Дружество на EY ще прави системата бонус-малус за шофьорите в България
Новата система ще прави застраховката "Гражданска отговорност" по-евтина за шофьорите без произшествия


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Гръцко поделение на EY ще изготви методологията, по която предстои да се въведе системата бонус-малус за автомобилистите в България. Това става ясно от решение на Гаранционния фонд, който откри процедура за избор на консултант в края на месец октомври. Без да става ясно колко са участвалите кандидати, за които се изискваше международен опит в оценката на риска и актюерството, два месеца по-късно има резултат от процедурата. На база на представените документи и ценови предложения избраният изпълнител е Ernst & Young Business Advisory Solutions, Гърция. Той ще трябва да изготви единна система за оценка на риска, която ще се прилага при сключването на задължителната застраховка "Гражданска отговорност". Така полицата няма да е с еднаква цена за всички водачи, а ще е персонализирана, като шофьорите без катастрофи и нарушения ще плащат по-малко, а тези с провинения - повече. При този темп на работа по проекта, който застрахователите подготвят от години, има шанс системата бонус-малус да заработи още през следващата година.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
Да влиза по-бързо и нормалните шофьори да получават отстъпка за разумното си каране...
За шофьорите, които карат по правилата - морков.
За идиотите на пътя - тояга!
Много, много лесно ще стане с препродаването на автомобилите - направете тази гражданска застраховка на гражданина, а не на желязото, щото то не е виновно че го кара някой главчо. Тогава всичко ще си дойде на мястото. Ама нали сме социални - веднага ще ревнат че семейства с една кола ще трябва да си направят 2-3 застраховки. А реално рисковете са различни и се определят от ВОДАЧА а не от колата.
Моето предложение:
1.Шофьорите се оценяват например по шестобалната система. Всеки си има оценка, която се осъвременява веднъж годишно.
2. За всяка оценка застрахователите дават цена на застраховката.
3. Всеки си прави застраховка на колата си, като посочва най-ниската оценка на потениалните шофьори. Застраховката не важи ако автомобила се управлява от шофьор с по-ниска оценка.
А какво правим със служебните бусове ,дето ги кара всеки от кол и въже?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.