Как Терминал 2 стана Терминал 1
"Летище София" изравни таксите на двата терминала, за да може Ryanair да се премести на новия
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
- Останалата на стария терминал Wizz Air обжалва заради еднаквата цена и различната услуга за пътниците, но без резултат.
- "България ер" грабна вълната и пробва да запази леко по-ниската такса за вътрешните си полети, но не успя.
Новината за преместването на Ryanair на новия терминал на летище София предизвика основно радост при пътниците, тъй като ще могат да се радват на директна връзка с метрото и на по-добри условия в по-нова сграда. Как обаче се случи това? Подобна огромна промяна, при която една от нискотарифните компании (при това със славата на най-ограничаваща разходите си) започва да лети редом с традиционните, на по-добрия и скъп терминал, не може да стане просто така.

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
11 коментара
Само аз ли виждам нещо нередно в цялата ситуация, че променят цените на цялото летище, за да може да е облагодетелствана една единствена компания? Защо това нещо не се разследва и не се направи подробен анализ защо държавата в лицето на Летище София помага всячески на компания, която работи на територията на летището от три месеца? Защо не се разглеждат изобщо жалбите на авиокомпаниите и един вид им казват да се оправят, както могат? Държавата трябва да помага на всички компаниите, за да стимулират бизнеса, а по този начин помага само на една и вреди на много друго. Защото както са засегнати тези, които са останали на Т1, така са и засегнати всички авиокомпании, които оперират на Т2.
Не може една и съща такса за различни условия, жалбите имат основание . Крайно време е да се даде това летище на концесия за да се спре с тоя роден произвол.
До коментар [#1] от "nikivan":
А за десетките милиони евро дълг, който частната компания България "Ер" има към държавното летище, и който дълг не само че не се изплаща, а продължава да става по-голям, нещо да кажеш? Това не е ли държавна подкрепа за частна компания (с парите от твоите данъци) ?!?
До коментар [#4] от "karen_walker":
Дългът се изплаща. Нали и шефът на летището показа документите и каза, че си има договор, който се спазва и разсрочено плащане, по което дълговете се изплащат.
"Не може една и съща такса за различни условия, жалбите имат основание ."
Интересно как нискобюджетните компании успяват да си поддържат цените? Кой им плаща самолетите? Щото за мен е ясно, че с тия цени, изобщо не могат да поддържат самолети..
""По-високото качество на обслужване на Терминал 2 следва да е отразено в летищните такси", смятат от Wizz Air, като авиокомпаниите трябва да изискват от летището услуги, отговарящи на съотношението цена - качество."
Доколкото разбирам всички авиокомпании вече ще плащат с по 6 евро по-малко. Защо Летище София си намалява приходите от терминал 2 за да може да влезе Райънер?
това е поредната глупост и не разбирам как не е паднало в съда - единственото правилно решение би било да се определи нещо като квота за използване на Т2 - примерно по 100 полета на месец за всяка компания
всичко друго мирише на яка корупция !
и не мога да разбера толкова ли е трудно да се прокопаят още 500 метра и да се пусне метростанция и на Т1, това с ДВЕТЕ микробусчетата дето превозват по 15 пътника на 30 минути е някакво безумия, каквото не съм виждал никъде по света
Терминал 1 е краят на света. Тази мизерна дупка просто трябва да се затвори и трафикът да отиде на Т1. Ако капацитетът не може да се покрие, да почват да разширяват, трафикът ще продължава да върви нагоре.
Каква друга причина има този ход, освен облагодетелстването на RyanAir?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.