Картел на дупки

За първи път от години в сектора на големите строители на инфраструктура тече битка за власт

- Две големи поръчки - за магистрала "Хемус" и за пакет от пътища, показаха, че няма ясни нови "силни", а Делян Пеевски се насочва предимно към жп сектора

- От 2013 г. насам в сектора има негласен картел, който напоследък изглежда разклатен

- Вероятно несигурността ще продължи до избора на нова власт
"Има малък брой големи фирми, които се занимават със строителство и които биха могли помежду си да постигнат съглашение за разпределение на пазара. Това е изкривяване на пазара, от което губят крайните потребители. Мога да кажа, че има определена концентрация."

Владислав Горанов, финансов министър в оставка, пред "Капитал", март 2016г.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    fio41315648 avatar :-|
    fio41315648
    • + 3

    Щрабаг, наистина е чужда фирма, номинално австрийска, преди няколко години се оказа, че главен акционер е: Олег Дерипаска. Това обяснява печеленето на поръчки. ;)

    Нередност?
  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Всеки се спасява както може. Не им е нужен картел - него са го ползвали само за спокойство на политиците, че няма да има дълги обжалвания. Фаворитите остават същите (както преди няколко месеца, не както преди година - две) и парите все така си плуват към партийните каси.

    Нередност?
  • 5
    znayko84 avatar :-|
    znayko84

    Никакъв картел няма. Има ББ и фирмите на Велико Желев. Последният коли и беси от две години в АПИ. Всичко това се знае отлично. Чудя се защо въобще е написана тази статия?!?

    Нередност?
Нов коментар