Летище София: Концесия, ама друг път

До дни срокът за оферти ще бъде удължен с още четири месеца

На 20 май миналата година правителството реши да започне процедурата за концесия на летище София за срок от 35 години. Държавата поиска бъдещият стопанин да плати първоначална сума от минимум 550 млн. лв. без ДДС, които да се прелеят към БДЖ. Отделно годишно концесионерът трябва да внася такса от минимум 9.9 млн. лв. Кандидатите трябва да направят и инвестиции в аерогарата, те не бива да са по-малко от 306 млн. лв. А общата очаквана финансова полза за държавата за целия й 35-годишен период бе изчислена на 2.676 млрд. лв.

После започна периодичното удължаване на сроковете. Последно това се случи в средата на ноември миналата година след намесата на БСП. Те поискаха спиране на процедурата, като депутатът от БСП Жельо Бойчев заяви в Народното събрание, че "отдаването на националното летище на турска фирма е пробив в националната сигурност". Транспортният министър Ивайло Московски отговори, че оставя на служебния кабинет и на новия президент Румен Радев да решат дали да прекратят процедурата и да отговорят какво се случва с БДЖ. И удължи срока до края на януари 2017 г. Според няколко източника на "Капитал" в близките дни Московски ще удължи срока за подаване на оферти още веднъж и то ще се състои (и то пак евентуално) през втората половина на май. Действието е било съгласувано с Радев, който е настоял срокът да е извън мандата на служебния кабинет.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове