Поредната порция кадрови промени в държавна структура направи служебният транспортен министър. След поредица уволнения на управленски кадри в БДЖ и Национална компания "Железопътен транспорт" дойде ред и на въздушния транспорт. Досегашният изпълнителен директор на "Летище София" Христо Щерионов е назначен за главен директор на "Гражданска въздухоплавателна администрация" , а след заседание на съвета на директорите на "Летище София" за изпълнителен директор е избран Пламен Станчев, който бе шеф на летището и между 2006 г. и 2010 г. и името му се свързва с редица скандали. Мотиви за рокадата не се посочват. В съобщението се изтъква само, че Щерионов е специалист с дългогодишен опит в авиационния сектор, а по време на неговото управление софийското летище е "постигнало значително увеличение на обслужените пътници и ръководството на министерството очаква от него подобни добри резултати и на новата му позиция." Досегашният директор на въздухоплавателната служба Иван Иванов пък ще оглави дирекция "Авиационна безопасност" в същата администрация.
Пламен Станчев бе директор на столичното летище между 2005 и 2010 г. Toй бе отстранен от директорския пост на летището от първото правителство на ГЕРБ след редица проверки от няколко институции за дейността на летището. Инспекции на Агенцията за държавна и финансова инспекция от 2009 г., одити на транспортното министерство от началото на 2010 г. и на Комисията за защита на конкуренцията откриха сериозни нарушения от страна на ръководството, ощетили бюджета с милиони.
Стана ясно, че дружеството тенденциозно се управлява неефективно, след като държавата вложи над 300 млн. лв. в изграждането на нов терминал и писта. Одитите разкриха, че в периода на управление на Станчев на столичната аерогара е регистрирана серия от злоупотреби, които ощетяват дружеството с десетки милиони. Обхватът е широк - от организацията на обществените поръчки, през несъбиране и неправомерно разсрочване на летищните такси до ограничаването на свободната конкуренция.
Така например летището не е събирало надлежно таксите, които по същество са публични държавни вземания. Разсрочвало ги е без разрешение и на практика е извършвало държавна помощ. През лятото на 2016 г. досегашният директор Щерионов оповести, че националният авиопревозвач "България ер" все още дължи 47.2 млн. лв. на "Летище София", а погасителният план предвижда те да бъдат изплатени до края на 2021 г. Проверката установи и нарушения в две обществени поръчки за 8.5 млн. евро, възложени от ръководството на "Летище София". В одита на АДФИ бе описан и случай с неотчитане на такси за преминаване на пътници през търговския ВИП на летището, които са ощетили дружеството с 2.24 млн. лева, описано в одит на АДФИ. Името на Пламен Станчев бе замесено и в скандал със злоупотреби с огромни суми за процесуалния представител на летище София в арбитража с кувейтско-саудитската компания МАК/АДМАК, която изгради новата писта на столичния авиопорт. Само преди дни този спор приключи окончателно в полза на изпълнителя на пистата.
Резултатите от проверките бяха изпратени на прокуратурата, но типично в стила на държавното обвинение резултати от това не е известно да има.
Поредната порция кадрови промени в държавна структура направи служебният транспортен министър. След поредица уволнения на управленски кадри в БДЖ и Национална компания "Железопътен транспорт" дойде ред и на въздушния транспорт. Досегашният изпълнителен директор на "Летище София" Христо Щерионов е назначен за главен директор на "Гражданска въздухоплавателна администрация" , а след заседание на съвета на директорите на "Летище София" за изпълнителен директор е избран Пламен Станчев, който бе шеф на летището и между 2006 г. и 2010 г. и името му се свързва с редица скандали. Мотиви за рокадата не се посочват. В съобщението се изтъква само, че Щерионов е специалист с дългогодишен опит в авиационния сектор, а по време на неговото управление софийското летище е "постигнало значително увеличение на обслужените пътници и ръководството на министерството очаква от него подобни добри резултати и на новата му позиция." Досегашният директор на въздухоплавателната служба Иван Иванов пък ще оглави дирекция "Авиационна безопасност" в същата администрация.
Пламен Станчев бе директор на столичното летище между 2005 и 2010 г. Toй бе отстранен от директорския пост на летището от първото правителство на ГЕРБ след редица проверки от няколко институции за дейността на летището. Инспекции на Агенцията за държавна и финансова инспекция от 2009 г., одити на транспортното министерство от началото на 2010 г. и на Комисията за защита на конкуренцията откриха сериозни нарушения от страна на ръководството, ощетили бюджета с милиони.
11 коментара
Според мен всички директори на летището са скандални, не само този. Досегашният да не би да правеше по-малко глупости? А заплатите на чистачките, които са 1600-1800 лв.? А занемареното положение на терминал 2? Още няколко месеца ще им гледаме сеирите и след това като дойде концесионера ще стегне положението.
От трън, та на глог. Не е светия Станчев със сигурност, ама Щерионов сигурно може да го бие по злоупотреби. Не е леко с един и същ пътникопоток да правиш 4 пъти по-малка печалба от летището в Белград...
До коментар [#1] от "black_recluse":
Нещо сте се объркали, другарката Нинова има други планове за това летище. Никакви концесионери няма да има, другаря Станчев е верен кадър, внася си членския внос редовно и ще краде и със лакомия си задник докато червената мафия е близко до властта.
Пеев е не по-малко компроментиран. Когато правите журналистическо изследване, моля правете паралел между сегашното управление и тогавашното ,за което цитирате данни.
Летище София - пълна скръб. Кацаш и те обзема моментална депресия. 2-3 магазина и кафенета на, по памет, 5-6 мил. човека пътникопоток. Богопомазани явно. Скоро гледах на заминаващи в кафенето как 3 ма човека персонал не могат да се оправят с 6 човека клиенталя. Мъка голяма.
Интересно, как министър на няма и месец се е светнал за размествания в ресор, който се предполага, че не му е толкова познат? Ако опираше до директора на Централна гара, иди-доди!
ТИМ организират 3-дневен банкет. Това летище трябва да остане (и ще остане!) държавно възможно най-дълго време, за да се изкраде до кокал!
До коментар [#5] от "Един приатель":
Но пък за сметка на това кафето ти е 5 лв.. Нямам против да си купувам кафе за пет лева, но искам насреща да има качество, а не чакане 10 минути, забравяне на поръчката и тем подобни грешки, които често им се случва да прави персонала. Трябва да се промени нещо кардинално на летището, защото така ако продължава може само да върви надолу.
Може ли служебно правителство да бъде свалено с протести?
БСП си слага техния човек... Нищо ново под слънцето. Пука им че е компроментиран, важното е да се отчита пред партията-майка. Шубе ги е, че ако се даде на концесия ще увиснат толкова бездарници и безделници, които са на държавна хранилка.