С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 фев 2017, 14:20, 12390 прочитания

Пътната агенция търси кой да поддържа "Люлин" и "Струма" за 4 години

Прогнозната стойност е 10 млн. лв. без ДДС, но фирмите често получават бонус обекти покрай договорите за поддръжка

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Агенция "Пътната инфраструктура" (АПИ) обяви обществена поръчка за превантивно, текущо, зимно и аварийно поддържане на магистрала "Люлин" и магистрала "Струма". Договорът с избрания изпълнител се сключва за четири години И е на стойност 10 млн. лв. без ДДС.

Тези договори са изключително апетитни за фирмите, защото под надслова "превантивен ремонт" на избраните изпълнители за зимна и текуща поддържка се раздават и допълнителни милиони за конкретни ремонти и подобрения, за които иначе би трябвало да се обяви отделен и открит търг. По този начин през 2015 г. бяха дадени 100 млн. лв. за ремонт на магистралите "Тракия" и "Хемус", a през април 2016 г. - други 100 млн. лв. от бюджета за пътни ремонти в Северна и Северозападна България, както и за рехабилитация на няколко тунела и виадукта на "Хемус", два участъка от аутобана до Бургас и Аспаруховия мост.


Търгът

Цената е единственият критерий за оценка на подадените оферти за поддръжката на "Люлин", която се свързва със "Струма" - до 170-тия км, докъдето на практика е изградена магистралата. Има изискване към участниците в процедурата през последните пет години да са изпълнявали строителство, сходно с предмета на поръчката, а именно - текущо, превантивно и зимно поддържане, ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации на автомагистрали или пътища от републиканската пътна мрежа с габарит не по-малък от 25.5 м и с дължина не по-малко от 50 км.

Прогнозната стойност е 10 млн. лв. за четирите години на договора. Крайният срок за подаване на оферти е 23 март.



Кой отговаряше за "Люлин" и "Струма" досега

Първият договор за поддържане на "Люлин" е от 2012 г., а изпълнител е било обединението "Люлин Трейс", в което участват "Мегаинвест - холд", "Родопа Трейс" и "Трейс Груп Холд".

Последният договор за "Люлин" и "Струма" (в същия участък като настоящата поръчка) е с държавното дружество "Автомагистрали" (с принципал Министерството на регионалното развитие и благоустройството) и е сключен на 1 декември 2016 г., а крайният му срок е, докато бъде сключен договор по открита процедура.

Дружеството има още три договора за поддържане: за "Хемус" в районите на София и Ловеч до 2019 г., за 20 км от "Марица" в областта на Стара Загора до 2020 г. и за "Тракия" до 2019 г. в областите София, Пазарджик, Пловдив и Стара Загора.

След инцидента в тунел "Ечемишка", където за пътното поддържане отговаря "Автомагистрали", бе освободен изпълнителният директор Парашкев Кръстев и на негово място бе назначен Валентин Николов. Той вече е участвал в управлението на дружеството като председател на борда на директорите от октомври 2009 г. до януари 2012 г., когато е бил освободен от поста си от бившия министър Лиляна Павлова. Причината беше снежната блокада, задържала хиляди хора на "Хемус" тогава.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кой още е отговорен за водната кризата в Перник Кой още е отговорен за водната кризата в Перник

Документи доказват, че МРРБ не упражнява активно ролята си на принципал на ВиК-тата, а бившият кмет и областният управител са абдикирали от задачите си

21 яну 2020, 238 прочитания

Искането за по-тежки наказания за непълнолетни престъпници: Нищо чудно, че юристите са бесни Искането за по-тежки наказания за непълнолетни престъпници: Нищо чудно, че юристите са бесни

България ликвидира научните центрове по криминология, а премиерът Борисов поръчва "светкавични законови мерки" срещу убийства

21 яну 2020, 423 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
България ще бъде без еврокомисар поне до април

Соловата акция на проф. Герджиков се оказа неуспешна, партиите избягват разговор по същество

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Защо свърши водата

ВиК дружествата в България дълги години се управляват безотговорно, зад това вероятно стои корупция и некомпетентност на места, затова и се стига до кризи

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10