Държавата дава 1.7 млн. лв. субсидия за електромобили през 2017 г.

От средствата може да се възползва само администрацията

Сравнително високата цената на електромобилите е една от основните спирачки пред масовото им навлизане в България.
Сравнително високата цената на електромобилите е една от основните спирачки пред масовото им навлизане в България.
Сравнително високата цената на електромобилите е една от основните спирачки пред масовото им навлизане в България.    ©  Надежда Чипева
Сравнително високата цената на електромобилите е една от основните спирачки пред масовото им навлизане в България.    ©  Надежда Чипева

На държавната и общинската администрация ще бъдат предоставени 1.68 млн. лв. за закупуването на електромобили през 2017 г. Програмата, която се изпълнява за втора поредна година, се управлява от Националния доверителен екофонд, а средствата са осигурени от продажбата на национални квоти за вредни емисии през предходните години. Това стана ясно по време на кръглата маса "Добри новини за електромобилите", която се проведе в четвъртък.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    tvr18355030 avatar :-|
    tvr18355030
    • - 1
    • + 14

    Поправих ви заглавието: "Държавата дава 1.7 млн. лв. субсидия на себе си за електромобили през 2017 г."

    В белия свят тия субсидии се дават на гражданите. А като държавата си купува нещо, то винаги е платено на 100% от гражданите. Огромно лицемерие е такова харчене на държавни пари да се нарече "субсидия"!

    Нередност?
  • 2
    tvr18355030 avatar :-|
    tvr18355030
    • - 1
    • + 5

    Да добавя:

    Ако държавата се опитваше да стимулира ползването на електромобили щеше да инвестира в инфраструктура и зарядни станции. Или поне щеше да улесни поставянето на такива (В момента на всеки, които иска да развива мрежа от такива станции му трябва лиценз за търговия с електричество, което е малоумно)

    А това в момента е само крадене на държавни пари под предтекст "колко сме еко"

    Нередност?
  • 3
    kamenvasilev avatar :-|
    kamenvasilev
    • + 1

    До коментар [#2] от "tvr18355030":

    Вярно е, че трябва да бъде улеснено поставянето на зарядни станции.

    Не е вярно, че е необходим лиценз за търговия с електричество за развиване на мрежа от зарядни станции, сива зона е. Стойността на електроенергията при зареждане е малък процент от себестойността на услугата по зареждане. Физическите активи, системите за управление и финансовите разходи имат далеч по-голям дял, особено в първоначален етап на навлизане, когато има много малко клиенти за услугата.

    В страните с най-развита електромобилност такъв не е нужен. В България и в още няколко страни няма ясна позиция за момента.

    Нередност?
  • 4
    zax50315885 avatar :-|
    Teaser
    • + 1

    Не знам на Мъск някой да дава субсидии. По-скоро са необходими данъчни и други стимули, че това със субсидиите е изпята песен.

    Нередност?
  • 5
    prupruncho avatar :-|
    Врагът
    • + 5

    На Тесла Инк и клиентите им субсидиите идват от няколко източника:
    1. Клиентите получават 7500 долара от Федералното правителство
    2. Значителен процент от печалбите на Тесла Инк идват от "Въглеродни кредити" които традиционните автопроизводители купуват от Тесла защото са принудени от държавата и щата Калифорния
    3. При строежът на основната си фабрика - Тесла получи големи данъчни облекчения от щата Аризона в замяна на това Тесла да открие определен брой работни места

    Но и аз съм съгласен че това със субсидиите в България е изначално объркано - пак държавата прави скъпи усилия с пари от бюджета да подобри живота на чиновниците си а не на всички данъкоплатци

    Нередност?
Нов коментар