Потребителското доверие в България се върна на нивата си отпреди кризата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Потребителското доверие в България се върна на нивата си отпреди кризата

По-голямо потребителско доверие означава и по-голяма склонност за пазаруване

Потребителското доверие в България се върна на нивата си отпреди кризата

Нивото му расте по всички показатели, което може да е положителен сигнал за икономиката

5480 прочитания

По-голямо потребителско доверие означава и по-голяма склонност за пазаруване

© Георги Кожухаров


Потребителското доверие в България се върна на нивата си отпреди кризата, която започна в края на 2008 г., показват данните на НСИ. През януари общият показател на доверие се покачва с 2.5 спрямо октомври 2016 г. Подобни нива имаше за последно през лятото на 2007 г., когато икономиката все още растеше с бурни темпове. Тогава и сега нивата реално са най-високите и от 2001 година насам, посочва сайтът и генератор на статистическа информация tradingeconomics.com.

Доверието на потребителите расте по всички показатели. Нивото му пък може да се счита и за сигнал за намеренията на домакинствата да харчат и спестяват, което пък се отразява върху растежа на икономиката. Така в края на 2007 г. то започна рязко да пада, след което дойде и кризата. НСИ публикува данни за доверието на тримесечие.

Хората в градовете са по-големи оптимисти от тези в селата, като индексът расте съответно с 3.3 и 0.6 пункта. Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните 12 месеца леко се подобрява. Прогнозите на домакинствата за следващата година са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение, посочват от НСИ.

Анкетираните продължават да считат, че през последните 12 месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо спрямо оценките, регистрирани от предходната анкета. Това е интересно на фона на все още дефлационните процеси, които се отчитат в страната, макар вече и да утихват. Очакваният им за цените през следващата година са за по-слаб ръст.

Потребителите отчитат и подобрение на условията за спестявания в страната при настоящата икономическа ситуация в страната. Има и известна положителна промяна в очакванията за бъдещето, посочват от НСИ. Освен това има и позитивни нагласи относно намеренията за покупка на кола.

Подобряват се и нагласите за покупка и ремонт на жилище сред домакинствата – тези настроения и поведението на хората вече се отразиха върху жилищния пазар, който започна своето възстановяване през миналата година, а очакванията са това да продължи и през тази.

Потребителското доверие в България се върна на нивата си отпреди кризата, която започна в края на 2008 г., показват данните на НСИ. През януари общият показател на доверие се покачва с 2.5 спрямо октомври 2016 г. Подобни нива имаше за последно през лятото на 2007 г., когато икономиката все още растеше с бурни темпове. Тогава и сега нивата реално са най-високите и от 2001 година насам, посочва сайтът и генератор на статистическа информация tradingeconomics.com.

Доверието на потребителите расте по всички показатели. Нивото му пък може да се счита и за сигнал за намеренията на домакинствата да харчат и спестяват, което пък се отразява върху растежа на икономиката. Така в края на 2007 г. то започна рязко да пада, след което дойде и кризата. НСИ публикува данни за доверието на тримесечие.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    ibu1476522349508141 avatar :-|
    Siriously

    Интересно как някой може да види "подобрение на условията за спестявания в страната" като лихвите падат непрекъснато и вече са почти 0 %


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.