С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 23 яну 2017, 18:12, 18998 прочитания

София прави опит да организира велосипедния транспорт

До 2019 г. трябва да се изградят едва още няколко километра велоалеи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Какво се планира да се изгради
- 600 метра велотрасе между "Руски паметник" и пл. "Възраждане"
- 1.2 км по бул. "Цар Борис III" в кв. "Княжево"
- 1.8 км в жк "Обеля" и връзка на "Люлин" с центъра през едноименния тунел.
София прави пореден опит да организира придвижването с велосипед в града, като в четвъртък Столичният общински съвет трябва да гласува Програма за развитие на велосипедния транспорт между 2016 и 2019 г.

На теория документът трябва да помогне София да се превърне в "зелен град", където колелата са "интегрална част от системата на обществения транспорт". На практика обаче много граждани и организации критикуваха програмата заради липсата на конкретна информация, ясни стъпки и какъвто и да е контрол на качеството или измеримост на успеха й. Освен това програмата няма финансова рамка за изпълнението.


Програма минимум

Конкретните цели на Столичната община за велотранспорта до 2019 г. включват построяването на едва още няколко километра велоалеи, става ясно от документа. Планирани са 600 метра велотрасе между "Руски паметник" и пл. "Възраждане", 1.2 км по бул. "Цар Борис III" в квартал "Княжево", 1.8 км в жк "Обеля" и връзка на "Люлин" с центъра през едноименния тунел.

В "проектна готовност" е въвеждането на зона за съвместно движение на колела и автомобили с ограничение от 30 км/ч между булевардите и улиците "Христо Ботев", "Алабин", "Леге", "Цар Освободител" и "Васил Левски". На тази фаза са и проектите за велоалеи по бул. "Патриарх Евтимий" след приключването на строежа на метрото, по ул. "Г. С. Раковски", бул. "Братя Бъкстон" и бул. "Овча купел".



Познати мерки

Всъщност документът стъпва върху всички досегашни планове на Столичната община, като Общият устройствен план и Общинският план за развитие на общината до 2020 г., в които така или иначе от години съществуват мерки за подобряване на велосипедната инфраструктура, които не се прилагат. Така и според новата програма например София трябва да бъде свързана с близките селища "и особено с курортите и местата за отдих в общината", както и в градския транспорт да бъдат осигурени места за велосипеди. Трябва да бъде изграден и нов сайт с карта в веломаршрути, велопаркинги и обществени велостанции.

Една от целите е делът на пътуванията с велосипед в София да се увеличат от 1% на 3%, се казва в предложения от общината документ.

Анализ на анализа

Само една десета от всички каращи велосипед в столицата го използват като средство за придвижване на повече от 5 км, а значително по-малко хора се придвижват на повече от 10 км, показва изследване на общинската фирма "Софпроект", върху което трябва да стъпва новата програма. До 2006 г. в столицата е имало едва 2.9 км велоалеи, в периода 2008 - 2011 г. са построени 20 км, а между 2012 и 2015 г. - още 26 км, се посочва още в анализа за новата програма. Друг извод на проучването е, че на Центъра за градска мобилност трябва да бъде възложено "изследване, преброяване и анализ на велосипедната мрежа" в София.
Концесия на финална права
До няколко дни трябва да стане ясно и коя фирма ще изгражда системата за обществени велосипеди в столицата. Процедурата за концесия тръгна през изминалата година след няколкогодишно забавяне и претърпя допълнителни закъснения заради обжалвания. В конкурса има едва четири участника - обединенията "Вело Арчър София", свързано с Красимир Гергов, "Собайк", свързано с Любомир Павлов, "София байк", свързано с компанията, която оперира рекламата в метрото - "Метрореклама", както и "Метрополис груп".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брюксел иска България да върне 11 млн. лв. за обхода на Габрово Брюксел иска България да върне 11 млн. лв. за обхода на Габрово

Обектът се строи от шест години и се забави по ред неочаквани причини. Трябва да е готов през ноември

19 окт 2019, 2352 прочитания

Решения за софийските проблеми 2 Решения за софийските проблеми

Какво предлагат кандидатите за кметския пост по ключови за града въпроси

18 окт 2019, 2137 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
"Дневник": Телевизии агитирали за Марешки вместо за референдума

ЦИК е отказала да плати на 4 телевизии по медийните пакети за агитация на националното допитване

Още от Капитал
Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Решения за софийските проблеми

Какво предлагат кандидатите за кметския пост по ключови за града въпроси

Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10