Българските ученици: функционално неграмотни, социално неподвижни

30% от деветокласниците нямат базисно ниво по четивна грамотност, математика и природни науки, сочат тестовете на PISA

Ниските постижения на PISA са изключително тревожен индикатор за българското образование
Ниските постижения на PISA са изключително тревожен индикатор за българското образование
Ниските постижения на PISA са изключително тревожен индикатор за българското образование    ©  Георги Кожухаров
Ниските постижения на PISA са изключително тревожен индикатор за българското образование    ©  Георги Кожухаров

България е на последните места сред страните от Европейския съюз по резултати на учениците на международния тест PISA, който беше представен във вторник от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (OECD). Българските деветокласници са на последно място по четивна грамотност, на предпоследно по математика и на пред-предпоследно по природни науки в ЕС (виж таблиците). Точките се увеличават леко през последните години, но страната остава на дъното на класациите.

Ниските постижения на PISA са изключително тревожен индикатор за българското образование, защото идеята на теста е да измери не запаметеното в училище знание, а уменията на учениците да приложат наученото на практика и готовността им да се справят в живота в края на задължителното образование. Данните говорят за това, че 15-16 годишните не са достатъчно добре подготвени да използват училищния материал в реални ситуации, да анализират информация и да виждат голямата картина.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове