С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 8 дек 2016, 13:51, 16178 прочитания

Павлова очаква тол системата да заработи през 2018 г. въпреки забавянето

Регионалният министър в оставка представи новите винетни стикери, които остават на същата цена

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Държавата все още планира тол системата за таксуване на тежкотоварни автомобили и електронните винетки за леки автомобили да бъдат въведени в началото на 2018 г., въпреки че процедурата по обществената поръчка вече над осем месеца не успява да приключи фазата по подаване на оферти заради непрестанни обжалвания на условията и сроковете на процедурата. Това стана ясно от думите на министъра на регионалното развитие в оставка Лиляна Павлова по време на представяне на новите винетни стикери за 2017 г.

"Оптимист съм, че (поръчката за тол системата - бел.ред.) може да бъде изпълнена навреме", отговори Павлова на въпрос дали въвеждането на системата няма да се забави. Обществената поръчка беше пусната през април т.г., но беше обжалвана няколко пъти пред Комисия за защита на конкуренцията (КЗК). Все още официално не са ясни дори кандидатите за изпълнител на търга на стойност 200 млн.лв., а срокът за изпълнение е 19 месеца след подписване на договора - 7 месеца за техническо предложение и 12 месеца за доставка, монтаж, обучение и пускане в експлоатация.


Нужни са кратки срокове

Логиката на Павлова е, че избраният изпълнител ще има интерес да изпълни поръчката във възможно най-кратък срок - в рамките на една година. Причината е, че избраната фирма ще трябва да изгради системата за своя сметка, а чак след като тя влезе в експлоатация и започнат да се събират таксите, ще започне да получава парите си, обясни министърът. В описанието на търга пише, че първото плащане ще е за 40% от стойността и ще се извърши "след доказване на ефективността, фунционалността и постигането на заложените параметри в частта свързана с електронното събиране на такси".

Павлова смята, че предложените кратки срокове ще играят роля в избора на изпълнител. В критериите на търга обаче не присъства оценка за "срок на изпълнение". Има обаче подпоказател "план за изпълнение и управление на риска" с тежест 10 точки, в който вероятно може да се впише предложеният срок.



Причината за съмненията дали тол системата ще може да влезе в експлоатация в началото на 2018 г. е, че поръчката бе многократно обжалавана пред КЗК, като последните жалби са от ноември и търгът отново бе спрян. Тогава две чуждестранни фирми обжалваха краткия срок от едва седмица, с който Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) поднови поръчлата след предно обжалване. Аргументът на АПИ беше, че поръчката е открита още през април и общият период за подготовка на офертите за участие вече се проточва повече от 7 месеца.

КЗК отхвърли новите жалби на 1 декември, но жалбоподателите все пак има двуседмичен срок да обжалват решението на антимонополния орган пред Висшия административен съд, който още не е изтекъл и това може да забави процедурата още. Ако това не се случи, е ред на АПИ да поднови процедурата за пореден път, като сроковете за подаване на оферти вероятно отново ще са кратки.

Винетки на същата цена

Цените на новите винетки за 2017 г. остават същите като миналогодишните, именно защото се планира въвеждането на новата система да се случи в началото на 2018 г., обясни Павлова по време на представянето на стикерите.

За тази година приходите от винетни такси към края на ноември надхвърлят 317.5 млн. лв., като те са се повишили спрямо миналата година, когато са били малко над 225, 5 млн. лв. за периода. Павлова обяви, че се планира и въвеждането на "компенсаторна такса", а именно глоба, за водачи, които карат с невалидни винетки.

Размерът на глобата все още не е уточнен, но идеята е компенсаторната такса да може да се заплати в рамките на 24 часа, след кеото превозното средство ще бъде спирано от движение. Според регионалния министър в оставка така ще се гарантира по-добрата събираемост на глобите и таксите от нарушителите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кой ще превъоръжи пехотата 3 Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

20 сеп 2019, 1224 прочитания

Топ обявите за работа на Karieri.bg Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT, сектора, търговията, човешките ресурси

20 сеп 2019, 467 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Защо протестират съдиите

Главният прокурор обяви война на съдилищата в София

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев