"Летище София": Гответе се за голямото чакане

С идването на Ryanair летище София се препълни. Сега проблемът с опашките се мести от стария на новия терминал

• С идването на Ryanair летище София се препълни. Сега проблемът с опашките се мести от стария на новия терминал

• В пиковите времена пътниците може да чакат доста дълго, за да минат проверка на багажа.

• Виновник за губенето на времето ви е държавата, която с години забави концесията на летището, а оттам и разширението му.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
53 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ijj avatar :-?
    ijj
    • - 15
    • + 23

    Интересно дали се проучва вариант се изгради изцяло ново летище на съвсем ново подходящо място - може би в Божурище.

    При такова увеличение на полетите би трябвало подобна инвестиция да е изгодна.

    Нередност?
  • 2
    evelina_hristowa avatar :-|
    evelina_hristowa
    • - 3
    • + 25

    Летището работеше на критичен минимум още преди Райънеър да навлязат, но това не се споменава. Терминал 1 е много зле инфраструктурно и колкото и персонал да се сложи не смятам, че може да поеме трафика. Но мисля, че беше редно да преместят Уиз еър на новия терминал, защото те оперират от много по-отдавна, а и при тях е доста по-цивилизовано. Цирковете на Райънеър, които правеха за багажите, докато бяха на Терминал 1 някак се търпяха и даже можеше да се забавляваш като им гледаш сеира, но на новия терминал това е недопустимо.

    Нередност?
  • 3
    ijj avatar :-|
    ijj
    • - 2
    • + 18

    До коментар [#2] от "evelina_hristowa":

    "Но мисля, че беше редно да преместят Уиз еър на новия терминал ..."

    А дали е имало такива преговори на Уиз еър с летището? И дали таксата, която превозвачът плаща за ползване на Терминал 1 или Терминал 2 е еднаква? Може би Райън еър са поискали да се преместят. Те по този начин печелят и пътници, защото до Терминал 2 има възможност да се стигне с метро, а някои от дестинациите на Райън еър и Уиз еър съвпадат - т.е. за някои от полетите те са конкуренти.

    Нередност?
  • 4
    dania4545 avatar :-|
    Jeck Mayer
    • - 1
    • + 25

    едновременно с изграждането на нов терминал,трябва и да се дообразова персонала за да може да посреща клиентите си вежливо/е, ако не може понеучтиво/.летя често и винаги имам чуството че искат да ме набият/гледане строго,говорене през зъби /.

    Нередност?
  • 5
    the_core avatar :-|
    The Core
    • - 8
    • + 24

    До коментар [#1] от "ijj":

    По-лесен и много по-разумен вариант е да се премести изцяло столицата на друго място!

    Нередност?
  • 6
    ijj avatar :-P
    ijj
    • - 5
    • + 15

    До коментар [#5] от "The Core":

    Някъде, където живеят интелигентни и алтрустични хора, с добро възпитание и силно развито чувство за отговорност?

    Иначе природата около София е вълщебна - близостта на Витоша компенсира всички недостатъци на големия град.

    А идеята да се строи летище на ново място не е толкова луда. Тя е свързана с няколко предимства:

    1) Старото летище ще може да продължи да се експлоатира без смущения по време на целия период на строителство на новото летище.
    2) Ще може да се избере такова място, че голяма част от самолетите да не прелитат над почти целия град.
    3) Микроклиматът при новото летище може да е с по-малко мъгли в сравнение с района на Враждебна (който е в непосредствена близост до река Искър). Неслучайно до 1947 г. гражданското летище е било в Божурище.
    4) Сегашното летище и без това вече се нуждае от реконструкция - и то не само на терминалите.

    И т.н.

    Нередност?
  • 7
    dania4545 avatar :-|
    Jeck Mayer
    • - 3
    • + 13

    До коментар [#6] от "ijj":

    напълно верно!летището е строено от немците там,защото често има мъгли и е било удобно през войната

    Нередност?
  • 8
    m_style avatar :-P
    m_style
    • - 1
    • + 31

    Не мога да разбера що за глупости са написани, покрай някои очевидни неща.
    Проблемът със скоростта на обслужването рязко набъбна покрай въвеждането на нови мерки за сигурност /особено след атентата в Бургас/, които са трагикомични! Подстъпите до терминалите на кота 0 са оградени от години и ЗА ДА НЕ СЕ ПОЛЗВАТ рационално пероните и на Т1 и на Т2! На Т1 въртят тирове, заради съседния вход на ДЪРЖАВНАТА МИТНИЦА и сетете се какво става като се "омешат" с колите на посрещачи и изпращачи! На входа на Т2 спират междуградски автобуси, без да има място за такива! Посрещачите с автомобили на Т2 ЗАДЪЛЖИТЕЛНО преминават през пероните на ЗАМИНАВАЩИ! Да кажа, че всеки ден имам работа, свързана с летището и всеки ден от години гледам докъде ще стигне малоумието на тия МЕРИНДЖЕИ!

    Нередност?
  • 9
    kratun.ko avatar :-|
    kratun.ko
    • - 2
    • + 68

    С организационни мерки може да се повиши значително пропускателния капацитет на летище София. Първо - персоналът е ужасно муден и с със забавянето на всяка крачка демонстрира колко важен и незаобиколим фактор е. Второ - двете тетки, дето стоят на терминал 2 долу пред ескалаторите и проверяват бордните карти създават големи опашки. Работят бавно, а на всеки 10 минути едната отива някъде и оставя другата сама. Нищо не пречи да се инсталират още тетки - една или две. Трето - горе на проверката обикновено работят само 2 от 4 коридора. Четвърто - паспортен контрол - повече от 3 заети работни места при 8 инсталирани трудно ще видиш. Същото е и на пристигане - пак работят половината от кабинките. Като се съберат 2 самолета, стой та чакай..... Има капацитет, но мързелът и мърлящината много мъчат.

    Нередност?
  • 10
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker
    • - 4
    • + 19

    "Виновник за губенето на времето ви е държавата, която с години забави концесията на летището, а оттам и разширението му". Мисля, че това изречение обяснява всичко. С перманентно нестабилна политическа обстановка в София обаче, избор на концесионер няма да се случи скоро. През това време, кочината на Летище София ще продължава, а летището в Белград (също в процес на отдаване на концесия) вече ще е регионалният хъб на Балканите, защото за разлика от нас, сърболята поставят националния си интерес на първо място.

    Нередност?
Нов коментар