С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 23 фев 2017, 15:48, 19948 прочитания

Държавата дава 1.7 млн. лв. субсидия за електромобили през 2017 г.

От средствата може да се възползва само администрацията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
На държавната и общинската администрация ще бъдат предоставени 1.68 млн. лв. за закупуването на електромобили през 2017 г. Програмата, която се изпълнява за втора поредна година, се управлява от Националния доверителен екофонд, а средствата са осигурени от продажбата на национални квоти за вредни емисии през предходните години. Това стана ясно по време на кръглата маса "Добри новини за електромобилите", която се проведе в четвъртък.

Размерът на субсидията


Всеки кандидат може да получи субсидия между 20 хил. и 40 хил. лв. в зависимост от вида на превозното средство – няколко вида леки автомобили и бусове до 22 места с обща маса над 3.5 тона. Срокът на кандидатстване е от 20 февруари до 20 април, като за това се изисква само един документ, обясни Камелия Георгиева, изпълнителен директор на фонда.

През миналата година от отделените 1 млн. лв. по програмата са били усвоени само 320 хил. лв. заради забавянето на процедурите, а останалата част от средствата са прехвърлени за 2017 г. Георгиева коментира пред "Капитал", че за момента не е осигурено финансиране за следващите години, но има потенциал и се мисли в тази посока.

Разрастването на електромобилите



Броят на автомобилите през последните години расте бавно, но сигурно. От 123 коли през 2013 г. техният брой е достигнал 318 (от които 130 са регистрирани в София) през миналата година, а през 2017 г. се очаква да нараснат до 468, стана ясно от данните, представени от Ангел Николов, председател на Българската асоциация електрически превозни средства (БАЕПС). По думите му в световен мащаб се очаква през тази година да бъдат доставени 1.1 млн. електрически коли, с което общият им брой ще достигне 3.1 млн., което е около 1% от автомобилите в движение по света.

Николов представи и данни за подобренията, които се правят в този тип коли през последните години, като при възможен пробег от 130 км с едно зареждане през 2010 г. моделите от 2017 г. ще позволят пробег от 400 км.

Трябват ли субсидии

Основното облекчение в България за собствениците на електромобили е, че са освободени от данък МПС. В София и Бургас шофьорите на такива коли имат право и на безплатно паркиране в централната градска част, където има въведени зони за това. Според Боян Захариев от "Индустриален клъстер електромобили" трябва да бъдат въведени както допълнителни данъчни стимули, така и рестрикции за използването на неекологични горива. Отделно може да се помисли и за преференциална цена за електроенергията, която тези автомобили ползват, смята той.

В момента в България има общо 54 зарядни станции, от които 19 са в София. Столичната община обаче планира общият им брой да достигне 80, като тепърва ще бъде обявен конкурс за избор на техния дизайн. До април министерствата на енергетиката и на транспорта трябва да подготвят и законови промени, които да уредят статута на зарядните станции.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите "Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

13 дек 2019, 142 прочитания

Походът на електробусите Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове.

13 дек 2019, 316 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Политици и бизнес обсъдиха приоритети за председателството на ЕС

От фармацевтичната индустрия изразиха желание България да лобира за преместването на Европейската агенция по лекарствата от Лондон в София

Още от Капитал
На първо място инженер

Станислав Протасов, съосновател на софтуерната компания Acronis

LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

Uber вече не е готин

Лондон удари силно Uber и вече има нови, по-евтини приложения за споделени пътувания

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Яра Бубнова: Връзката между изкуството и обществото е скъсана

Директорът на "Национална галерия" за проблемите пред институцията и възможните решения

Пича с фотоапарата

Фотографският проект на актьора Джеф Бриджис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10