Движението по "Хемус" трябва да бъде възстановено до седмица

Не е ясно нито кога ще бъде отворена тръбата на тунела, нито дали ще има светлина в него

Движението по "Хемус" трябва да бъде възстановено до седмица

Два дни институциите не могат да отговорят кога ще е отворена магистралата за Северна България

Мила Чернева
17324 прочитания

Не е ясно нито кога ще бъде отворена тръбата на тунела, нито дали ще има светлина в него

© Надежда Чипева


След като два дни основният път за Северна България - магистрала "Хемус", остана затворен заради инцидента в тунел "Ечемишка", институциите най-накрая реагираха. Служебният регионален министър Спас Попниколов даде краен срок 12-14 февруари на Агенция "Пътна инфраструктура" да отвори тръбата на тунела, в която загина жена заради паднала лампа.

В дясната тръба в посока Варна в момента тече голям ремонт и тя е изцяло затворена.

Ще има ли светлина в тунела

В неделя бе сформирана комисия в АПИ, която да проучи състоянието на авариралото съоръжениe и да набележи мерки за пълното му обезопасяване. Вариантът, който е избран във вторник, е "старата осветителна конструкция в тунела да бъде демонтирана с цел максимално бързо възстановяване на движението в тръбата за София", казва агенцията в прессъобщение. Комисията е преценила, че укрепването на съществуващата конструкция ще отнеме повече време.

От отговора не става ясно дали в тунела ще остане някакъв източник на светлина.

През последните два дни институциите не даваха информация колко време магистралата няма да може да се ползва. В момента движението е пренасочено през алтернативни маршрути, които удължават времето за пътуване с часове. На въпрос на "Капитал" кога приблизително ще бъде пуснато движението през тунела АПИ отговори с информация за алтернативните маршрути, въведени от 5 февруари.

"За бизнеса затварянето на "Хемус" е ад, блокира цяла Северна България и оскъпява дейността. За нас заобикалянето през Прохода на републиката означава 200 лв. на камион допълнителен разход. А фирмите на ден ползват хиляди камиони", казва мениджър на куриерска компания пред "Капитал".

Тунелът е пуснат в експлоатация през 1985 г. и оттогава не е извършван основен ремонт. По думите на охранители на тунела пред в. "Труд" през август 2016 г. са поставяни нови лампи. При монтажа им обаче старите не са премахвани. Според АПИ инцидентът в неделя се е случил заради корозия на носещата метална конструкция на осветителната система. Проучване на "Капитал" показа, че лампи са падали в тунела поне още два пъти от 2009 г. насам.

През далечната 2005 г. е обявена поръчка за ремонт на тунела заради "аварийно състояние", при която при процедура за договаряне без обявление търга е спечелил консорциум, свързан с ДПС. Ремонтът не се е състоял, въпреки че през 2007 г. по договора АПИ е превела 2.4 млн. лв. аванс. Държавата завежда дело срещу фирмите през 2012 г., което приключва на първа инстанция в нейна полза през август 2016 г.

След като два дни основният път за Северна България - магистрала "Хемус", остана затворен заради инцидента в тунел "Ечемишка", институциите най-накрая реагираха. Служебният регионален министър Спас Попниколов даде краен срок 12-14 февруари на Агенция "Пътна инфраструктура" да отвори тръбата на тунела, в която загина жена заради паднала лампа.

В дясната тръба в посока Варна в момента тече голям ремонт и тя е изцяло затворена.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход