Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 фев 2017, 14:20, 12423 прочитания

Пътната агенция търси кой да поддържа "Люлин" и "Струма" за 4 години

Прогнозната стойност е 10 млн. лв. без ДДС, но фирмите често получават бонус обекти покрай договорите за поддръжка

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Агенция "Пътната инфраструктура" (АПИ) обяви обществена поръчка за превантивно, текущо, зимно и аварийно поддържане на магистрала "Люлин" и магистрала "Струма". Договорът с избрания изпълнител се сключва за четири години И е на стойност 10 млн. лв. без ДДС.

Тези договори са изключително апетитни за фирмите, защото под надслова "превантивен ремонт" на избраните изпълнители за зимна и текуща поддържка се раздават и допълнителни милиони за конкретни ремонти и подобрения, за които иначе би трябвало да се обяви отделен и открит търг. По този начин през 2015 г. бяха дадени 100 млн. лв. за ремонт на магистралите "Тракия" и "Хемус", a през април 2016 г. - други 100 млн. лв. от бюджета за пътни ремонти в Северна и Северозападна България, както и за рехабилитация на няколко тунела и виадукта на "Хемус", два участъка от аутобана до Бургас и Аспаруховия мост.


Търгът

Цената е единственият критерий за оценка на подадените оферти за поддръжката на "Люлин", която се свързва със "Струма" - до 170-тия км, докъдето на практика е изградена магистралата. Има изискване към участниците в процедурата през последните пет години да са изпълнявали строителство, сходно с предмета на поръчката, а именно - текущо, превантивно и зимно поддържане, ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации на автомагистрали или пътища от републиканската пътна мрежа с габарит не по-малък от 25.5 м и с дължина не по-малко от 50 км.

Прогнозната стойност е 10 млн. лв. за четирите години на договора. Крайният срок за подаване на оферти е 23 март.



Кой отговаряше за "Люлин" и "Струма" досега

Първият договор за поддържане на "Люлин" е от 2012 г., а изпълнител е било обединението "Люлин Трейс", в което участват "Мегаинвест - холд", "Родопа Трейс" и "Трейс Груп Холд".

Последният договор за "Люлин" и "Струма" (в същия участък като настоящата поръчка) е с държавното дружество "Автомагистрали" (с принципал Министерството на регионалното развитие и благоустройството) и е сключен на 1 декември 2016 г., а крайният му срок е, докато бъде сключен договор по открита процедура.

Дружеството има още три договора за поддържане: за "Хемус" в районите на София и Ловеч до 2019 г., за 20 км от "Марица" в областта на Стара Загора до 2020 г. и за "Тракия" до 2019 г. в областите София, Пазарджик, Пловдив и Стара Загора.

След инцидента в тунел "Ечемишка", където за пътното поддържане отговаря "Автомагистрали", бе освободен изпълнителният директор Парашкев Кръстев и на негово място бе назначен Валентин Николов. Той вече е участвал в управлението на дружеството като председател на борда на директорите от октомври 2009 г. до януари 2012 г., когато е бил освободен от поста си от бившия министър Лиляна Павлова. Причината беше снежната блокада, задържала хиляди хора на "Хемус" тогава.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Може ли България да надбяга вируса Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

3 апр 2020, 177 прочитания

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия 1 Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

3 апр 2020, 352 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
България ще бъде без еврокомисар поне до април

Соловата акция на проф. Герджиков се оказа неуспешна, партиите избягват разговор по същество

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10