Големият студ удари транспортния сектор

Основните загуби са за превозвачите по суша и вода

Затворените пътища и ограниченията за движение ще се отразят на транспортните фирми
Затворените пътища и ограниченията за движение ще се отразят на транспортните фирми
Затворените пътища и ограниченията за движение ще се отразят на транспортните фирми
Затворените пътища и ограниченията за движение ще се отразят на транспортните фирми

Силният снеговалеж и минусовите температури се отразяват най-негативно на бизнеса, който е изнесен изцяло навън, т.е. транспорта. Основните загуби, които търпят транспортните фирми, идват по линия на закъснения с доставките на превозвани стоки. През уикенда влаковете на БДЖ останаха блокирани на столичната жп гара заради замръзнали стрелки и това доведе до забавяне в разписанието. Технически проблеми и забавяния при подобни ниски температури се случват и на пристанищата, където може да има замръзване на кранове и друга техника. Частично замръзна и река Дунав.

"Три дни стигам от Петрич до София", обяви един отчаян шофьор на ТИР пред БНТ, като посочи, че КАТ го отбиват на всеки няколко километра. Движението на тежкотоварните автомобили е ограничено на много места в страната, като през уикенда ограничено беше и преминаването през някои гранично-пропускателни пунктове като Калотина. За изчисляване на загубите обаче е рано, като всяка подобна ситуация означава, най-грубо казано, повече разходи за превозвачите за възнаграждение на шофьорите и за гориво.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    historian avatar :-|
    historian
    • - 1
    • + 1

    В никоя нормална държава не се прави такава дискриминация на ТИР-овете при подобна ситуация - това нанася страхотни загуби на държавния и частния бизнес; де факто, бълг. ж.п. инфраструктура рухна - замръзнали стрелки, заради неработещи нагреватели; липса на достатъчно изправни локомотиви (за 1ви път чувам безумието, че заминаващи композиции трябва да чакат за локомотив от пристигащи), неотоплени вагони допуснати да пътуват; неработещи вътрешни въздушни линии (Летище Бургас с всекидневни полети до Москва, но с нито един до София)...

    Нередност?
Нов коментар