С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 23 яну 2017, 19:05, 16464 прочитания

Летище Варна предлага регионален фонд за развитие на въздушните връзки

Предложението е финансовата подкрепа да е част от туристическия данък, събиран в общините Варна, Балчик и Каварна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Според финансовите разчети 20% от туристическата такса в трите региона ще генерира близо по 500 хил. евро годишно във фонда.
Дружеството "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт", концесионер на двете морски летища в Бургас и Варна, е предложило да бъде учреден регионален фонд за развитие на въздушните връзки от и до летище Варна по подобие на този, който преди време функционираше в Пловдив. Целта му е да удължи летния сезон и да осигури туристически поток в региона и извън сезона. Това се разбира от писмо, изпратено до кмета на Варна Иван Портних и председателя на общинския съвет в града Тодор Балабанов. Предложението предстои да бъде разгледано на предстоящата първа за годината сесия на общинския съвет във Варна. В него е записано, че финансирането за фонда може да се случи, като за тази цел бъде отделен част от туристическия данък, събиран в трите общини в региона - Варна, Балчик и Каварна.

Финансови разчети


Според предварителните разчети, направени от "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" - смесено дружество между германската Fraport и компания от групата "Химимпорт", само една нова целогодишна въздушна линия до Варна ще доведе по Северното Черноморие около 60 хил. пътници годишно. Финансовата подкрепа, необходима за 4 полета седмично в продължение на една година, ще е в рамките на 150 – 200 хил. евро. Това означава, че ако трите морски общини – Варна, Балчик и Каварна, отделят по 20% приходите от от туристическия данък, акумулираните средства за една година ще са около 500 хил. евро, достатъчни за "дотирането" на 3-4 нови въздушни линии, пише в предложението.

Предложението на "Фрапорт" предвижда първоначално във фонда да се включат общините Варна, Балчик и Каварна, тъй като на тяхна територия се намират най-големите хотелски и курортни комплекси в тази част на страната. Според приложените писма за подкрепа зад идеята вече са застанали Варненската туристическа камара и още осем от най-големите туристически дружества в страната.

Фондът следва да осигури финансова подкрепа за поддържането на редовни въздушни линии от и до летище Варна извън активния летен сезон – от 1 октомври до 31 май. Според инициаторите му от "Фрапорт" това ще помогне за удължаването на туристическия сезон в целия Североизточен регион чрез осигуряване на възможности за целогодишни полети до Варна. Събраните средства ще позволят също разработването на съвместни рекламни и маркетингови кампании с авиокомпаниите.



Неотдавна от "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" обявиха, че през 2017 г. на летище Варна ще бъдат открити шест нови дестинации. От лятото ще се извършват редовни полети до Дортмунд и Мюнхен-Меминген в Германия, Айндховен в Холандия, Ларнака (Кипър), Милано-Бергамо в Италия и Тел Авив (Израел).

По примера на Пловдив

В предложението, изпратено до община Варна, е отбелязано, че подобен фонд вече е бил учреден от общините в Южно-централния регион. Той работи от 2010 г. под името "Фонд за развитие на летище Пловдив – южната врата на България". Ефектът от разработването на проекта бяха три нови редовни линии на нискотарифния превозвач Ryanair и над 350 хиляди пътници, пътували с тях за период от 5 години. Имаше обаче и проблеми, които в крайна сметка прекъснаха сътрудничеството.

Фондът се захранваше от около 10 общини, които заделяха първо по 50 ст. на жител, а после по 1 лев, като така индиректно субсидираха превозвача. За да не бъде непозволена помощ към авиокомпанията, сумата отиваше към дъщерно дружество на Ryanair, което в замяна рекламираше региона пред потенциалните пътници. През годините обаче общините изпитваха някои затруднения с разплащането си с авиокомпанията, като в началото на 2013 г. най-големият донор във фонда - община Пловдив, излезе от него, тъй като по тогавашните думи на кмета Иван Тотев след тригодишно инвестиране в реклама се вижда, че тя не носела желаната добавена стойност за града. В началото на 2014 г. обаче общината се върна обратно във фонда.

Бавенето на плащанията към авиокомпанията обаче се отразиха през годините и на летището, като тя на свой ред бавеше своите към аерогарата. В средата на 2015 г. стана ясно, че превозвачът има интерес към столицата и през октомври 2016 г. измести изцяло базата си на софийското летище, макар че запази и някои от полетите си от Пловдив.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Магистрала "Струма" ще е "затапена" поне 2 месеца; Борис Джонсън може да не плати 30 млрд. паунда на ЕС Уикенд новини: Магистрала "Струма" ще е "затапена" поне 2 месеца; Борис Джонсън може да не плати 30 млрд. паунда на ЕС

Приятелските отношения отстъпват пред политически различия на срещата на G-7

25 авг 2019, 12 прочитания

Дирекция "Изпълнение на наказанията" е нарушила закона с кратък срок на обществена поръчка Дирекция "Изпълнение на наказанията" е нарушила закона с кратък срок на обществена поръчка

Ведомството обявява поръчка за 260 хил.лв., като събира оферти само за 11 дни, без да мотивира бързата процедура

25 авг 2019, 653 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Работодателите са все по-склонни да наемат и хора без опит

Специалистите по подбор стават още по-активни в търсенето на таланти

Надвиснала ли е световна рецесия

Глобалните инвеститори са в състояние на паника и готови да инвестират в дългове с отрицателна доходност

Плащай, за да живееш

Пациентите с масови заболявания доплащат 300 млн. лв., за да получат лекарства от здравната каса

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Момчета за пример"

Лошият вкус като гег и "възпитание" за живота

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица