С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 14 дек 2016, 16:55, 17573 прочитания

Летище София отчете рекорден ръст на пътниците през ноември

Близо 50-процентният ръст идва изцяло от дейността на Терминал 1, където са базирани нискотарифните превозвачи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След силния октомври, в който регистрира ръст от 33%, сега летище София отчете и рекордно увеличение на пътниците през ноември. Столичният аеропорт е обслужил общо 431 642 пристигащи и заминаващи пътници, което е с 49% повече спрямо същия месец година по-рано. От началото на годината до края на ноември през летище София са преминали малко над 4.5 млн. пътници.

Рекордният ръст се дължи на разширеното присъствие на нискотарифни превозвачи в София, които са базирани на Терминал 1 на летището. Именно от стария терминал идват добрите резултати, като пътникопотокът е нараснал 2.5 пъти спрямо 2015 г., докато при Терминал 2 има дори малък спад с 5% от предходната година. Причината е ударното стъпване на нискотарифния превозвач RyanAir на летище София с 21 полета през септември и октомври тази година и интензивната му конкуренция с другата нискотарифна компания, WizzAir, която също последователно разширява линиите си от и до София.


Лоу-кост растеж

Базата на Ryanair в София бе открита предсрочно на 6 септември заради високия интерес към полетите на компанията. Оригиналните планове бяха тя да отвори два месеца по-късно. Компанията, която допреди това оперираше само с няколко полета от Пловдив, има изключително амбициозни планове за развитието си, включително да достигне 1.6 млн. превозвани пасажери годишно и да измести Wizz Air, който в момента е лидер по брой пътници.

Унгарската компания обаче също не смята да бездейства. Наскоро тя обяви, че започва да лети от София по три нови дестинации малко преди Коледа. Така превозвачът ще обслужва полети до 34 дестинации от българската столица. Освен това Wizz ще увеличи честотата на полетите и до осем от най-търсените си дестинации и така ще осигури общо 2.8 милиона места по българските линии през 2017 г., което е над 60% увеличение на годишна база.
Редом с това падат и цените - от началото на тази година цените на билетите при големите нискотарифни компании в Европа са с 10% по-ниски. Всичко това е причината както за зачестилите пътувания на българи по европейски дестинации, така и за видимо увеличения туристически поток в София.



Над капацитета

Тези добри новини са съпроводени обаче и с едно неудобство - огромни сутрешни опашки за полетите на нискотарифните превозвачи. Капацитетът на стария терминал за обработка на пътници е ограничен, а в ранните сутрешни часове вече има значителна концентрация на полети. Така на двете ленти за проверка на багажа със скенери се образуват огромни опашки и преминаването през тях отнема понякога и над час.

Разширяването на капацитета на Терминал 1 е залегнало като изискване към бъдещия концесионер на столичното летище. Именно там трябва да бъде вложена част от изискваната инвестиция от над 300 млн. лв. за периода на концесията от 35 години. Терминал 1 в бъдеще трябва да разполага със седем ръкава и 5 вход-изхода за пътници с капацитет на обслужване 3 млн. пътници годишно. Самата процедура обаче засега буксува, като срокът за подаване на оферти е удължен до края на януари, а евентуална смяна на правителството ще направи концесията още по-несигурна.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кой ще превъоръжи пехотата 5 Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

20 сеп 2019, 2032 прочитания

Топ обявите за работа на Karieri.bg Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT, сектора, търговията, човешките ресурси

20 сеп 2019, 670 прочитания

24 часа 7 дни

20 сеп 2019, 10965 прочитания

20 сеп 2019, 5320 прочитания

20 сеп 2019, 2879 прочитания

20 сеп 2019, 2032 прочитания

20 сеп 2019, 1936 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Преговорите между РБ и ГЕРБ ще са в последния момент

От СДС прогнозират, че настоящия кабинет ще бъде запазен като служебен до края на мандата на Плевнелиев

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант