Лампи в тунел "Ечемишка" са падали и през 2009 г. и 2010 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Лампи в тунел "Ечемишка" са падали и през 2009 г. и 2010 г.

Лампи в тунел "Ечемишка" са падали и през 2009 г. и 2010 г.

Поне три идентични инцидента са станали в тунела и са предизвиквали катастрофи, при които по чудо няма жертви

17876 прочитания

© Надежда Чипева


Инцидентът в неделя, при който жена загина заради падналата лампа в тунел "Ечемишка" на автомагистрала "Хемус", не е първият. Лампи са падали в тунела и са предизвиквали катастрофи през 2009 и 2010 г. Това става ясно от съдебни документи, с които "Капитал" се запозна. Тези инциденти са преминали без жертви за разлика от този в неделя, когато паднала лампа в тунела уби 64-годишната Елена Горанова.

На 30 септември 2009 г., докато преминава през тунела, "Форд Мондео" блъска паднала на пътното платно лампа. Щетите по автомобила са за над 4500 лева, видно от съдебното решение. Няма данни за това дали пътуващите в колата са пострадали.

Вторият инцидент е месец по-късно – на 2 ноември 2009 г., когато автомобил преминава през паднала лампа и пука две от гумите си. Срещу Пътната агенция е подаден иск от застрахователната компания, която е покрила щетите на колата. Пред съда юристите на АПИ се опитват да развият тезата, че съставеният протокол от КАТ не е валиден, защото полицаите не са присъствали по времето на сблъсъка. Съдът отхвърля тази теза: "Действително няма доказателства какво точно се е случило, преди органът на МВР да е посетил местопроизшествието. Мястото и естеството на процесното ПТП обаче са такива (тунел, паднала лампа на тунела, спукани две гуми), че по същество изключват реалната възможност то да е възникнало по друг начин или да е било инсценирано."

На 17 юли 2010 г. "Опел Астра" пътува от София към Ботевград. Докато преминава през тунел "Ечемишка", върху колата пада лампа. Осветителното тяло изкривява тавана и чупи страничното стъкло на автомобила. Шофьорът се разминава с леки травми – ожулвания по главата, подобни наранявания е имала и жената, която се е возила до шофьора. Пътуващите в колата обаче дълго време са стресирани от инцидента, става ясно от съдебното решение.

Съдът констатира, че Агенция "Пътна инфраструктура" не е изпълнила законовите си задължения да поддържа тунела и осъжда агенцията да плати 2000 лева обезщетение на гражданите. Тезата на юристите на агенцията отново е, че протоколът от катастрофата е бил съставен от полицай, който не е присъствал по време на падането на лампата, а е дошъл впоследствие. Те дори искат от пострадалото семейство да им плати разноските по делото.

През март 2009 г. комисия, в която има представители на областната администрация, Гражданска защита, Пътна полиция и пътната агенция, приема становище, че се налагат "незабавни и неотложни действия за осигуряване на безопасни условия на движение в тунел "Ечемишка".

Четири години по-рано е обявена обществена поръчка за ремонт на тунела, която без конкурс е възложена на свързан с ДПС консорциум. През 2007 г. по договора са преведени авансово 2.4 млн. лв., но до ден днешен не са извършени никакви строително-монтажни работи от фирмата. Държавата завежда дело през 2012 г., което приключва на първа инстанция в нейна полза през август 2016 г.

Според Лиляна Павлова, министър на регионалното развитие в двата кабинета на ГЕРБ, в прокуратурата има разследване във връзка с тази поръчка, което е започнало през 2011 г. До редакционното приключване на броя от държавното обвинение не отговориха на въпроса какво се случва с делото.


11 коментара
  • 1
    jj avatar :-|
    J.J.

    Още един идентичен случай осем години по-рано през 2009г. в "Новините от вас" в Дневник: http://www.dnevnik.bg/ot_vas/novini_ot_vas/2009/07/13/754131_padashti_lampi/

  • 2
    tihata avatar :-|
    tihata

    Бойко и Лиляна на съд и в затвора Това е справедливо

  • 3
    evpetra avatar :-@
    evpetra

    Вместо да ни проглушават ушите със строежите на магистрали (между другото, в Хърватия годишно се строят 100 хил. км магистрали, а в България - 5 хил.!), да се заемат с неотложните ремонти. Лиляна Павлова от колко години вече е министър - не е ли знаела за тези катастрофи? Подобен беше случаят с пътния възел (мост) на Околовръстното шосе и Царица Йоана. Там мои близки пропаднаха в изрязан асфалт на съвсем новата и още неизползвана настилка на строящата се част от магистралата, защото нямаше никакви знаци в началото на моста, че се прави ремонт и че на практика пътят свършва във въздуха. Добре, че само си спукаха четирите гуми, защото ако бяха продължили със скоростта за магистрала, в края на пътя ги чакаха бетонни прегради от типа трамплин за излитане. Когато започнах да обяснявам на диспечерката в Пътна помощ къде е станало произшествието, тя вметна: И там асфалтът е срязан... Явно, не бяхме първите пострадали по този начин. Докато чакахме колата на Пътна помощ още 3 автомобила се бяха засилили към небитието. И след като 2 години фирмата на Черепа - Трейс, не само че не работеше и си използваше пространството под недостроения мост като безплатен паркинг за машините си, един ден министърката Павлова с екип от журналисти, изненадана, направи откритието, че по пътя, виждате ли, не се работело и тогава вече за има-няма месец пътят беше довършен. Какво са чакали толкова време? Пари, разбира се, но кой на кого не е давал, не знам. Това са престъпници - и Бойко Борисов фукнята, и пишман министърката.

  • 4
    bestbuy avatar :-@

    Пак крадливата, нагла депесарско -станишевска мафия е прибрала едни пари, а не е свършила НИЩО.... С бездействието и КРАЖБАТА си те са УБИЛИ ЧОВЕК !!

    УБИЙЦИ !!! УБИЙЦИ !!! УБИЙЦИ !!! УБИЙЦИ !!! УБИЙЦИ !!! УБИЙЦИ !!!

  • 5
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.

    [quote#3:"evpetra"](между другото, в Хърватия годишно се строят 100 хил. км магистрали, а в България - 5 хил.!), да се заемат с неотложните ремонти[/quote]
    Абе ти знаеш ли колко са 100 000 км бе ? - това са 2.5 ОБИКОЛКИ НА ЗЕМЯТА бе !! Хубаво е да завършиш 5 клас, преди да коментираш.

  • 6
    tonywalker avatar :-|
    tonywalker

    До коментар [#5] от "ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!":

    И да не са 100 000км са 90 000км хахаха. Даже там магистралите им са на по 4-5-10 етажа. хехе

  • 7
    thenomad avatar :-|
    thenomad

    А ся де! Май БСП и ГЕРБ, същите дето се канят пак да ни управляват, не са си вършили работата през цялото това време.

  • 8
    subsonic avatar :-|
    subsonic

    ДПС е тумор, който унищожава държавата. Пак депесарски фирми са взели поръчката, усвоили са едни пари и нищо не са свършили.

  • 9
    m17 avatar :-|
    m17

    До коментар [#2] от "tihata":

    Т.е Лиляна и Бойко които почнаха ремонта на другата тръба и трабваше да ремомонтират и тази тръба тази година са за затвор ?!?

  • 10
    evpetra avatar :-|
    evpetra

    До коментар [#5] от "ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!":

    Е, разбира се, това "хил." след цифрите 100 и 5 е очевидна грешка - толкова ли не можеш да стоплиш? Във всеки случай, в Хърватия (при положение, че 5 години бяха във война!) са построени над 1100 км магистрали, а у нас за същото време по-малко от 200 км.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK