София прави опит да организира велосипедния транспорт
До 2019 г. трябва да се изградят едва още няколко километра велоалеи
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Какво се планира да се изгради
- 600 метра велотрасе между "Руски паметник" и пл. "Възраждане"- 1.2 км по бул. "Цар Борис III" в кв. "Княжево"
- 1.8 км в жк "Обеля" и връзка на "Люлин" с центъра през едноименния тунел.
София прави пореден опит да организира придвижването с велосипед в града, като в четвъртък Столичният общински съвет трябва да гласува Програма за развитие на велосипедния транспорт между 2016 и 2019 г.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
18 коментара
:"Една от целите е делът на пътуванията с велосипед в София да се увеличат от 1% на 3%, се казва в предложения от общината документ."
По-скромна цел трудно може да се измисли .
Крайно време е общината да намери читав архитект на велоалеи - чужденец...
В град с неконтролируема престъпност като София оставянето на колело без пряк надзор, дори заключено с верига, е кауза пердута... А това е една от първите крачки за истински масово навлизане на велосипедната култура. Направете драконовски мерки за кражба на колело, вкарайте демонстративно няколко крадци затвора - и после ми говорете за еко ефект, велоалеи и прочие!
софия е баир до баира. велосипеден транспорт се получава на много равни терени. тук няма как да стане. само ще се затрудни автомобилния и градския транспорт.
за съжаление нещата са такива.
До коментар [#3] от "Milko Stoyanov":
мдааа аз от години си държа колелата по стълбове и входове и още не са ми крали ... В къде къде по-модерна Холандия, ги крадат направо като му обърнеш гръб за секунда, но като гледам всеки 2-ри е с колело
До коментар [#4] от "stonedridah1":
че то баирите са най якото нещо :) ....
Освен, че има много наклони, 6 месеца в годината не става за каране на колело. Има там 0.01% от хората, които и при -15 или виелица/дъжд биха си карали колелата, ама 100 човека пролет не правят. Та реално от Май до Октомври може да се кара колело сравнително спокойно, като разбира се трябва и маска за лице, че иначе може да получиш отравяне докато си караш по велоалеите.
По-добре да заложат на електротранспорта- трамваи и тролеи, отколкото да се надяват, че 100 000 човека ще карат всеки ден колело до работа - по-вероятно е да построят Айфелова Кула в Ботунец.
Интересно какви са плановете на общината за трафика, след като минаването през центъра на път за работа през 2 булеварда вече отнема около час и половина? Може би когато това време стане 2 часа в едната посока и на шофьорите вземат да не им издържат нервите, някой може да реши че трябва да се мисли за някои алтернативи, отдавна известни на запад от нас?
До коментар [#8] от "sa6":
Пробвайте с велосипед. Не е нито толкова трудно, нито толкова опасно, както твърдят повечето хора, които не ползват велосипед. Няма да Ви се наложи да чакате на нито едно задръстване. Проверено!
До коментар [#7] от "Павел":
Ако покарате малко ще видите, че наклоните не са проблем. Свиква се, а и повечето могат да бъдат избегнати с лека изобретателност. А иначе велосипед може да си карате почти целогодишно - стига булевардите да не са заринати в сняг. Шапка, ръкавици и яке и студът не е проблем. ;-)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.