Новият брой: Пътят към Шенген
Close

"Струма" през Кресненското дефиле най-вероятно ще минава по два паралелни пътя

Изследване на общественото мнение, поръчано от регионалното министерство, показва, че и ведомството, и обществото подкрепят този вариант

Регионалният министър в оставка Лиляна Павова, както и новият шеф на АПИ, Дончо Атанасов, подкрепят варианта с два еднопосочни пътя, единият от които е източно от Кресненското дефиле.
Регионалният министър в оставка Лиляна Павова, както и новият шеф на АПИ, Дончо Атанасов, подкрепят варианта с два еднопосочни пътя, единият от които е източно от Кресненското дефиле.
Регионалният министър в оставка Лиляна Павова, както и новият шеф на АПИ, Дончо Атанасов, подкрепят варианта с два еднопосочни пътя, единият от които е източно от Кресненското дефиле.    ©  Надежда Чипева
Регионалният министър в оставка Лиляна Павова, както и новият шеф на АПИ, Дончо Атанасов, подкрепят варианта с два еднопосочни пътя, единият от които е източно от Кресненското дефиле.    ©  Надежда Чипева

Отсечката на магистрала на "Струма" в района на Кресненското дефиле най-вероятно ще бъде изградена по проекта за два двупосочни двулентови пътя, единият от които, в посока Кулата - Благоевград, ще бъде изнесен източно от дефилето, а в посока към Гърция ще се ползва еднопосочно сегашният път, който ще бъде разширен. Зад този вариант застават както Министерството на регионалното развитие и Агенция "Пътна инфраструктура", така и общественото мнение. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството в оставка Лиляна Павлова по време на пресконференция в Благоевград, посветена на проблемния проект, за който вече от години се водят спорове.

Министерството бе възложило на социологическата агенция "Екзакта рисърч груп" да направи и проучване за нагласите на хората спрямо различните варианти за строителство участъка. Основният извод от него е, че и на национално, и на местно ниво хората подкрепят същия вариант като министерството.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    galapagas avatar :-|
    galapagas
    • - 7
    • + 2

    Магистрала на 2 нива е най-добрият вариант.

    Нередност?
  • 2
    dun avatar :-|
    dun
    • - 1
    • + 13

    как да няма пари като току що бяха раздадени 2 млрд. от бюджетния излишък само за тази година, преди 2 год. дадохме 4 млрд. за КТБ и още, и още....да не говорим че е крайно време да се вдигне петролния акциз и най-накрая да бръкнем в джоба на лукойл които до момента за 15 год. не са платили нито лев данък печалба при оборот между 6 и 9 млрд. лева всяка година!

    Пари има, но мафията не иска да ги даде за този проект защото ще е по европейски правила и краденето ще е по-трудно!

    Нередност?
  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 6

    До коментар [#1] от "galapagas":

    Имаш ли експертиза как точно ще бъде осъществено това точно на този терен?! Като знам, че ще го строи някоя фирма с връзки, ще ме е страх да се кача.

    Нередност?
  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 1
    • + 5

    До коментар [#2] от "dun":

    Пичовете са на загуба - човека хотели строи, имай милост. Плюс това един компетент преди месец ми обясняваше как съм много тъп да искам някоя фирма да си плаща данък печалба. Май съм съгласен с него.

    Нередност?
  • 5
    tsvetko_51 avatar :-|
    tsvetko_51
    • + 7

    Мнения лесно се пишат, но решението не е и не може да е просто и не става дума само за пари, въпреки че и това е важно.
    Местните подкрепят варианта да се запази движението по сегашното платно, защото си имат дребен бизнес покрай него и нормално се страхуват, че ще го загубят.
    Останалите, такива като нас, все пак разумно им се ще, да не е най-скъпия вариант и затова надделява това мнение.
    Другите два варианта, тунел или пълно изнасяне, освен че са доста по-скъпи, не е ясно и какви екологични проблеми ще породят.
    Що се отнася до тунела специално, освен че рисковете в дълъг тунел са по-големи ( спомняте си, че дори в Алпите имаше доста тежка катастрофа в тунел, особено когато е свързана и с пожар), но и поддръжката няма как да не е по-скъпа и трудна.
    Така че, което и да е правителство, когато и да трябва да вземе решение, все ще има недоволни.

    Нередност?
  • 6
    subsonic avatar :-|
    subsonic
    • - 1
    • + 3

    Изнасяне на магистралата вън от Дефилето - това е единственото разумно решение.

    Тунел 15км е лудост - не можем нито да го построим, нито да го експлоатираме, нито да го поддържаме като хората.

    Вариантът с 2 отделни паралелни платна ми се струва доста странен. Освен това голяма част от трудностите на терена пак ще стоят на дневен ред.

    Магистрала не се строи през планината, освен ако не е крайно наложително. Ако трябваше сега да се построи първата част на Хемус, с множеството виадукти и тунели, вероятно трасето щеше да бъде променено.

    Нередност?
  • 7
    ijj avatar :-|
    ijj
    • + 1

    Вариантът с 2 отделни паралелни платна може би е наистина оптимален при този релеф. Само че от гледна точка на местните хора той би трябвало и много нови местни пътища до новото източно трасе (в посока от Кулата до Благоевград).

    Нередност?
  • 8
    ijj avatar :-|
    ijj
    • + 1

    Към коментар 7:

    Извинявам се - исках да напиша: Само че от гледна точка на местните хора той би трябвало да включва и много нови местни пътища до новото източно трасе (чиято посока ще е от Кулата към Благоевград).

    Нередност?
  • 9
    schumener_beer avatar :-|
    шуменско пиво
    • + 6

    "Вариантът с 2 отделни паралелни платна ми се струва доста странен."

    Изобщо не е нито странен, нито е нещо непозннато. Който е пътувал тук и там знае колко много такива участъци има по Европа. Първият за който се сещам е в Словения, където изградиха А1 точно върху старото трасе и на много места двете платна се разделят за доста дълго за да не пострада природата. После има такива в Италия, във Франция и т.н. Навсякъде където има такива сложни за преминаване терени може да се видят такива разделяния. Вярно, не съм виждал толкова дълго, но принципна разлика няма. А с оглед опазванетона дивите обитатели единственото действащо решение е изграждането на мостове и тунели специално за тях. Освен всичко друго, те са и много интересни и разнообразяват пейзажа.

    Нередност?
  • 10
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 1
    • + 1

    Аман от преливане от пусто в празно. В 1998 Лостов обеща магистрала Струма да е "готова" за Олимпиадата в Атина 2004, бизнес с пътникопотока се канеше да върти!!! :-)

    Нередност?
Нов коментар