Дерайлиралият влак в Хитрино се е движел с превишена скорост
Дали това е причината за инцидента ще стане ясно, след като районът бъде обезопасен и започне разследването на терен


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Влакът, който дерайлира в Хитрино, се е движел с превишена скорост според данните от скоростомерната лента на локомотива, но все още не може да се каже дали това е причина за произшествието. Това съобщи директорът на специализираното звено за разследване на произшествия и инциденти в железопътния транспорт Бойчо Скробански, цитиран от dariknews.bg . По-рано в понеделник и прокуратурата съобщи, че превишената скорост е основната версия, по която се работи.
Скробански обаче посочи, че версиите за инцидента са много и предстои да бъдат потвърдени или отхвърлени, когато започнат реалните следствени действия на място. Той уточни, че работата по обезопасяването на района продължава и макар част от цистерните вече да са източени, районът продължава да е опасен. Очаква се и тежката техника от Румъния, с която ще бъдат изнасяни падналите цистерни, след като бъдат изпразнени. Едва след това ще започне разследването на място.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
10 коментара
превишена с колко !?
Това е най-лесното решение - виновни са машинистите (най-беззащитните), а големите играчи са невинни! Трябва да са се движили с над 120 км/ч, за да дерайлира! При допустимо 40, да се движи с 70 и да последва катастрофа е невъзможно!
При прав коридор е 80 км/ч, 40 е при отклонение в друг коловоз. Работела ли е сигнализация, що се е скъсал влака в средата на коловоза?
Машинисти, клошари, касиерки и други са виновни.
120кмч малко трудно да се постигнат. Само 3 километра по назад е село Каменяк, където има доста завои. Едва ли след излизането от Каменяк ще успеят да ускорят толкова.
За мен аварията е резултат от повреда в някой от вагоните - скъсана ос, откачено колело или нещо подобно.
И пак тоя Георгиу... То не бе офшорни банки и компании, то не бе фирми свързани с него и ПИБ, не бе скандалът с румънските помощи дето се о**ахме пред комшиите - де им откраднахме олиото и брашното за бедните 2013, не бе КОЙ, не бе..... Абе, вземете го поразпитайте тоя човек... Дето се води безработен, и за това не плаща кредитите. Е, сега поредната му фирма даде фира... Ама този път не се изгубиха пари, а животи.... Спрете се бре! То е ясно, че крадете, поне не ни убивайте. И данъкоплатецът душа носи.
До коментар [#5] от "pvs36512168":
В случая с тази трагедия Георгиу трябва да бъде разпитан, ако самият той е управлявал влака и е превишил скоростта..другото са спекулации по една доста чувствителна тема
всички частни превозвачи принуждават машинистите си да карат влаковете над разрешените 12 часа, но нито министерство на транспорта, нито трудова инспекция предприемат мерки това да не се случва.Сегашното ръководство на БДЖ също е запознато с проблема но не прави нищо по въпроса да изобличи тази опасна практика на конкурентите си.
До коментар [#6] от "kama_start":
И с колко е била превишена скоростта, с 1-2км, или с 5-10км или повече.
И откъде накъде се прави внушение че това е довело до инцидента и взривяването на цистерните, а не друга причина?
Как така само часове след инцидента Московски, този смешник излезе и заяви, че най-вероятно се касае за превишена скорост, без абсолютно никакви доказателства?
До коментар [#5] от "pvs36512168":
Абе тя ако трибуквената му фирма вземат да и направят един международен одит, май и тя ще се запъти към небитието, ама
за това цари пълно мълчание, важното е да се акентира на драмата и да се отклонява вниманието от многомилиардните грабежи, за КТБ, Белене,здравеопазване,разни потоцци, и т.н.
Не забравяйте, че релсите не са първа младост там.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.