КЗК отмени решение на пътната агенция за обхода на Поморие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

КЗК отмени решение на пътната агенция за обхода на Поморие

КЗК отмени решение на пътната агенция за обхода на Поморие

Ще има евентуално пренареждане в класирането за поръчката за 20 млн. лв

Мила Чернева
7267 прочитания

© Мария Съботинова


Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени решение на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) за поръчката за обхода на град Поморие. Регулаторът накара пътната агенция да преразгледа класирането на кандидатите, като са открити неточности в офертите на класираните на първо и второ място. Сега оценителната комисия ще трябва да разгледа отново документите с техническите предложения на кандидатите.

АПИ беше определила за победител обединение с участници "Понсстройинженеринг" и "ПСТ груп". На второ място и то с минимална разлика от 0.16 точки бе класирана шуменската "Автомагистрали - Черно море", която е и сред жалбоподателите. На трето място е обединение с участници "Инжстройинженеринг", "АБ инвест НН" и "Пътстрой Бургас" (дъщерна на "Хидрострой" на Велико Желев"), като единствено тяхната жалба е приета за основателна.

Поръчката е за изграждане на обход на град Поморие, като дължината на участъка е 5.848 км и беше с прогнозна стойност 20 млн. лв.

Развитието на търга

Търгът за изграждане на обход на град Поморие първоначално привлече осем участници. На първо място е класирано ДЗЗД "Поморие 2015", в което влизат "ПСТ груп" и бургаската "Понсстройинженеринг" с мажоритарен собственик бургаският бизнесмен Милко Милков. В началото на 2017 г. стана ясно, че "Понс" е на прага на несъстоятелност. "ПСТ груп" пък беше част от пътния холдинг на Васил Божков до 2014 г. В две последователни смени на собствеността дружеството премина към офшорни компании, като сега е собственост на кипърската "Колвик сървисис лимитид". Цялото предприятие е заложено в Първа инвестиционна банка за над 55 млн. лв.

Освен победителя максимален брой точки за техническата си оферта получиха и "Автомагистрали - Черно море" и ДЗЗД "Анхиало 2015", като и двата кандидата са обжалвали решението на АПИ. "Понс" и ПСТ обаче спечелиха заради най-ниската си предложена цена 14.34 млн. лв. без ДДС. Източници на "Капитал" обясниха, че цената на "ПСТ груп" е най-ниска вероятно заради факта, че в близост до обекта имат каменни кариери, откъдето могат да взимат камъни за направата на асфалт, което сваля цената. С по-висока предложена цена са "Автомагистрали Черно море" - 15.99 млн. лв. без ДДС.

Една от три жалби е основателна

Срещу решението за класиране в търга са подадени три жалби. "Трейс груп холд" обжалват отстраняването си и твърдят, че членовете на комисията по оценка на офертите "не са лица, притежаващи професионална компетентност, свързана с предмета на поръчката". КЗК обаче отхвърля тяхното възражение.

"Автомагистрали - Черно море" също има няколко възражения. Първо, външен експерт е присъствал на заседания на комисията, след като е изтекъл срокът на валидност на регистрацията му. Освен това според шуменското дружество има недостатъци в техническата оферта на победителя, а и предложената му цена е необичайно ниска - близо 2 млн. лв. под втората най-ниска оферта. "Предвид това възникват съмнения дали участника, класиран на първо място, не получава държавна помощ, изразяваща се в концесионирането на кариери, добивът на скален материал, от които не е необходимо да бъде обременен със заплащането на концесионни такси", се казва още в жалбата на "Автомагистрали - Черно море" (правописът е запазен). КЗК счита и тази жалба за неоснователна.

Единствената жалба, приета за основателна от регулатора (но само частично), е на ДЗЗД "Анхиало 2015", в което участват "Инжстройинженеринг", "АБ инвест НН" и "Пътстрой Бургас". Те са класирани на трето място с 93.38 точки, тоест отново с малка разлика от победителя. Тяхната цена обаче е по-висока от тази на "Автомагистрали - Черно море".

"Анхиало 2015" твърди, че оценките на техническите предложения на класираните на първо и второ място участници са завишени, и има забележки по обяснителните записки на двамата кандидати. КЗК открива разминавания в различните срокове и в описаните графици в записките на "ДЗЗД "Поморие 2015" и "Автомагистрали - Черно море" и установява, че оценителната комисия на АПИ е допуснала пропуск. Точно заради този елемент целия търг трябва да се преразгледа и евентуално оценките да бъдат променени.

При евентуално пренареждане и промяна в оценките на първите два кандидата именно "Анхиало 2015" би могло да спечели търга.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени решение на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) за поръчката за обхода на град Поморие. Регулаторът накара пътната агенция да преразгледа класирането на кандидатите, като са открити неточности в офертите на класираните на първо и второ място. Сега оценителната комисия ще трябва да разгледа отново документите с техническите предложения на кандидатите.

АПИ беше определила за победител обединение с участници "Понсстройинженеринг" и "ПСТ груп". На второ място и то с минимална разлика от 0.16 точки бе класирана шуменската "Автомагистрали - Черно море", която е и сред жалбоподателите. На трето място е обединение с участници "Инжстройинженеринг", "АБ инвест НН" и "Пътстрой Бургас" (дъщерна на "Хидрострой" на Велико Желев"), като единствено тяхната жалба е приета за основателна.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    judjuk avatar :-|
    Judjuk

    Много добро решение за Поморие е да има обход. Но не е там проблема, тапите се образуват на Ахелой. Т. е. нищо няма да се промени, мъките ще продължат с пълна сила. Доброто решение тук е да се избърза с автомагистрала Черно море за участъка Бургас-Несебър. Щото Ахелой няма как да се заобиколи.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK