обжалвало новия кратък срок за подаване на оферти.


"Витроник" пък е обжалвала Разяснение №53-00-8861 от 09.11.16 г., в което се дава информация за различни елементи от търга. Германското дружество смята, че промените не са "осъществени своевременно" и промяната в случая е недопустима, защото е налице "намаляване с 2% на общия брой на платените пътни участъци, за които системата следва да бъде изградена, а разстоянието е скъсено с около 117 км". Заради тази промяна офертите трябва да бъдат променени само за седмица. Жалбоподателят смята, че това ограничава достъпът на лица до участие в процедурата.
И трите дружества са поискали временно спиране на процедурата.
Какво отговаря КЗК

КЗК отхвърля и трите жалби с един и същ аргумент: "От спирането на процедурата ще произтекат значително по-големи вреди за засегнатите страни - възложител и обществото като цяло, които превишават ползата от нейното налагане." Според регулатора жалбоподателите не са изложили достатъчни мотиви, по които ще бъдат увредени по необратим начин.

В аргументацията на КЗК е взето предвид и становището на АПИ. Пътната агенция обяснява: "Новият модел за събиране на приходи от пътни такси следва да влезе в действие най-късно до 2018 г., като системата задължително следва да бъде оперативно съвместима с останалата част от ЕС и да е в съответствие с Директива 2004/52/ЕС."

Първоначалните планове бяха тол-системата да заработи до началото на 2018 г. Условията на поръчката обаче предвиждат срок за изпълнение 19 месеца от сключване на договора. Изпълнителят ще има 7 месеца, за да предложи техническо решение, и 12 месеца за доставка, монтаж, обучение и пускане в експлоатация. С такива срокове проектът може да бъде приключен най-рано през есента на 2018 г., ако поръчката бъде възложена до края на тази година.

Поръчката за изграждане на тол-система за камионите над 3.5 тона и електронни винетки за леките коли е на висока стойност - 200 млн. лв., и привлече голям интерес от местни и чуждестранни компании, специализирани в сферата на интелигентните транспортни системи.



Сега е ред на АПИ да поднови процедурата за пореден път, като сроковете вероятно отново ще са кратки.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

БСП и ДПС обявиха управлението за опасно, ГЕРБ: Стига истерии БСП и ДПС обявиха управлението за опасно, ГЕРБ: Стига истерии

Докато в парламента вървяха дебатите по вота на недоверие, премиерът разговаряше с футболните фенове на "Левски"

24 яну 2020, 1057 прочитания

Адвокатите сочат като най-сериозен проблем отношението на институциите Адвокатите сочат като най-сериозен проблем отношението на институциите

Анкета сред членовете на столичната адвокатура показва, че електронната комуникация със съда е най-желаното подобрение

24 яну 2020, 709 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Крадците, лъжците и мигрантите

Напрежението в Харманли е продукт на лоши решения, корупция и немарливoст

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10