С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 9 яну 2017, 17:57, 26476 прочитания

"Хидрострой" ще строи участъка от "Хемус" между Ябланица и Боаза

Година след като търгът за магистралата бе спрян заради Делян Пеевски, част от нея пак ще се строи от фирми, свързвани с него

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
55 млн. лв. без ДДС е цената, предложена от "Хидрострой" и дъщерните и "Пътстрой Бургас" и свързваната с Делян Пеевски "Водстрой 98".
Обединение между "Хидростой" на Велико Желев и дъщерните й "Пътстрой Бургас" и наскоро придобитата от компанията и свързвана с Делян Пеевски "Водстрой 98" ще строят близо десеткилометровата отсечка на "Хемус" между Ябланица и Боаза. От публикувания от Агенция "Пътна инфраструктура" протокол от 9 януари 2017 г. става ясно, че обединението "ХВП Ябланица" ДЗЗД между трите компании е спечелило търга за 9.3 км от аутобана.

Така на практика част от магистралата пак ще се изгражда от компании, свързвани с Делян Пеевски, въпреки че преди близо година търгът за "Хемус" бе спрян със скандал от премиера Бойко Борисов именно заради подозрения, че е спечелен от фирми на депутата на ДПС и изпълнителния директор на "Лукойл" Валентин Златев. Месеци по-късно поръчката бе пусната наново, но вече разбита на по-малки отсечки и със значително по-ниска сумарна цена.


Победители с голяма преднина

Цените бяха най-важният фактор в настоящия търг, тъй като критерият за оценка бе икономически най-изгодна оферта, като половината тежест бе за единичните предложени цени за строителство.

Обединението победител "ХПВ Ябланица" предложи втората най-ниска цена - 54.9 млн. лв. без ДДС. Те са получили 93.5 точки в крайното класиране. На второ място е "АМ Хемус Щрабаг ГБС 2016" ДЗЗД, в което участваха "ГБС Инфраструктурно строителство" и "Щрабаг АГ - клон България", но с близо 20 точки разлика в крайните оценки. Тяхната цена беше и доста по-висока - близо 72 млн. лв. без ДДС. Прогнозната стойност на поръчката беше 80 млн. лв.



Останалите осем участника са отстранени от търга по различни причини: неточности или липса в документацията или неприети обосновки за ниските цени. Сред тях е и предложилото най-ниска ценова оферта - 54.643 млн. лв., обединение "АМ "Хемус" 1 – 2016", в което участници са испанската "Асигния инфраструктурас", хасковската АБ и "Мега инвест холд". АБ също се смята за близка до депутата Делян Пеевски, въпреки че от фирмата отрекоха да имат нов собственик пред "Капитал". Същевременно обаче за това имаше индикации: вписан от адвоката на "Водстрой 98" (компанията също беше свързвана с Делян Пеевски и смени собствеността си) нов изпълнителен директор, без чийто подпис не могат да се вземат решения. Консорциумът обаче е отпаднал от надпреварата за отсечката между Ябланица и Боаза, тъй като пътната агенция не е приела обосновката на участника за ниската цена.

Какво ще се строи

Планираната скорост по участъка от Ябланица до Боаза е 140 км/ч според обявлението за търга. Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока, широки по 4 м, две ленти за спиране по 3 м, средна разделителна ивица 2 м, водещи ивици и банкети. Предвидено е изграждането на 5 селскостопански подлеза, 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница - Съева дупка. Ще бъде изградена и етапна връзка при километър 87 с пътя Коритна - Белокопитово.

Отсечката трябва да е готова за 910 дни: 180 за проектиране и 730 за изграждане на обекта. Според участници в търга срокът е постижим. Така, ако започне тази година, през 2019 г. ще се пътува до Боаза, но в случай че решението на АПИ не бъде обжалвано в КЗК и подписването на договора не се забави.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Демократична България" с план за обновяване на трамвайните трасета в София "Демократична България" с план за обновяване на трамвайните трасета в София

Другите предложения на групата са за модерна тролейбусна мрежа и използване на стари превозни средства като атракция

21 яну 2020, 126 прочитания

Планът за управление на парк "Странджа" е на ръба на провала Планът за управление на парк "Странджа" е на ръба на провала

Българска фондация "Биоразнообразие" след 20 години усилия за актуализация обмисля да се откаже от работата по него

21 яну 2020, 219 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
ГЕРБ иска този парламент да въведе мажоритарни избори

Партията ще внесе свой законопроект в четвъртък и настоява за удължаване на живота на това Народно събрание за приемането му

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10