Бели кахъри

Дейността по почистването остава непрозрачна и трудна за изчисляване

- Пътищата в страната се поддържат от "абонирани" фирми, които получават апетитни четиригодишни договори, в комплект с непривлекателното почистване.

- Зимата не е "извънредно тежка", но определена част от "Тракия" е проектирана така, че често да е затворена заради снежни навявания

Хаос, апокалипсис, ад. Това са обичайните термини, които медиите ползват, за да опишат какво става, когато в България завали сняг. А когато вали толкова дълго, толкова много и точно по празници, ситуацията разбираемо добива истерични размери. Разбира се, това не се случва само тук: в далеч по-организирани държави, като Канада например, има пътни неволи заради обилен сняг. Тук обаче, както и в много други аспекти, стихиите често не са единственият, нито дори най-големият проблем. Преди Нова година например десетки коли заседнаха първо на магистрала "Тракия", после на съседния път към Бургас. На първото място проблемът е инженерен още при проектирането, на втория - регулаторен и вероятно надзорен.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


4 коментара
  • 1
    sabinar avatar :-(
    sabinar

    Отново сте некомпетентни в поднасянето на факти. Снегопочистването в Агенция Пътна Инфраструктура не се случва на заплащане на километър, а се използва немския модел, който е на коефициенти. Нищо общо. Проверявяйте си информацията, защото започнахте да губите истинските си читатели последните години, явно поради липса на качествен човешки ресурс.

  • 2
    dimitar2007 avatar :-|
    dimitar2007

    Наистина е пълна с фактологически грешки статията, от 2 години насам АПИ плаща по коефициент, като най-високо се оценяват проходите, а не магистралите. Затова и снегопочистващите фирми не чистят добре магистралите, защото им се плаща малко. В София се плаща на километър, но плаща общината, а не АПИ и затова булевардите са добре изчистени

  • 3
    komutator avatar :-|
    Димитър Димитров

    Някои клонове на акцията спомената в статията наистина се развиват бързо. Но за нашите условия това е доста неподходящ вид. Една от причините е че акацията е доста капризна от химичния състав на почвата. При тежки глинести почви с липса на кислород расте бавно, достига до 20 години и загива. А сухите акациеви дървета са буквално като барут и се палят лесно от хвърлени фасове например.
    По-подходящи са храстови видове като птиче грозде, златен дъжд, форзиция и туя например. А ако искаме наистина бърз растеж, може да се използва пауловния или айланд. А защо не и проверения тополов хибрид I-214.
    Ама няма да се учудя ако снегозадържащите горски пояси се изградят под мъдрото ръководство на климатолози и строители. Защо да се консултират с лесовъди за такива неща.

  • 4
    capital avatar :-|
    capital

    До коментар [#1] от "sabinar":
    До коментар [#2] от "dimitar2007":

    Благодарим за коментара. В текста бяхме пропуснали да обясним в детайли конкретния метод, който Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) използва, за да отчита извършените дейности по снегопочистването. След края на текста сме добавили коректно уточнение за метода на АПИ при използването на коефициенти.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал