Несъобразена скорост най-вероятно е причината за трагедията в Хитрино
В селото бе обявено бедствено положение заради изтичащ пропан-бутан и полипропилен от цистерните на дерайлиралия влак


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Човешка грешка и несъобразена скорост е основната версия, по която работят разследващите като причина за трагедията в шуменското село Хитрино, където в 5:40 сутринта в събота влак, превозващ цистерни с пропан-бутан и полипропилен от Бургас за Русе, дерайлира и последвалите взривове причиниха смъртта на осем души, раниха тежко още 28 и разрушиха къщи и сгради в селото. То бе евакуирано заради опасната операция по източване на цистерните и опит те да бъдат изместени на безопасно място. В неделя обаче ситуацията в селото се усложни заради изтичане на газ от две от цистерните и очаквано обгазяване на района и бе обявено бедствено положение.
Междувременно стана ясно, че 60% от собствеността на превозвача - "Булмаркет" е собственост на офшорни компании, регистрирани в Кипър, но управителят на дружеството Станко Станков е категоричен, че той е крайният собственик на дружествата. От компанията изказваха съболезнования на близките на загиналите съобщиха, че е започнала вътрешна проверка на случая, резултатите от която ще предостави на разследващите.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
Офф, писалия статията има ли представа че в железниците няма такова понятие като несъобразена скорост. В железнците всяка част от трасето е със зададена скорост и никой нито има право нито може да си позволи да я превишава с повече от 4-5км/ч. При мобилите е друго и там ограничението дори и на добър път е съобразено с други неща, така че превишението може и да мине между капките, а при катастрофа в мъгла примерно или дъжд се казва "несъобразена с условията"(а не със знаците!!) скорост.
Поинтересувайте са какво е "График за движението"!
всички частни превозвачи принуждават машинистите си да карат влаковете над разрешените 12 часа, но нито министерство на транспорта, нито трудова инспекция предприемат мерки това да не се случва.Сегашното ръководство на БДЖ също е запознато с проблема но неправи нищо по въпроса
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.