Пътната агенция търси кой да поддържа "Люлин" и "Струма" за 4 години
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пътната агенция търси кой да поддържа "Люлин" и "Струма" за 4 години

Пътната агенция търси кой да поддържа "Люлин" и "Струма" за 4 години

Прогнозната стойност е 10 млн. лв. без ДДС, но фирмите често получават бонус обекти покрай договорите за поддръжка

Мила Чернева
12624 прочитания

© Анелия Николова


Агенция "Пътната инфраструктура" (АПИ) обяви обществена поръчка за превантивно, текущо, зимно и аварийно поддържане на магистрала "Люлин" и магистрала "Струма". Договорът с избрания изпълнител се сключва за четири години И е на стойност 10 млн. лв. без ДДС.

Тези договори са изключително апетитни за фирмите, защото под надслова "превантивен ремонт" на избраните изпълнители за зимна и текуща поддържка се раздават и допълнителни милиони за конкретни ремонти и подобрения, за които иначе би трябвало да се обяви отделен и открит търг. По този начин през 2015 г. бяха дадени 100 млн. лв. за ремонт на магистралите "Тракия" и "Хемус", a през април 2016 г. - други 100 млн. лв. от бюджета за пътни ремонти в Северна и Северозападна България, както и за рехабилитация на няколко тунела и виадукта на "Хемус", два участъка от аутобана до Бургас и Аспаруховия мост.

Търгът

Цената е единственият критерий за оценка на подадените оферти за поддръжката на "Люлин", която се свързва със "Струма" - до 170-тия км, докъдето на практика е изградена магистралата. Има изискване към участниците в процедурата през последните пет години да са изпълнявали строителство, сходно с предмета на поръчката, а именно - текущо, превантивно и зимно поддържане, ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации на автомагистрали или пътища от републиканската пътна мрежа с габарит не по-малък от 25.5 м и с дължина не по-малко от 50 км.

Прогнозната стойност е 10 млн. лв. за четирите години на договора. Крайният срок за подаване на оферти е 23 март.

Кой отговаряше за "Люлин" и "Струма" досега

Първият договор за поддържане на "Люлин" е от 2012 г., а изпълнител е било обединението "Люлин Трейс", в което участват "Мегаинвест - холд", "Родопа Трейс" и "Трейс Груп Холд".

Последният договор за "Люлин" и "Струма" (в същия участък като настоящата поръчка) е с държавното дружество "Автомагистрали" (с принципал Министерството на регионалното развитие и благоустройството) и е сключен на 1 декември 2016 г., а крайният му срок е, докато бъде сключен договор по открита процедура.

Дружеството има още три договора за поддържане: за "Хемус" в районите на София и Ловеч до 2019 г., за 20 км от "Марица" в областта на Стара Загора до 2020 г. и за "Тракия" до 2019 г. в областите София, Пазарджик, Пловдив и Стара Загора.

След инцидента в тунел "Ечемишка", където за пътното поддържане отговаря "Автомагистрали", бе освободен изпълнителният директор Парашкев Кръстев и на негово място бе назначен Валентин Николов. Той вече е участвал в управлението на дружеството като председател на борда на директорите от октомври 2009 г. до януари 2012 г., когато е бил освободен от поста си от бившия министър Лиляна Павлова. Причината беше снежната блокада, задържала хиляди хора на "Хемус" тогава.

Агенция "Пътната инфраструктура" (АПИ) обяви обществена поръчка за превантивно, текущо, зимно и аварийно поддържане на магистрала "Люлин" и магистрала "Струма". Договорът с избрания изпълнител се сключва за четири години И е на стойност 10 млн. лв. без ДДС.

Тези договори са изключително апетитни за фирмите, защото под надслова "превантивен ремонт" на избраните изпълнители за зимна и текуща поддържка се раздават и допълнителни милиони за конкретни ремонти и подобрения, за които иначе би трябвало да се обяви отделен и открит търг. По този начин през 2015 г. бяха дадени 100 млн. лв. за ремонт на магистралите "Тракия" и "Хемус", a през април 2016 г. - други 100 млн. лв. от бюджета за пътни ремонти в Северна и Северозападна България, както и за рехабилитация на няколко тунела и виадукта на "Хемус", два участъка от аутобана до Бургас и Аспаруховия мост.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK