Компанията, която е превозвала взривилата се в Хитрино композиция, е русенската "Булмаркет ДМ". Нейната основна дейност е търговията с горива и предимно с пропан-бутан. Новото й подразделение "Булмаркет рейл карго" е един от лицензираните товарни ж.п. превозвачи в България. За 2015 г. "Булмаркет" е държала малко под 5% пазарен дял при товарните превози. Лидер още е държавното БДЖ Товарни превози с 65.5%.
Общо 40% от "Булмаркет" притежава управителят й Станко Станков, а останалите 60% официално са собственост на компанията "Вектра консулт", собственост на кипърската "Борунди Сървисис Лимитид", чиито собственици пък са други две регистрирани в Кипър юридически лица - "Лен секретериъл лимитид" и "Дин номинийз лимитид". В писмо до "Капитал" управителят на "Булмаркет" Станко Станков заявява категорично, че той е 100% краен собственик и на дружеството, и на офшорната компания зад него. Официално обаче "Лен секретериъл лимитид" и "Дин номинийз лимитид" са представлявани от небезивестния Георгиус Георигу, свързван с няколко фирми, кредитопоучатели от "Първа инвестиционна банка". Адресът на "Вектра консут" - ул. "Любен Каравелов" №4 съвпада с този на няколко други фирми, свързани с банката като собственика на ски-съоръженията на Витоша - "Витоша ски".
"Булмаркет рейл карго" превозва горива и други суровини за големи играчи на пазара - "Лукойл България", "Сакса" и "Инса ойл", мазут за "Полисан", меден пирит на производителя на олово и цинк КЦМ, рулони и тръби за "ТисенКруп Юпитер стомана" и за "Интерком груп", ортоксилен за "Органим", както и биодизела, произвеждан от свързаното с "Булмаркет - ДМ" предприятие "Астра Биоплант".
Дружеството притежава осем електрически локомотива в движение и още три, които не са в експлоатация, както и с 9 дизелови в движение и 2 за ремонт. Собствените й цистерни за светли горива са 180, а наетите - 90. Пред телевизиите управителят на компанията Станко Станков обясни, че експлоадиралата композиция е била румънска. "Капитал" засега не успя да се свърже със Станков, за да уточни подробности за трагедията. Румъния е един от растящите пазари за "Булмаркет", а самия влак е бил натоварен на гара "Дружба" в Бургас и е трябвало да стигне до гара Север в Русе. Транспортният министър Ивайло Московски обясни, че всички правила при товаренето на пропан-бутана са били спазени.
Преди около 10 години "Булмаркет ДМ" става собственик на старото пристанище на територията на бившия КТМ – Русе, като с пристанищния бизнес се занимава дружеството "Порт Булмаркет". Компанията подготвя изграждането на терминал в Русе за съхранение и зареждане на речни плавателни съдове, задвижвани с втечнен природен газ (LNG). Терминалът в Русе е част от проекта LNG Masterplan Rhein-Main-Danube по програма TЕN-T на Европейския съюз. Целта е използването на втечен природен газ като гориво за всички моторни плавателни съдове по реките Рейн, Майн и Дунав.
Компанията иска да стане комплексен доставчик на пазара на различните типове газ - LPG, CNG и LNG, обясниха оттам за "Капитал" преди време, като тя "се явява един от основните доставчици на горива за т.нар. off-grid клиенти, или клиенти, несвързани към газопроводна или газопреносна мрежа".
Тръговецът с горива попадна в полезрението на публиката преди година, когато негов кораб беше натоварен в Крим, въпреки санкциите на ЕС. Оказа се, че тооварът е от Казахстан и Булмаркет не са нарушили санкциите. Пак през 2015 г. сенската компания получи 20 млн. евро финансиране от Световната банка и Европейска банка за възстановяване и развитие. Средствата бяха предназначени за стратегическите проекти на дружеството и рефинансиране.
За 2015 г. "Булмаркет ДМ" има приходи от 217 млн. лв. и е на загуба от 193 хил. лв., но постъпленията са основно от горива. Рафинерията й за биодизел "Астра биоплант" има дори по-голям бизнес - 334 млн. лв. за миналата година.
За 2015 г. "Булмаркет рейл карго" има оборот от 7.8 млн. лв., печалба от 1.4 млн. лв. и 124 служителя.
Компанията, която е превозвала взривилата се в Хитрино композиция, е русенската "Булмаркет ДМ". Нейната основна дейност е търговията с горива и предимно с пропан-бутан. Новото й подразделение "Булмаркет рейл карго" е един от лицензираните товарни ж.п. превозвачи в България. За 2015 г. "Булмаркет" е държала малко под 5% пазарен дял при товарните превози. Лидер още е държавното БДЖ Товарни превози с 65.5%.
Общо 40% от "Булмаркет" притежава управителят й Станко Станков, а останалите 60% официално са собственост на компанията "Вектра консулт", собственост на кипърската "Борунди Сървисис Лимитид", чиито собственици пък са други две регистрирани в Кипър юридически лица - "Лен секретериъл лимитид" и "Дин номинийз лимитид". В писмо до "Капитал" управителят на "Булмаркет" Станко Станков заявява категорично, че той е 100% краен собственик и на дружеството, и на офшорната компания зад него. Официално обаче "Лен секретериъл лимитид" и "Дин номинийз лимитид" са представлявани от небезивестния Георгиус Георигу, свързван с няколко фирми, кредитопоучатели от "Първа инвестиционна банка". Адресът на "Вектра консут" - ул. "Любен Каравелов" №4 съвпада с този на няколко други фирми, свързани с банката като собственика на ски-съоръженията на Витоша - "Витоша ски".
23 коментара
В други медии излезе инфо, че номинален собственик е оня кипърски адвокат Георгиус на чието име се водят куп офшорки-помпички у нас жужащи по руска линия.
[quote#1:"k_"]инфо, че номинален собственик е оня кипърски адвокат Георгиус[/quote]
b-11-2015.pdf
До коментар [#1] от "k_":
И не само, там са и Кремиковци, Надин, Юлен и какво ли още не. Четете внимателно една прокурорска преписка с номер 11/2015, заради която се иска дисциплинарното наказание на съдийката Мирослава Тодорова (документ):
https://bivol.bg/wp-content/uploads/2016/12/sgp-pi
Бедният Георгиус Георгиу ...
https://bivol.bg/georgius-bulmarket-fibank.html
Абе след разстрела на Илия Павлов в Русе се загавари, че Булмаркет е прехвърлена от Калчев на новите царе на мафията, които завладяха България - ТИМ.
До коментар [#4] от "proizvoditel":
Компанията е на ПИБ. Не се опитвайте да заблуждавате хората!
До коментар [#5] от "Tata Mata":
И кой го твърди - бедният Георгиус Георгиу ли? Защо след като е на ПИБ правителствата на нищожеството Симеон, Станишев, Орешарски и Борисов толкова много "помагат"?
Явно и те са на ПИБ !
Чета ви коментарите и ви се чудя. От Бивол пуснаха една димка за връзка между компанията и ПИБ и вие се хванахте като шарани. Не знам дали има връзка или не, но това не е довело до инцидента. Според мен Бивол се опитват да прикрият някого като отклонят вниманието ни в друга посока. А важното в момента е как се стигна до тази трагедия? Можеше ли да бъде предотвратена и имали системен проблем някъде. Ето ви едно видео от разследване на Нова ТВ от друг инцидент с влак. Тук доста ясно се вижда, че се правят ремонти на жп линиите само, за да се откраднат едни пари, а качеството им е убийствено ниско и застрашава живота на хората. http://play.novatv.bg/programi/razsledvane/714287? autostart=true
Два материала на Икономедиа, стари, които свързват „Бурунди сървисис лимитид” с MG корпорация и ПИБ. Намесени са и ТИМ: 19463_firma_na_ckb_specheli_sv_konstantin_i_elena/ 1580589_partnyori_i_konkurenti_promeniat_planove_s led_razstrela/
http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2003/01/18/2
http://www.dnevnik.bg/print/arhiv_pari/2003/03/01/
Какво значение има кой е собственикът на дерайлираните цистерни?
Че икономиката е подчинена от сенчести ТИМ, ПИБ и пр. бандитски групировки е друга тема. А че митичният кипърски бедняк Георгиу светна отново като собственик на българска компания е показателна за степента на разложение.
Бог да упокои душите на загиналите.