Краят на пистата

"Летище София" беше осъдено окончателно да плати 71.2 млн. лв.

Темата накратко:

- Десет години след строителството на пистата на столичното летище кувейтско-саудитското обединение МАК/АДМАК осъди окончателно държавното дружество.

- Аерогарата ще плати до седмица 71.2 млн. лв., които има натрупани по сметката

- Адвокатът на Делян Пеевски Александър Ангелов беше защитник на летището по делото в две български съдилища.
"Имаме пари и ще ги платим"

Веселин Пейков, председател на борда на директорите на "Летище София"

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    rado_sv avatar :-|
    rado_sv
    • - 1
    • + 24

    Рибата се вмирисва от към главата. Когато е некадърно управлението ще има да дава още много. После нека обясняват чистачките как България щяла да загуби, ако се даде на концесия. Проблемът не е нито в адвоката, нито в задълженията, нито дори в чистачките. Проблемът е, че когато подписваш договор го спазваш, защото иначе плащаш неустойки.

    Нередност?
  • 2
    kdo52372883 avatar :-?
    kdo52372883
    • - 6
    • + 16

    Нормално и очаквано, особено ако човек следи качественото отразяване на темата от "Капитал" през годините. Да живее адвокатска кантора #КОЙ - явно и тук не е минало без дебелата намеса на... ами, на Дебелия.

    Само един въпрос за Летището: не че и вие сте без вина (даже никак), обаче чували ли сте за такова животно като регресивен иск? Примерно, към 'адвокат' А.А.? Ако можем да го определим като такъв, разбира се, а не като поредния зловреден израстък на #СВИН.

    И още нещо - браво, че сте толкова заможни, че можете веднага да платите. Само дето ние, простосмъртните, се чудим как така - при положение, че имате да събирате огромни, с години трупани дългове от ТИМ. Пардон, от България Еър, исках да кажа! Които явно не бързате да съберете преди 2030. Бравос, молодци сте!!!

    Нередност?
  • 3
    nikitovanch avatar :-|
    nikitovanch
    • - 1
    • + 17

    До коментар [#2] от "kdo52372883":

    Аз бих казал точно обратното на това, което ти си написал, защото летището е виновно за всичко. Факт е, че управлява много лошо и това решение на съда го доказва за пореден път. Не е до адвоката, а до уговорките с другите им партньори. Летището има много пари и не им е проблем да платят, но защо трябваше да се стига до там? Всяко едно държавно предприятие затъва като БДЖ заради липсата на компетентност, защото за да работиш при тях е по-важно на кой баща си син, а не колко разбираш. Адвокатите и магьосници да са пак няма измъкване. А задълженията към летището не са само на тим, а и на други авиокомпании и това е отново заради некадърното управление и липсата на условия за нормално изпълнение на полети допреди няколко години. Сега нещата поне инфраструктурно се подобриха и задълженията почнаха да се връщат на вноски. Трябва да се научи летището, че няма безплатен обяд и не можеш да искаш нещо без да даваш насреща друго.

    Нередност?
  • 4
    kdo52372883 avatar :-|
    kdo52372883
    • + 18

    До коментар [#3] от "nikivan":

    Никой не спори, че Летището си заслужава арбитражния шамар. Даже напротив – писал съм и преди по темата, дълго преди ВКС да се произнесе (например тук):

    http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2016/06/19/2779955_koncesiiata_na_letishte_sofiia_e_spriana_zaradi_jalba/?ref=id&_ga=1.254956232.1557903461.1441794399#comment-1

    Но това, което намирам за силно озадачаващо, е как/защо прокситата да Дебелия са успели да се набутат и в този казус. Вижте, има протоколирано черно-на-бяло, че защитата пред СГС и САС е била водена много неграмотно и през пръсти, в общи линии. Т.е. некомпетентността и недобросъвестността на Летището и на 'властите' най-общо не опират само до неплащането на консорциума навремето, но и до възлагането на защитата в България на субект, чиято единствена квалификация е, че има тлъст гръб. И пак чрез конкурси на тъмно, и пак в последния момент. Т.е. говорим за дебилизъм (дебелизъм) на много високо равнище! И то – отново – без последствия за ръководството на Летището. Да не говорим за въпроси в публичното пространство към (вече) удобно-бившия министър на транспорта и други.

    И понеже напоследък нещо много станаха арбитражните шамари/ритници, може би е хубаво да се замислим какво е общото в случаите, в които държавата губи. Освен некадърността на участниците, разбира се. Защото и тук намирисва на задкулисие, особено ако следите публикациите и по други казуси, като например Белене. А до края на тази година се очаква и още едно решение, пак срещу България, и то не 'само' за 71 милиона. А виновни никога няма, Владко плаща като поп, понеже нали имаме 'излишъци'. Ето в това е същинският проблем - пълна липса на отговорност и пълна безнаказаност на всички нива.

    Нередност?
  • 5
    nikitovanch avatar :-|
    nikitovanch
    • - 1
    • + 4

    До коментар [#4] от " kdo52372883 ": Т.е. логиката ти е, че Дебелан е имал връзка и при летището? А какво ще кажеш и за канторите, които печелят процент, а когато загубят си взимат само хонорара, които не е толкова привлекателен. Нещата миришат, но не повече от управлението на летището, а в крайна сметка то взима решения.

    Нередност?
  • 6
    tisho_one avatar :-|
    tisho_one
    • + 13

    Изглежда, все по-често сянката на Пеевски ще изплува около летище София. Колко жалко!

    Нередност?
  • 7
    vassilun avatar :-|
    vassilun
    • - 1
    • + 2

    По мой спомен "сянката на Пеевски" се появи за пръв път по време на управлението на Тройната Ламя! След като се разбра, че е платен 1 милион на Хидролога на Републиката за Цанков камък. Явно Догон е решил да се покрие и е избрал Прасчо да го представлява. От тогава до сега търгове, поръчки, финансиране от ББР, всичко отива в преуспелия младеж с наднормено тегло. Ца мен най-големият грабеж бе разграбването на активите на КТБ! Фалитът на банката бе предизвестен - бизнес моделът с финансиране на кухи свързани лица няма как да е устойчив. БНБ и ДАНС умишлено проспаха това, но ограбването на активите е по вина на синдиците и на Цацаров. А пък Цацаров е креатура на Доган. Така че кръгът се затваря и пак ние сме тези, които дариха на Хидролога 3.5 милиарда! Богат народ сме! 😣

    Нередност?
  • 8
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 1

    Най-смешното е, че летището при добро управление можеше да се защити добре още при възлагането на поръчката и сключването на договора.

    Чувствително забавяне на строежа си е нарушение откъдето и да го погледнеш.

    Нередност?
Нов коментар