С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
18 23 яну 2017, 18:12, 18932 прочитания

София прави опит да организира велосипедния транспорт

До 2019 г. трябва да се изградят едва още няколко километра велоалеи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Какво се планира да се изгради
- 600 метра велотрасе между "Руски паметник" и пл. "Възраждане"
- 1.2 км по бул. "Цар Борис III" в кв. "Княжево"
- 1.8 км в жк "Обеля" и връзка на "Люлин" с центъра през едноименния тунел.
София прави пореден опит да организира придвижването с велосипед в града, като в четвъртък Столичният общински съвет трябва да гласува Програма за развитие на велосипедния транспорт между 2016 и 2019 г.

На теория документът трябва да помогне София да се превърне в "зелен град", където колелата са "интегрална част от системата на обществения транспорт". На практика обаче много граждани и организации критикуваха програмата заради липсата на конкретна информация, ясни стъпки и какъвто и да е контрол на качеството или измеримост на успеха й. Освен това програмата няма финансова рамка за изпълнението.


Програма минимум

Конкретните цели на Столичната община за велотранспорта до 2019 г. включват построяването на едва още няколко километра велоалеи, става ясно от документа. Планирани са 600 метра велотрасе между "Руски паметник" и пл. "Възраждане", 1.2 км по бул. "Цар Борис III" в квартал "Княжево", 1.8 км в жк "Обеля" и връзка на "Люлин" с центъра през едноименния тунел.

В "проектна готовност" е въвеждането на зона за съвместно движение на колела и автомобили с ограничение от 30 км/ч между булевардите и улиците "Христо Ботев", "Алабин", "Леге", "Цар Освободител" и "Васил Левски". На тази фаза са и проектите за велоалеи по бул. "Патриарх Евтимий" след приключването на строежа на метрото, по ул. "Г. С. Раковски", бул. "Братя Бъкстон" и бул. "Овча купел".



Познати мерки

Всъщност документът стъпва върху всички досегашни планове на Столичната община, като Общият устройствен план и Общинският план за развитие на общината до 2020 г., в които така или иначе от години съществуват мерки за подобряване на велосипедната инфраструктура, които не се прилагат. Така и според новата програма например София трябва да бъде свързана с близките селища "и особено с курортите и местата за отдих в общината", както и в градския транспорт да бъдат осигурени места за велосипеди. Трябва да бъде изграден и нов сайт с карта в веломаршрути, велопаркинги и обществени велостанции.

Една от целите е делът на пътуванията с велосипед в София да се увеличат от 1% на 3%, се казва в предложения от общината документ.

Анализ на анализа

Само една десета от всички каращи велосипед в столицата го използват като средство за придвижване на повече от 5 км, а значително по-малко хора се придвижват на повече от 10 км, показва изследване на общинската фирма "Софпроект", върху което трябва да стъпва новата програма. До 2006 г. в столицата е имало едва 2.9 км велоалеи, в периода 2008 - 2011 г. са построени 20 км, а между 2012 и 2015 г. - още 26 км, се посочва още в анализа за новата програма. Друг извод на проучването е, че на Центъра за градска мобилност трябва да бъде възложено "изследване, преброяване и анализ на велосипедната мрежа" в София.
Концесия на финална права
До няколко дни трябва да стане ясно и коя фирма ще изгражда системата за обществени велосипеди в столицата. Процедурата за концесия тръгна през изминалата година след няколкогодишно забавяне и претърпя допълнителни закъснения заради обжалвания. В конкурса има едва четири участника - обединенията "Вело Арчър София", свързано с Красимир Гергов, "Собайк", свързано с Любомир Павлов, "София байк", свързано с компанията, която оперира рекламата в метрото - "Метрореклама", както и "Метрополис груп".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Валери Симеонов критикува ГЕРБ; Борис Джонсън пак иска да предоговаря Брекзит Уикенд новини: Валери Симеонов критикува ГЕРБ; Борис Джонсън пак иска да предоговаря Брекзит

Притеснението за рецесия насочва вниманието към лихви, акции и облигации

18 авг 2019, 509 прочитания

Министерството на финансите публикува нова доза предложения за промени в Н-18 Министерството на финансите публикува нова доза предложения за промени в Н-18

Основните изменения са свързани със сроковете за фирмите, които използват софтуер за управление на продажбите

18 авг 2019, 715 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
"Дневник": Телевизии агитирали за Марешки вместо за референдума

ЦИК е отказала да плати на 4 телевизии по медийните пакети за агитация на националното допитване

Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

Новият безплатен брокер

Търговията с акции без комисиона става по-достъпна благодарение на млади подривни компании

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство