С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 26 фев 2017, 16:05, 17215 прочитания

КЗК не видя проблем в търговете за пътни ремонти

Това са само част от десетките възражения срещу отстраняването на голям брой кандидати на ранните етапи на състезанието по европрограмата "Региони в растеж"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е отхвърлила жалбите на четири кандидата срещу решение на пътната агенция за избор на изпълнител за ремонти на пътища. Това са част от възраженията на участници в поръчката по оперативна програма "Региони в растеж" за 15 участъка на обща стойност 150 млн. лв. Повечето консорциуми бяха отстранени на ранни етапи в състезанието. Големият брой жалби в КЗК засега блокира подписването на договори и започването на ремонтите засега.

Много кандидати, но малко конкуренция


Съвсем очаквано големият търг привлече и значителен брой кандидати. Това е една от малкото обявени поръчки за пътища в последните месеци, което доведе до остра конкуренция между фирмите. От общо 73 оферти за 15-те позиции на последния етап с отварянето на ценовите оферти останаха едва 22. За това допринесоха и почти непробиваемите критерии, които включваха показател "вътрешен баланс на единични цени". От друга страна, цените на победителите бяха доста близки до прогнозните - признак, че не са очаквали изненади.

Фактът, че за някои позиции беше отворена само една ценова оферта, означаваше, че няма много варианти за смъкване на стойността на ремонтите. Например за пътя между Враца и пещера "Леденика" на стойност малко над 11 млн. лв. от осем кандидата преди този етап отпадат седем. Победител е "Галчев инженеринг" заедно с "Фармвил", като обединението остава без никаква конкуренция за цената, която е доста близка, макар и по-ниска, от прогнозната стойност - с разлика малко над 70 хил. лв.

Покрай отпадането на толкова кандидати беше ясно, че в КЗК вероятно ще завалят жалби срещу избора на изпълнител и отстраняването на кандидатите.



Подробни жалби

Двете решения на пътната агенция за избор на строители са съответно от 9 ноември и 29 декември 2016 г., като жалби има по повечето позиции. В началото на февруари регулаторът се произнесе по първата група от жалбите. Те са на консорциумите "Обединение Пътища 29", "Обединение Пътища Лот 14", "Обединение Пътища 29" , "АПП региони в растеж", "Обединение Пътища" и "Обединение "Мега път II – 49". Възраженията на участниците са различни и не се отнасят само за тяхното отстраняване, а и за всякакви подробности от офертите на самите победители.

Обединението на благоевградската "Агромах" - "АПП региони в растеж", например е отстранено по същата причина, по която дружеството беше дисквалифицирано и от търга за магистрала "Хемус" в участъка между Ябланица и Боаза - АПИ не приема, че фирмата има достатъчно професионален опит и че е изпълнила строителството на магистрала "Струма" в участъка между Сандански и Кулата като подизпълнител (макар всички институции да знаят, че е така, и да има снимки с премиера и регионалния министър от строителството и откриването). След репликата за кмета на Симитли пътната агенция намира причини да не приеме представените доказателства от компанията. КЗК приема доводите на АПИ и смята, че "Агромах" наистина са представили невярна информация.

"Агромах" пък твърдят, че един от победителите - "Иса 2000", не е представил доказателства за опит, но КЗК подкрепя пътната агенция и по този въпрос.

Тъй като един от критериите беше единични цени, всички имат достъп до количествено-стойностните сметки на другите кандидати и подробности в техните оферти. Затова и в самите жалби има възражения относно предложенията на победителите. Например ДЗЗД "Обединение Пътища 29" (в което влизат фирмите "Барс", "Пътища и мостове", "Пътно строителство" , "Пътстроймонтаж" и "Команс 2000") оспорва техническото предложение на "Инжстройинженеринг", която печели отсечката между Добрич и Кардам. Жалбоподателят твърди, че фирмата включва повтарящи се машини и работни екипи в офертите си за различните обособени позиции, по които участва, което е в разрез с изискванията на възложителя. КЗК отхвърля и тези възражения.

Така всички подробни жалби са приети за неоснователни. Предстои регулаторът да се произнесе и по останалите възражения на около 15 други кандидата, като засега се очаква да отхвърли и тях.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Борисов отлага и пътя към еврото, спортната зала в Бургас поскъпна и се забави 2 Вечерни новини: Борисов отлага и пътя към еврото, спортната зала в Бургас поскъпна и се забави

И още: Еврото падна до тригодишно дъно спрямо долара, и Испания иска да облага приходите на интернет гиганти

18 фев 2020, 2258 прочитания

ВСС образува дисциплинарно производство срещу наказания от САЩ съдия Миталов 4 ВСС образува дисциплинарно производство срещу наказания от САЩ съдия Миталов

Мотивите варират от "няма как да не образуваме" до "това е единственият начин да се защити"

18 фев 2020, 848 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Първи 534 млн. лв. потеглят към кредиторите на КТБ

Над половината от сумата е била налична при отнемането на лиценза на банката, а не е резултат от работата на синдиците

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10