Две обединения с участието на "Джи Пи Груп" и "Трейс Груп Холд" ще строят част от третия лъч на метрото
Общата стойност на поръчката е 178 млн.лв.
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Въпреки че беше една от най-големите строителни поръчки за годината, изграждането на втория етап на третия лъч на метрото предизвика слаб интерес. В търга участваха основно от местни компании с опит по строителството му. Обществената поръчка е спечелена от компании с опит в изграждането на подземната железница, сред които "Джи пи груп" и "Трейс Груп Холд", става ясно от публикуваното решение от началото на декември.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
3 коментара
Справя се кмитицата с инфраструктурата на София! Аферим и практически без грам скандал!!!
Погледнато в перспектива строителството на тази отсечка е практически безплатно. В Ню Йорк току-що бяха открити три нови метростанции по линията на 2 авеню срещу скромната сума от 4,5 МИЛИАРДА долара или 1,7 милиона на метър (метър, не километър).
Няма как да се сравнява Ню Йорк със София по ред причини- икономически, геоложки, специфика на строителната техника и строителните процеси, нормативната база.. Все едно да сравняваме пъпеши с антилопи... Лично мое мнение- метрото е ненужно лъскаво и скъпо за издръжка-справка виенското или стокхолмското.. При малко по-преценена архитектура/интериор е възможно да се олекоти бюджета с доста пари, които да се пренасочат в надземните връзки и тяхната функционалност/визия. Освен това 4лъч на този етап не е необходим- това са прекалено много пари за моментното състояние на страната. По-важно е изграждането на товарно летище или модернизацията на това в божурище, изграждането на скоростния път видин-софия/включително жп/- това са необходими инфраструктури, които ще генерират приходи за държавата, които може да се реинвестират. Пример?- при изграждане на скоростна жп връзка видин-софия и разпределителни гари е възможно повечето товари да се превозват от бдж товарни превози, а не от знайни и незнайни транспортни фирми- това е шанс бдж да почне да си покрива загубите вместо държавата да вади постоянно пари и да ги спасява. Да не говорим за социалната роля на път, който да свързва най-изостаналата част на европа със столицата... В момента София се развива като ракова клетка- расте заради самия растеж, което води до проблеми не само в региона, но и в самата столица..
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.