Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Летище Варна предлага регионален фонд за развитие на въздушните връзки

Предложението е финансовата подкрепа да е част от туристическия данък, събиран в общините Варна, Балчик и Каварна

Целта на предложението е да се удължи летният сезон и да осигури туристически поток в региона и извън активния сезон
Целта на предложението е да се удължи летният сезон и да осигури туристически поток в региона и извън активния сезон
Целта на предложението е да се удължи летният сезон и да осигури туристически поток в региона и извън активния сезон    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Целта на предложението е да се удължи летният сезон и да осигури туристически поток в региона и извън активния сезон    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Според финансовите разчети 20% от туристическата такса в трите региона ще генерира близо по 500 хил. евро годишно във фонда.

Дружеството "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт", концесионер на двете морски летища в Бургас и Варна, е предложило да бъде учреден регионален фонд за развитие на въздушните връзки от и до летище Варна по подобие на този, който преди време функционираше в Пловдив. Целта му е да удължи летния сезон и да осигури туристически поток в региона и извън сезона. Това се разбира от писмо, изпратено до кмета на Варна Иван Портних и председателя на общинския съвет в града Тодор Балабанов. Предложението предстои да бъде разгледано на предстоящата първа за годината сесия на общинския съвет във Варна. В него е записано, че финансирането за фонда може да се случи, като за тази цел бъде отделен част от туристическия данък, събиран в трите общини в региона - Варна, Балчик и Каварна.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • Orchid
    • - 1
    • + 5

    Момент, момент, нещо не разбрах. Летищата нестопански организации ли са?
    Защото огромна част от цената на билета са в същност летищните такси, които отиват в касичката на летището, т.е. концесионера. Или бъркам? За какъв фонд и дотации говорим тогава?
    Да, статията хубаво припомня търканията с летище Пловдив. Това не мисля, че е работеща схема. Фрапорт се чуди как да изсмуче още общински/публични средства с мъгляви обещания!

    Нередност?
Нов коментар