Столична община купува 13 нови трамвая за 61 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Столична община купува 13 нови трамвая за 61 млн. лв.

Столична община купува 13 нови трамвая за 61 млн. лв.

Те ще се движат по линия 5 в столицата

Мила Чернева
20041 прочитания

© Мария Съботинова


София ще купи 13 нови трамвая в следващите две години, като финансирането ще бъде осигурено по проект "Интегриран столичен градски транспорт - фаза II" по оперативна програма "Региони в растеж". Именно развитието на трамвайния транспорт беше сред зададените приоритети на Столичната община по оперативната програма отпреди година.

Възложител на поръчката за доставка е общинското дружество "Столичен електротранспорт". От дружеството поясниха пред "Капитал", че най-вероятно новите мотриси ще са предназначени за движение по линия номер 5 - от кв. "Княжево" до Съдебната палата.

Новите (стари) трамваи през последните години

Преди дни в София пристигнаха четири използвани трамвая от Базел по Швейцарско-българска програма за сътрудничество. До края на годината по същата програма в столицата ще пристигнат още 24 трамвая, като за тях общината плаща 500 хил. лв.

През последните няколко години Столичната община се постара да обнови част от трамваите на градския транспорт. През 2013 г. полската фирма Pesa спечели поръчка за доставка на 20 нови трамвая с нисък под за 33.7 млн. евро. През лятото на 2015 г. беше обявена поръчка за 5 нови трамвая, като победител отново беше Pesa. Поръчката беше на стойност 8.5 млн. лв. без ДДС. В края на 2015 г. пък Столичната община закупи 20 употребявани мотриси от Прага, като за тях бяха дадени 765 хил. лв.

Заданието на настоящата поръчка

Обществената поръчка е за доставка на 13 нови нископодови съчленени трамвая за междурелсие 1009 mm. Изпълнителят ще трябва и да обучи работниците и служителите на "Столичен електротранспорт" за управление, поддържане, диагностика и ремонт на трамваите. Освен това ще е длъжен да достави материали за краткосрочна и аварийна поддръжка на превозните средства, както и диагностично оборудване. Трамваите трябва да отговарят на действащите норми и стандарти в Европейския съюз. Трамваите трябва да притежават сертификат за типово одобрение от страна - членка на ЕС, или страна, която има сключен договор с ЕС или България, който осигурява взаимно признаване на съществуващи изисквания или еквивалент.

Първоначално крайният срок за подаване на оферти беше 6 март, но сега е удължен до 21 март 2017 г. Цената е критерият с най-голяма тежест - 50%. В оценката на офертите ще се взимат предвид и показателите за технически качества на трамваите, срокът на доставка, гаранционните условия.

Офертите над прогнозната стойност от 50.9 млн. лв. без ДДДС ще бъдат отстранявани, тъй като това е максималният финансов ресурс, с който възложителят разполага.

Участникът следва да е реализирал минимален оборот в сфера от обхвата на поръчката за последните три приключили финансови години в размер на 50.9 млн. лв. За такава сфера се счита доставката на подвижен железопътен състав, движещ се по релсов път в градски условия.

София ще купи 13 нови трамвая в следващите две години, като финансирането ще бъде осигурено по проект "Интегриран столичен градски транспорт - фаза II" по оперативна програма "Региони в растеж". Именно развитието на трамвайния транспорт беше сред зададените приоритети на Столичната община по оперативната програма отпреди година.

Възложител на поръчката за доставка е общинското дружество "Столичен електротранспорт". От дружеството поясниха пред "Капитал", че най-вероятно новите мотриси ще са предназначени за движение по линия номер 5 - от кв. "Княжево" до Съдебната палата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    santa_claus avatar :-|
    Santa_Claus

    Браво!

  • 2
    moon744 avatar :-|
    moon744

    А както стана с линия № 1 - до ж.к. Иван Вазов? Уж щяха да подменят всички мотриси, а сега има само една нова. Тази сутрин шестицата, която върви по същия маршрут незнайно защо и докога, не можа да отвори вратите на спирката на НДК. Да не говорим за отопление.

  • 3
    babimu avatar :-|
    Babimu

    20 трамвая а 33 млн, 13 трамвая за 61 млн.???

  • 4
    californication avatar :-?
    californication

    Aleh е прав. При 20 трамвая цената платена за един брой е 1.685 млн. При 5 трамвая платената цена за един брой е 1.7 млн. Откъде накъде допустимата цена за 1 брой при поръчка на 13 ще е 4.69 млн лева. Или ни правят на глупаци или журналиста е объркал цифрите. На кое залагате?

  • 5
    ozd05563707 avatar :-|
    ozd05563707

    До коментар [#4] от "californication":

    На часта с глупаците. Гьонсуратлъка на Фандъкова и нейните служители няма мерене.

  • 6
    uwg1466493810499843 avatar :-|
    Alexander Valev

    Глупаво е да се коментира на база бакалски сметки..
    Дадената сума е максимална прогнозна стойност. За справка, обществената поръчка на споменатите 20 нови трамвая, е била с прогнозна стойност 100млн. лева без ДДС. Спечелила е оферта за 33млн.
    Предполагам и сегашната поръчка ще финишира с цена доста под прогнозната.

  • 7
    vaskoangelov avatar :-|
    vaskoangelov

    трамваи добре, а нещо за трасетата няма ли да има ?

    то не останаха прави релси - всичко е в някакъв полуразпад!

  • 8
    motochristo avatar :-|
    motochristo

    Освен Фандъкова и екипът и, виновни са още Костов, масоните и рептилите.
    И така, спецове, нека чуем колко струва един трамвай, моля, и как се формира цената, и как прозряхте дълбоко скритата истина.

  • 9
    hamalibig avatar :-|
    Хамалски услуги big

    Дано да се оправи качеството на транспортните услуги в гр.София https://www.hamalibig.com/


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK